Eksperimentinį orlaivį, pirmadienį pakilusį iš Johno F.Kennedy oro uosto Niujorke, pilotuoja šveicaras nuotykių ieškotojas Bertrand'as Piccard'as, kuris tikriausiai praleis ore 90–110 valandų, kol perskris Atlantą ir pasieks Sevilijos oro uostą Ispanijoje.
Apie 19 val. 15 min. Niujorko (trečiadienį 2 val. 30 min. Lietuvos) laiku lėktuvas pasiekė pusiaukelę, sakoma skrydžio organizatorių „Twitter“ pranešime.
Praėjus mažiau negu valandai orlaivis skrido virš Azorų salų. Tiesioginėje transliacijoje matėsi, kad B.Piccardas skrenda visiškoje tamsoje.
Naktimis „Solar Impulse“ naudoja akumuliatorių energiją, o dieną juos pakrauna 17 tūkst. fotovoltinių elementų, sumontuotų ant sparnų.
Šis skrydis – pirmasis mėginimas įveikti Atlantą vienviečiu saulės energija varomu lėktuvu. Tikėtina, kad jis truks keturias paras, nelygu orai.
Pirmąją skrydžio dieną B.Piccard'as matė vandenyne nardančius banginius, įspūdingą mėnulio pilnatį ir kitų gražių vaizdų.
„Jūs manimi nepatikėsit, bet dešinėje matau ledkalnį Atlanto vandenyne. Pažiūrėkit!“ – B.Piccardas parašė tinklaraštyje, kurį veda kartu su kitu „Solar Impulse“ pilotu Andre Borschbergu.
B.Piccardas, kuris per šį ilgą skrydį reguliariai trumpai pamiega, atrodė išsekęs, bet pakiliai nusiteikęs.
„Ką tik pabudau po poilsio“, – jis parašė savo „Twitter“ paskyroje antradienį tuojau po 6 val. Grinvičo (9 val. Lietuvos) laiku, kai dangus jau švito.
„Vis dar šiek tiek pavargęs, bet džiaugiuosi matydamas saulėtekį, sėdėdamas savo mažyčiame name – #Si2“, – rašė jis.
Lėktuvas, pradėjęs jau 15-ąją etapą kelionėje iš vakarų į rytus, šią kelionę aplink pasaulį pradėjo pernai kovo 9-ąją, kai pakilo iš Abu Dabio. Vėliau jis perskrido Aziją ir Ramųjį vandenyną bei pasiekė Jungtines Valstijas, nenaudodamas nė lašo degalų.
Vidutinis „Solar Impulse“ greitis – tik apie 48 km per valandą, nors saulei šviečiant ryškiausiai orlaivis gali skristi dvigubai greičiau.