Patvirtinta: SPIS sistemoje – duomenų nutekėjimo atvejis

Pirmadienį vykusioje Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) spaudos konferencijoje patvirtinta, kad prieš tris savaites SPIS (Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje) įvyko duomenų nutekėjimas.
Spis.lt puslapis
Spis.lt puslapis / Spis.lt nuotr.

SADM rugsėjo viduryje skelbė, kad SPIS vartotojai kurį laiką negalės naudotis dviem paslaugomis – vienkartinės išmokos nėščiai moteriai ir išmokos gimus vienu metu daugiau kaip vienam vaikui skyrimo paslaugomis.

Naudojimasis šiomis paslaugomis apribotas pastebėjus, kad dėl įvykusio techninio sistemos gedimo dalis informacijos galimai buvo pasiekiama ne tiems asmenims, kuriems ji skirta. 15min pasiteiravus, ar įvyko duomenų nutekėjimo atvejis, ministerija tuomet teigė, kad aiškinasi situaciją.

Pirmadienį patvirtinta, kad duomenys iš tiesų nutekėjo – tretiems asmenims buvo prieinami kitų klientų vardas, pavardė, išmokos.

„Taip, buvo toks atvejis. Tai vienas iš argumentų, kodėl mes jau ėmėmės kitų sankcijų prieš tiekėją, dalis asmens duomenų buvo matoma kitiems, dėl to greitai išjungėme sistemą – tiksliau, buvo išjungtos dvi paslaugos. Greitai sureagavome, kad trūkumas būtų ištaisytas“, – pirmadienį žurnalistams patvirtino kanclerė SADM kanclerė Ana Selčinskienė.

Pasak jos, Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai apie duomenų pažeidimą yra pranešta. „Pranešta, kokius asmens duomenis, kiek žmonių ir kurį laiką matė“, – patikslino ji.

Ji patvirtino, kad šiandien trūkumas jau yra ištaisyti.

15min paklausta, kokie duomenys buvo prieinami, ji įvardijo, kad tai buvo vardas, pavardė, išmokos. Patikslinta, kad juos esą ne jiems priklausančius duomenis matė devyni asmenys, tai buvo reti atvejai.

Neseniai paaiškėjo, kad 29 tūkst. klientų duomenis liepą nutekino ir Užimtumo tarnyba. Be to, tai buvo jau ne pirmas toks atvejis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis