„SpaceX“ pradės kruizams iki Mėnulio skirto erdvėlaivio bandymus

JAV kosminių technologijų korporacija „SpaceX“ tikisi netrukus pradėti nepilotuojamu režimu bandyti pirmąjį savo daugkartinį erdvėlaivį „Dragon V2“ artimiausiais metais planuojamiems turistiniams kruizams aplink Mėnulį.
Kyla „SpaceX“ raketa „Falcon 9“
Kyla „SpaceX“ raketa / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Kosminis laivas „Dragon V2“ į Kanaveralo kyšulį bus atgabentas liepos viduryje. Ten šis daugkartinis erdvėlaivis bus ruošiamas bandomiesiems nepilotuojamiems skrydžiams, kurių pirmasis numatytas rugpjūtį. Jei iki rugpjūčio nebus spėta pasiruošti, pirmąjį erdvėlaivio paleidimą gali tekti atidėti iki gruodžio mėnesio“, – sakė Kennedy kosmoso centro atstovas.

Anot jo, antruoju atveju pilotuojami „Dragon V2“ bandomieji skrydžiai gali būti pradėti ne anksčiau 2019 metų, o ne 2018-ųjų žiemą, kaip kad dabar „SpaceX“ tikisi.

„Dragon V2“ – privatus daugkartinio naudojimo pilotuojamas erdvėlaivis, „SpaceX“ pagamintas NASA užsakymu pagal „Commercial Crew Development“ (CCDev) programą. Jo pagrindinė paskirtis – nuskraidinti astronautus į Tarptautinę kosminę stotį bei grąžinti juos į Žemę.

Turistinės „Dragon V2“ versijos projektą Kalifornijoje įsikūrusios „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas pristatė 2014 metų gegužę.

Šių metų vasarį „SpaceX“ pirmąkart paleido galingiausią pasaulyje sunkiąją raketą nešėją „Falcon Heavy“, kuri ateityje iškels pilotuojamus erdvėlaivius skrydžiams toliau Žemės orbitos, pavyzdžiui, į Mėnulį ar Marsą. Netrukus po šio istorinio starto E.Muskas paskelbė kosminių kruizų iki Mėnulio, apskriejant Žemės palydovą, planus, kuriuos tikimasi įgyvendinti artimiausiais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis