„SpaceX“ kuriama „Dragon 2“ kosminė kapsulė su reaktyviniais nusileidimo varikliais iš pradžių buvo kuriama kaip komerciniams skrydžiams ir minkštam nusileidimui Žemėje skirta transporto priemonė, tačiau vėliau jos paskirtis buvo pakeista – buvo numatyta, kad kažkada tarp 2018 ir 2020 metų ja bus įvykdytas nusileidimas Marse. Buvo netgi pasirašytas susitarimas su NASA, numatęs, kad įmonė naudosis tam tikromis NASA žiniomis apie Marsą ir turės prieigą prie NASA tolimojo kosmoso ryšių tinklo.
Bet antradienį, JAV vyriausybės pakomitečio klausymuose apie NASA planetinių misijų ateitį, Floridos valstijos atstovui Billui Posey paklausus, kokie yra NASA planai paremti privačiai vystomas planetų tyrimų programas, NASA planetų mokslo padalinio vadovas Jimas Greenas išvardijo kelis planus, susijusius su Mėnuliu bei asteroidais, tačiau nė žodžiu neužsiminė nei apie „Red Dragon“, nei apie kokį nors bendradarbiavimą su „SpaceX“.
„SpaceX“ atstovas spaudai Johnas Tayloras po šio klausimo neatsakinėjo į žiniasklaidos klausimus apie „Red Dragon“ ateitį.
E.Muskas patvirtino
Trečiadienį „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas, kalbėdamas Tarptautinės kosminės stoties Tyrimų ir diegimo konferencijoje, patvirtino, kad „SpaceX“ nebevysto „Dragon“ kapsulės pilotuojamiems skrydžiams.
„Taip, tai buvo sunkus sprendimas“, – trečiadienį atsidusęs pripažino E.Muskas. Kapsulės „Dragon 2“ projekto, kuriame buvo numatytas stabdymas ne parašiutais, o reaktyviniais varikliais, pristatymas 2014 metais pritraukė viso pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Tuomet E.Muskas aiškino, kad būtent taip turi atrodyti ir veikti XXI a. kosminis laivas.
„Priežastis, dėl kurios nusprendėme daugiau nebevystyti šios idėjos, buvo ta, kad norint patvirtinti kapsulės saugumą įgulai būtų reikėję milžiniškų pastangų. Buvo laikas, kai maniau, kad „Dragon“ nusleidimas Marse, kuomet kapsulę iš apačios saugotų karščio skydas, o stabdymas būtų atliekamas šonuose sumontuotais reaktyviniais varikliais, yra teisingiausias būdas nusileisti Marse. Dabar esu beveik įsitikinęs, kad tai – ne pats geriausias būdas“.
E.Muskas pridūrė, kad jo įmonė jau sugalvojo „daug geresnį“ nusileidimo Marse būdą, kuris bus įdiegtas į naujausią nusileidimo Marse įrangos pasiūlymą. E.Muskas plačiais potėpiais šios „Tarpplanetinio transporto sistemos“ savybes nusakė dar 2016 metais, tačiau tuomet jis sakė, kad netrukus bus pristatyta ir atnaujinta šios sistemos architektūra – tikėtina, kad tai nutiks rugsėjo 25-29 d. vyksiančioje Tarptautinėje astronautikos konferencijos Adelaidėje (Australija).
Naujosios nusileidimo Marse kapsulės architektūra, anot E.Musko, bus „labiau prieinama“ ir šiek tiek mažesnė.