Sparčiai populiarėjanti platforma „Substack“: kodėl vis daugiau kūrėjų keliasi čia?

Naujienlaiškiai jau kurį laiką nebėra tik akcijas perduodantys pranešimai – jais siunčiamos naujienos, rekomendacijos ar net paskaitos. Nors perėjimas nuo algoritmais valdomų naujienų kanalų prie senų el. pašto naujienlaiškių vertinamas skeptiškai, tačiau per 5 gyvavimo metus „Substack“ platforma įgijo daugiau nei milijoną prenumeratorių ir toliau sparčiai augina srautą. Ką svarbu žinoti apie šią daug šurmulio sukėlusią platformą ir kaip pradėti ja naudotis?
kompiuteris
kompiuteris / 123RF.com nuotr.

Pasak Arnoldo Lukošiaus, „Tele2 Inovacijų biuro“ eksperto, „Substack“ platforma atgaivina tinklaraščio principą – turinio kūrėjai gali skelbti naujienlaiškius, kuriuos prenumeratoriai gauna nemokamai arba mokėdami mėnesinį mokestį. Pasak specialisto, platforma susilaukė didžiulio dėmesio dėl rašytojams suteikiamos laisvės ir galimybių skaitytojams gauti tik juos dominantį turinį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Keičia būdą, kaip gauname naujienas

Naujienlaiškių platforma „Substack“ dėl paprastos sąsajos ir galimybės skelbti turinį internete bei užsidirbti iš jo, pamažu keičia būdą, kaip mes gauname naujienas. Ši programa užtikrina galimybę bet kokio lygio rašytojams dalintis turiniu, kuris nepriklauso nuo redaktorių ar reklamos pardavimų.

Su „Substack“ galima greitai ir lengvai skelbti pranešimus internete arba el. paštu. Įrašai gali būti nemokami arba apmokestinami nustatyta suma. Taip pat čia veikia ir diskusijų temos funkcija, kuri leidžia kūrėjams bendrauti su prenumeratoriais. Platformoje galima rasti palyginti naują įrankį – „Substack for Podcasts“, kuris leidžia garso įrašų kūrėjams skelbti ir dalintis tinklalaidėmis. Šiemet platformoje pradėti bandymai ir vaizdo įrašų kūrėjams, tad turinio galimybės tik didės.

Kaip pradėti naudotis platforma?

Jeigu pats nekuriate turinio, tačiau norite skaityti mėgstamiausių autorių įrašus, galite platformą naudoti kaip prenumeratorius. Čia turėsite visus įrankius temų filtravimui: nuo kultūros iki sporto ar tvarios mados. Radę jums tinkamą naujienlaiškį, paprastai galite jį užsiprenumeruoti už tam tikrą mokestį. Tačiau kai kuriuos naujienlaiškius galima gauti nemokamai be prenumeratos.

„Substack“ galite ne tik skaityti, bet ir skelbti turinį – tam jums reikės savo profilio ir temos, apie kurią norite rašyti. Jei nusprendėte, kad „Substack“ naujienlaiškiai bus prieinami už mėnesinį mokestį, 10 proc. savo pajamų mokėsite platformai, kaip aptarnavimo mokestį.

Nustatykite savo nišą. Pirmiausia, apsispręskite apie ką bus jūsų turinys – filmus, sveikatą, o gal skaniausius receptus? Pasirinkite auditoriją ir prieš pradėdami išsiaiškinkite viską, ką galite, apie jų rūpesčius, norus ir skaitymo įpročius.

Užregistruokite paskyrą. Šiam žingsniui galite naudoti el. paštą arba savo „Twitter“ paskyrą. Patikrinkite ir patvirtinkite savo el. paštą ir vartotojo vardą, taip pat įkelkite profilio nuotrauką, kuri bus naudojama jūsų puslapyje.

Sukurkite savo publikaciją. Sukurkite pavadinimą savo publikacijai, pateikite santrauką ir patvirtinkite URL adresą. Be turinio, jūsų publikacijoms svarbus ir aprašymas, kurį galima pridėti prie kiekvieno įrašo – potencialūs prenumeratoriai jį pamatys prieš užsisakydami jūsų naujienlaiškį. Valdymas yra itin paprastas – vos keliais paspaudimais suformatuosite ir paskelbsite savo pirmąjį įrašą.

Prenumeruokite leidinius ir burkite prenumeratorių ratą. Jei susiejote savo „Twitter“ paskyrą ir sekate žmones, kurie turi „Substack“, galite lengvai juos sekti čia. Taip ne tik matysite jums aktualiausią turinį, bet ir įspėsite savo bendraminčius, kad prisijungėte prie platformos. Čia galite rankiniu būdu įtraukti draugus ir šeimos narius į savo prenumeratorių sąrašą, taip kurdami gerbėjų bazę. Apsvarstykite galimybę užsiregistruoti ir su antru asmeniniu el. pašto adresu – tada matysite savo naujienlaiškį būtent taip, kaip jis atrodo prenumeratoriams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis