Tinklalapio, taip pat paskelbusio incidento vaizdo įrašą, pranešime sakoma, kad avarija įvyko išbandant „Starship Mk1“ degalų bakų visišką pripildymą kriogeniniu skysčiu.
„SpaceX“ nurodė, kad „šio bandymo tikslas buvo maksimaliai padidinti slėgį sistemose, todėl šis rezultatas nebuvo visiškai netikėtas“.
Milijardieriaus Elono Musko vadovaujama bendrovė planavo gruodį surengti pirmąjį „Starship“ bandomąjį skrydį, per kurį raketa turėjo pakilti į 20 metrų aukštį.
Per trečiadienį atliktą bandymą „Starship Mk1“ dar nebuvo visiškai surinktas – viršutinė dalis nebuvo pritvirtinta. Taip pat tikriausiai nebuvo sumontuoti varikliai „Raptor“.
Ekspertai sakė, kad dėl šios avarijos raketą teks nurašyti, o visos „Starship“ programos įgyvendinimas gali įstrigti.
„SpaceX“ šiuo metu planuoja pagaminti patobulintą raketą „Starship Mk3“. E.Muskas dar rugsėjį sakė, kad šios raketos gamybos procesas smarkiai skirsis nuo ankstesnių prototipų ir kad jai pagaminti reikės mažiau laiko.
E.Muskas daugkartinio naudojimo sunkiosios raketos „Starhip“ projektą pirmąkart pristatė 2017 metais. Raketą sudaro daugkartinio naudojimo pirmoji pakopa ir daugkartinio naudojimo antroji pakopa su integruotu erdvėlaiviu. Antroji pakopa gali būti naudojama kaip pilotuojamas erdvėlaivis, kapsulė kroviniams arba degalams gabenti arba kaip palydovų iškėlimo platforma.
Numatoma, kad „Starship“ į žemąją orbitą aplink Žemę galės iškelti iki 150 tonų krovinių. Šių raketų komercinius skrydžius planuota pradėti jau 2022 metais.
Be to, tikimasi, kad šie erdvėlaiviai galės būti naudojami planuojamiems žmonių skrydžiams į Marsą.