Steigiamas Lietuvos kosmoso biuras

Siekiant stiprinti Lietuvos kosmoso sektorių bei padėti pasiruošti Lietuvos narystei Europos kosmoso agentūroje, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos iniciatyva steigiamas Lietuvos kosmoso biuras. Nuo liepos 1 d. jis pradeda veikti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje ir „vieno langelio“ principu teiks informaciją apie kosmoso sektoriaus potencialą, jo plėtros perspektyvas ir galimybes dalyvauti nacionalinėse ir tarptautinėse iniciatyvose, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvos bendrovės „NanoAvionics“ pagaminti palydovai
Lietuvos bendrovės „NanoAvionics“ pagaminti palydovai / Bendrovės nuotr.

„Augantis Lietuvos įsitraukimas į Europos kosmoso agentūros veiklą ir pradėtos derybos su NASA dėl aktyvesnio Lietuvos verslo dalyvavimo šios agentūros projektuose suteiks daugiau galimybių inovatyviam šalies verslui vystyti ir parduoti produktus kosmoso pramonei. Lietuvos kosmoso biuras užtikrins, kad kuo daugiau šalies įmonių sužinotų apie galimybes dalyvauti tarptautinių kosmoso organizacijų vykdomuose projektuose ir galėtų dalyvauti ir laimėti ne tik pelningus, bet ir kompetencijas praplečiančius užsakymus“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius.

Pagrindinis biuro tikslas – kurti ir plėtoti Lietuvos kosmoso ekosistemą, kuri pagrįsta verslo, mokslo ir viešojo sektorių bendradarbiavimu inovacijų srityje ir siekti integracijos į tarptautinę kosmoso bendruomenę.

„Šis biuras užtikrins efektyvesnę informacijos sklaidą Lietuvoje ir užsienyje bei atvers galimybes verslui ir mokslui aktyviau dalyvauti Europos kosmoso agentūros, Europos Sąjungos programos „Horizontas 2020“, būsimo Europos gynybos fondo ir kitose tarptautinėse programose“, – sako MITA direktorius Kęstutis Šetkus.

Lietuvos kosmoso biuras planuoja vykdyti įvairias veiklas: burti Lietuvos kosmoso sektoriaus įmones, institucijas ir organizacijas, siekiant skatinti jų partnerystę, atstovauti jų interesus nacionaliniu ir tarptautiniu mastu, teikti informaciją ir konsultacijas apie nacionalines ir tarptautines kosmoso srities mokslinių tyrimų ir inovacijų programas, organizuoti informacines dienas, verslo misijas į partnerių paieškos renginius, kontaktų muges užsienyje ir tokiu būdu skatinti tarptautinį bendradarbiavimą kosmoso srityje.

Panašūs kosmoso biurai veikia daugelyje Europos Sąjungos valstybių, kurios jau yra Europos kosmoso agentūros narės. Pavyzdžiui, toks biuras „Estonian Space Office“ jau keletą metų sėkmingai veikia Estijos verslo paramos agentūroje. Estija yra Europos kosmoso agentūros narė nuo 2015 metų. Šiuo metu Europos kosmoso agentūros narės yra 22 valstybės. Lietuva, Latvija, Bulgarija, Kipras ir Slovakija yra su EKA bendradarbiaujančios šalys.

Lietuvos kosmoso biuras savo veiklą pradeda jau suorganizavęs didžiausios Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Horizontas 2020“ tarptautinę informacinę kosmoso dieną birželio 12 d. Vilniuje. Renginyje dalyvavo kosmoso technologijų kūrėjai ir ekspertai iš visos Europos, tarp kurių kosmoso nacionalinio atstovų tinklo „Cosmos2020plus“ nariai, Europos Komisijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, MITA atstovai.

Artimiausiuose biuro planuose – net 3 Lietuvos verslo misijos. Įmonės kviečiamos dalyvauti Europos kosmoso agentūros žemės stebėjimui skirtame renginyje „Φ-week“, kuris vyks Frascati mieste, Italijoje rugsėjo 9–13 d. Sudarytos galimybės verslui vykti į kosmoso savaitę Romoje, Italijoje, kuri vyks spalio 9–11 d., dalyvauti projektų pristatymo („pitch“) sesijose ir B2B susitikimuose, apsilankyti inovatyvių įmonių inkubatoriuje „Technopolo Tiburtino“. Artimiausiu metu bus skelbiama verslo misija į renginį „Space Tech Expo“, kuris vyks š.m. lapkričio 19–21 d. Vokietijos mieste Brėmene.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis