Skamba kaip fantastika, bet tai jau vyksta: JAV armija kuria minčių skaitymo techniką

Nauji tyrimai, kuriuos finansavo JAV armijos tyrimų biuras, sėkmingai atskyrė smegenų signalus, turinčius įtakos veiksmui ar elgesiui, nuo signalų, kurie to nedaro.
JAV kariai Sirijoje
JAV kariai Sirijoje / „Scanpix“/AP nuotr.

Naujas tyrimas yra dalis platesnių JAV armijos neuromokslų planų, kurie galiausiai ateityje gali paskatinti karius bendrauti naudojantis smegenų bangomis, praneša C4ISRNET.

Technika tolimai ateičiai

Kariuomenės tyrimų biuras (ARO) įsipareigojo per ateinančius penkerius metus smegenų signalų projektui išleisti 6,25 mln. JAV dolerių, rašo C4ISRNET.

Kaip įprasta, tokias moderniausias technologijas kuria kariuomenė, o tik po kurio laiko jos pasiekia eilinius piliečius.

Žinoma, niekas negarantuoja, kad jau netrukus pamatysime apčiuopiamų rezultatų. Realybė yra ta, kad artimiausiu metu tikriausiai nepamatysime karių, bendraujančių vien per smegenų signalus.

Vis dėlto, naujojoje iniciatyvoje pabrėžiami būdai, kaip naujos technologijos, pavyzdžiui, smegenų ir kompiuterio sąsajos, gali iš tikrųjų pakeisti mūsų bendravimo būdą.

Smegenų signalų iššifravimas

Remiantis naujausiu tyrimu, ARO neuromokslininkai sako išmokę iššifruoti ir atskirti nervinius signalus, rodančius elgesį, nuo kitų smegenų signalų. Nors tai neleidžia niekam skaityti minčių, tai yra svarbus žingsnis siekiant suprasti, kaip iššifruoti sudėtingą smegenų veiklą.

„Mes ne tik matuojame signalus, bet ir juos interpretuojame“, – „C4ISRNET“ sakė ARO programos vadovas Hamidas Krimas.

Tačiau Krimas įspėjo, kad „galite skaityti viską, ką norite, tačiau nereiškia, kad tai suprasite“.

Kitas žingsnis, pasak Krimo, yra iššifruoti kitų tipų smegenų signalus, kad kompiuteris galų gale galėtų būti „visiškai dvipusio ryšio su smegenimis režime“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis