Lietuviški verslai drąsiau svarsto turėti savo programėles „AppGallery“: ką reiktų žinoti

Programėlių parduotuvė „AppGallery“ per pastaruosius metus sparčiai išpopuliarėjo. Šiuo metu per mėnesį sulaukdama daugiau nei pusės milijardo vartotojų visame pasaulyje, „AppGallery“ vis labiau patraukia ir lietuviškų mobiliųjų programėlių kūrėjų dėmesį. Pasak „Huawei Mobile Services“ atstovo Audriaus Granicko, vartotojai parduotuvę vertina dėl programėlių saugumo ir patogumo naudoti, o įmonės – dėl lanksčios integracijos ir galimybės monetizuoti turinį.
Moteris su išmaniuoju telefonu
Moteris su išmaniuoju telefonu / 123RF.com nuotr.

Kas lėmė spartų „AppGallery“ augimą, kiek šiuo metu yra lietuviškų aplikacijų parduotuvėje ir ko reikėtų imtis verslams, norintiems tapti matomais „Huawei“ vartotojų, klausiame „Huawei Mobile Services“ Verslo vystymo ir operacijų vadovo A.Granicko.

– Nuo „AppGallery” pradžios praėjo daugiau nei treji metai. Kaip keitėsi šios platformos vartotojų skaičiai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje?

– Per šį laikotarpį išgyvenome staigų vartotojų skaičiaus augimą – ir nors šiandien esame viena iš 3 didžiųjų mobiliųjų programėlių parduotuvių pasaulyje, toliau sparčiai augame – kiekvieną mėnesį sulaukiame 530 mln. aktyvių vartotojų, iš kurių daugiau kaip 42 mln. – Europoje.

Šie skaičiai įspūdingi, tačiau iš tiesų vartotojus į „AppGallery“ atveda 120 tūkst. integruotų „Huawei Mobile Services“ (HMS) programėlių, veikiančių naujos kartos „Huawei“ telefonuose, ir jų augimo skaičiai ne ką prastesni.

Lietuvoje, kaip ir kitose pasaulio šalyse, programėlių kūrėjams talkina „Huawei“ specialistų komanda – naujų galimybių paieška ir tiesioginis bendradarbiavimas lemia programėlių, o drauge ir vartotojų skaičiaus augimą. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad vartotojus masina ne vien naujos programėlės: kūrėjai, išnaudojantys „Huawei“ ekosistemą, tobulina programėlių funkcijas ir išnaudoja įrenginių galimybes.

– „AppGallery“ galima rasti ir nemažai lietuviškų programėlių – kaip jos atsiranda šioje platformoje? Kokios dažniausiai naudojamos?

– Vis daugiau programėlių kūrėjų ir lietuviškų verslų įvertina „AppGallery“ auditorijos svarbą – todėl kurdami programėlę nuo nulio nori, kad ji būtų pasiekiama naujos kartos „Huawei“ telefonuose, taip pat kreipiasi ir kitose platformose jau veikiančių programėlių kūrėjai.

Ypatingai svarbus ir vartotojų balsas – kiekvieno vartotojo prieigoje generuojamas pageidavimų sąrašas. Taigi, jeigu programėlės pageidauja išties daug vartotojų, mes kreipiamės į jos kūrėjus su pasiūlymu jungtis prie „AppGallery“ ir „Huawei“ ekosistemos – tai ne kartą pasiteisinęs scenarijus, atvedęs dešimtis populiariausių Lietuvoje programėlių.

Mūsų komanda galimybių ieško ir pati – nuolat analizuojame pasaulinių tyrimų duomenis, ir stengiamės, kad „AppGallery“ vartotojas gautų tai, kas šiuo arba artimiausiu metu taps mobiliųjų technologijų tendencijomis.

– Kiek turite programėlių kūrėjų iš Lietuvos?

– Tai nuolat augantis skaičius, kurio įsiminti net nėra prasmės. Tarkime, šiuo metu naujausias „AppGallery“ papildymas – miestiečiams itin svarbios „m.Ticket“ ir „m.Parking“ programėlės. Jos papildė anksčiau startavusių ir vartotojų jau pamėgtų programėlių ratą. Jos atliepia visą šiuolaikinio žmogaus gyvenimą – Lietuvos gyventojai naudodami programėles iš „AppGallery“ apsiperka, tvarko finansus, dirba, mankštinasi, pramogauja, skaito naujienas, klauso muzikos ir tobulėja. Apskritai mūsų parduotuvėje programėlių lietuvių kalba gausu: tiek kurtų Lietuvos verslo, tiek globalių, lokalizuotų vietiniam vartotojui.

– Įsivaizduokime, kad esu įmonės vadovas ir svarstau apie galimybę turėti savo programėlę „AppGallery”. Kokiu keliu turėčiau pasukti?

– Turint omenyje svarbiausius pastarųjų metų proveržius mobiliųjų technologijų srityje, reikia galvoti apie programėlę, kuri būtų atvira. Svarbu, kad vėliau būtų kuo mažiau trukdžių ją tobulinti, pritaikyti naujoms platformoms ir skirtingoms įvairių įrenginių funkcijoms, ir vėliau visi šie atnaujinimai galėtų būti diegiami greitai, paprastai, be didelių papildomų investicijų.

Nemažiau svarbus ir rinkodaros planas – reikia pasiruošti programėlės pristatymui, startui bei veiksmus po programėlės pasirodymo.

Kad programėlė būtų komerciškai sėkminga, reikia pasirūpinti automatiniais pranešimais (angl. – push notifications). Tai leidžia palaikyti nuolatinį ryšį su vartotojais – priminti, dalintis informacija, pranešti apie atnaujinimus. Kitas svarbus aspektas – vartotojui patogus būdas atsiskaityti už programėlėje teikiamas paslaugas ar siūlomas prekes. Iš kitos pusės, pinigų tema – ypač jautri, todėl verslas privalo itin kruopščiai pasirūpinti saugumu, antraip bet kokia klaida gali būti lemtinga.

Galiausiai, kai programėlė jau sėkmingai veikia, būtina stebėti vartotojų elgseną ir analizuoti duomenis. Tik puikiai pažinus savo auditoriją galima idealiai patenkinti jos poreikius, o mobiliajame versle tą būtina daryti nuolat.

– Kuo „AppGallery“ yra patrauklus vartotojams ir kokias naudas gauna mobiliųjų programėlių savininkai?

„Huawei“ ekosistema leidžia sukurti įdomesnių vartotojo patirčių – tai nuolatinis pažangos kelias, tačiau mūsų tikslas – suteikti „AppGallery“ vartotojui pridėtinių verčių kiekvieną dieną, todėl nuolat vykdome įvairias kampanijas: atsisiuntę siūlomas programėles vartotojai vaišinami kava arba pretenduoja laimėti „Huawei“ prizus.

Programėlių kūrėjams iš Lietuvos padedame būti matomiems ir nesunkiai pasiekti savo vartotoją. Pirmajame parduotuvės puslapyje galima rasti itin populiarių programėlių, o taip pat ir tų, kurie tik pradeda pirmuosius žingsnius mūsų platformoje – suteikiame jiems geriausiai matomas pozicijas.

Taip pat siūlome sprendimus, leidžiančius programėlių savininkams uždirbti iš reklamos. Naudodami įrankį „Huawei Ads Publisher“ jie gali patogiai valdyti jų vartotojus pasiekiančius reklamos pranešimus. Iš finansinės pusės, mūsų pasiūlymas programėlių kūrėjams itin konkurencingas. Atiduodame didelę pajamų iš reklamos dalį ir taikome pakankamai mažą mokestį už vartotojų atliekamus mokėjimus naudojantis programėle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis