Nepaisant to, kad pernai startuoliai Lietuvoje pritraukė 430 mln. eurų investicijų, vien didesnių atlyginimų siūlymas nepadeda susirasti naujų darbuotojų, rašoma pranešime spaudai.
„Pastebime tendenciją, kad, darbuotojui pasiekus tam tikrą uždirbamų pajamų lygį, 10–20 proc. didesnis atlyginimas jo nebevilioja ir daug svarbesni kiti dalykai: atmosfera komandoje, bendrovės vidaus kultūra, savirealizacijos galimybės. Įmonės ieško sprendimų, galinčių padėti privilioti darbuotojų, daug investuoja į darbuotojų paiešką, nors neretai galima apsieiti ir be to“, – sako JAV startuolio, siūlančio galimybę greitai pasamdyti darbuotojų iš daugiau nei 130 šalių, „Deel“, plėtros vadovė Baltijos, Vidurio ir Rytų Europos regione Liina Laas. Ji pateikia 4 patarimus, padėsiančius spręsti darbuotojų trūkumo problemą per daug nedidinant biudžeto.
Laikas atsisakyti nuobodžių darbo skelbimų
Kvalifikuoti darbuotojai šiais laikais vis daugiau dėmesio skiria pačiam darbo skelbimui. CVbankas.lt duomenys rodo, kad šių metų sausį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, darbo skelbimų skaičius išaugęs trimis ketvirtadaliais.
IT srityje skelbimų padaugėjo 35 proc., inžinerijos – 56 proc., o klientų aptarnavimo srityje darbuotojų poreikis išaugo net 203 proc. Tad išsamus ir įdomus skelbimas, kuris lengvai pastebimas tarp kitų, yra ypač vertingas. Tiesa, darbo skelbimas, kuriame „laiku mokamas atlyginimas“ yra nurodomas kaip pranašumas, dažnai taip pat gali būti vertinamas kritiškai ir į tokią įmonę gali būti žiūrima kaip į senamadišką ar nuobodžią.
Kai kuriuose sektoriuose, pavyzdžiui, IT ar komercijos, pastebimas ir vis didesnis darbdavių aktyvumas bandant išnaudoti skirtingas komunikacijos priemones ieškant darbuotojų. Pavyzdžiui, vis dažniau naudojamos socialinių tinklų reklamos, kartais komunikuojama net asmeninėse darbuotojų paskyrose, o pastaruoju metu išpopuliarėjo ir lauko stendų naudojimas.
Kadangi į komunikaciją investuojama bet kuriuo atveju, tai nesukuria daug papildomų išlaidų, bet leidžia įmonei sulaukti didesnio dėmesio, ypač turint omenyje tai, kad net 79 proc. žmonių, Anglijos Atvirojo universiteto („The Open University“) duomenimis, darbo pirmiausia ieško socialiniuose tinkluose.
Partnerystės su universitetais ar vietos organizacijomis nekainuoja
Vienas darbuotojų paieškos būdų, kurį Lietuvos bendrovės galėtų išnaudoti dažniau, yra bendradarbiavimas su universitetais ir vietos organizacijomis. Ieškoti darbuotojų tarp ypač talentingų magistrantų ar doktorantūros studentų tikrai apsimoka. Būtent tokia bendradarbiavimo forma leidžia rasti talentingiausius darbuotojus neišnaudojant pernelyg daug išteklių. Tad apsiriboti tik praktikantų priėmimu nevertėtų ir įmonėms rekomenduojama pačioms imtis iniciatyvos.
Užsienyje korporacijos taip pat vis dažniau bendradarbiauja su įvairiomis ne pelno organizacijomis ar privačiomis mokymo įstaigomis. Ir nors tokių organizacijų kaip „Code Adacemy“ ar „The Atomic Garden“ Lietuvoje vis daugėja, dalis įmonių dar neišnaudoja galimybių bendradarbiauti su jų studentais. Panašiai kaip ir patys startuoliai, tokie studentai yra linkę tobulėti ir augti tikrai greitai, vadinasi, įmonė „neišaugs“ darbuotojo ar atvirkščiai, kas nutinka gana dažnai.
Pandemija atvėrė duris darbuotojams iš viso pasaulio
Kaip pagrindinį COVID-19 pandemijos privalumą daugelis darbuotojų įvardija atsivėrusią galimybę dirbti iš namų ar net bet kurio pasaulio krašto. Tai dažnai gali būti naudinga ir įmonėms: šiais laikais samdyti žmones, dirbančius kitose šalyse ar net žemynuose, jau nebėra tabu ir, įmonių komandoms vis dažniau keliantis į virtualias erdves, tai netgi nesukelia jokių papildomų nepatogumų.
Dalis įmonių, net ir veikiančių srityse, kuriose darbuotojai be jokių problemų gali dirbti visiškai nuotoliniu būdu, vis dar baiminasi samdyti užsieniečius. Vieni nenori aiškintis teisinių niuansų, kiti tiesiog nežino, kuriomis darbuotojų paieškos platformomis pasitikėti ar kaip valdyti nuotoliu dirbančią komandą.
Daugelis sėkmingų pasaulio startuolių yra tokie efektyvūs būtent todėl, kad nuotolinis darbas leidžia samdyti ekspertus iš viso pasaulio ir rinktis iš geriausiųjų.
Buvę darbuotojai gali tapti naujais darbuotojais
Pasaulyje, taip pat Lietuvoje, įmonės vis dažniau palaiko artimą ryšį su buvusiais darbuotojais: kuriami specialūs buvusių darbuotojų alumni klubai, jie kviečiami į įmonių vakarėlius. Tai yra puiki strategija, nes buvę įmonės darbuotojai tokiu atveju dažniau rekomenduoja savo buvusią darbovietę draugams. O būtent draugų ir artimųjų atsiliepimai yra vienas pagrindinių kriterijų, galinčių sudaryti nuomonę apie potencialų darbdavį.
Kita priežastis palaikyti ryšį su buvusiais darbuotojais yra galimybė juos pasamdyti vėl: kai kuriais atvejais jau kitoje pozicijoje ar net kitame skyriuje. Juolab kad buvę darbuotojai jau puikiai pažįsta įmonės vidaus kultūrą, todėl šiems grįžus į organizaciją nereikės skirti papildomų lėšų vėl apmokyti. Startuoliai auga ir keičiasi labai greitai, todėl kai kurie darbuotojai gali išeiti anksčiau, bet vėliau norės vėl prisijungti. Duris tokiems darbuotojams laikykite atviras.