Skrydžio palydovai to nepasakoja: kaip išgyventi krentant lėktuvui?

Prieš lėktuvui pakylant skrydžio palydovai keleiviams pateikia saugumo instruktažą. Jo būtina atidžiai klausytis, tačiau kad ir kaip įdėmiai besiklausytumėte, avariniam nusileidimui vis tiek tinkamai pasiruošę nebūsite. Lainerio „Boeing 787“ kapitonas Dave'as Inchas pasidalino keliais papildomais patarimais, kaip išgyventi lėktuvo sudužimą – ir juos reikėtų įsidėmėti.
Lenkų pilotai meistriškai nutupdė didžiulį lainerį.
Lenkų pilotai meistriškai nutupdė didžiulį lainerį. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Tiesa, tradiciškai tokių straipsnių pradžioje paminima, kad nelaimingi įvykiai aviacijoje nutinka itin retai. Tikimybė, kad pateksite į tokią situaciją, yra viena iš 5,4 milijonų. Nepaisant to, daugybė žmonių vis tiek paniškai bijo skraidyti. Vienas iš geriausių būdų šią baimę nugalėti – gerai pasiruošti visiems atvejams.

Pirmiausia, kai paaiškės, kad lėktuvui teks leistis avariniu būdu (arba kad tiesiog krentate), apsižvalgykite – aplink jus tikriausiai bus kokių nors aštrių daiktų. Rašikliai, pieštukai, knygos ir kiti panašūs daiktai gali stipriai sužeisti, kai būsite nekontroliuojamai tąsomi po lėktuvo saloną. Pašalinkite šiuos daiktus iš savo aplinkos, nusiaukite aukštakulnius, nusiriškite kaklaraiščius ir šalikus, atsilaisvinkite kelnių diržą.

Tiesa, akinius taip pat nusiimkite, tačiau laikykite juos greta – jie gali praversti, jei po nusileidimo reikės greitai evakuotis. Būtinai atkreipkite dėmesį į tai, kur yra artimiausias išėjimas. Šį patarimą jums duos ir saugumo instruktažo metu, tačiau jums reikia ne tik žinoti, kur yra artimiausias išėjimas, bet ir kur ieškosite kito, jei šis bus užblokuotas ar apsemtas. Suskaičiuokite sėdynių eiles iki jums patogiausių išėjimų – jei kabiną užpildys dūmai, teks orientuotis aklai.

Jei jau įvyks koks nors gedimas, dėl kurio teks leistis avariniu būdu, lėktuve tikriausiai kils panika. Tačiau lėktuvo įgula vis tiek pateiks instruktažą, ką daryti nusileidimo metu ir iš karto po jo. Šios instrukcijos skiriasi, priklausomai nuo gedimo pobūdžio ir nusileidimo vietos, todėl būtinai jas išklausykite. Instrukcijų klausykitės ir po nusileidimo – jei tik lėktuvas nusileido sveikas ir įgula tebėra veiksni, laukite nurodymų, kada pakilti iš savo vietos ir išsilaipinti.

Jei kabinoje daug dūmų, laikykitės palei žemę. Būtų gerai, jei turėtumėte kuo prisidengti burną – tam tinka bet koks audinys. Jei lėktuvas nusileido ant vandens, jokiu būdu anksčiau laiko nepripūskite savo gelbėjimosi liemenės. Daugybė žmonių nori liemenes pripūsti kiek įmanoma greičiau, tačiau jei lėktuvo saloną užpildys vanduo, o jūs būsite su pripūsta liemene, jūs būsite prispaustas prie lubų ir negalėsite išplaukti. Taip pat nepamirškite, kad viena liemenė nesunkiai išlaiko du suaugusius žmones – leiskite kitiems žmonėms į jus įsikibti, jei jie dėl kokių nors priežasčių liemenės neturi. Plūduriuoja ir sėdynių pagrindai, tačiau vis tiek pirmiausiai griebkitės liemenių.

Kai paliksite lėktuvą, nuo jo pasitraukite. Tikėtina, kad jis degs, todėl savo daiktų negelbėkite, rūpinkitės tik žmonėmis. Šalia lėktuvo nereikėtų likti ir jeigu jis skęsta. Įprastai lėktuvai neblogai plūduriuoja, tačiau jei fiuzeliažas yra sulūžęs, jis gali nuskęsti su savimi nusitempdamas ir prie jo esančius žmones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų