Bet panašu, kad tykūs laikai baigėsi – „Telesoftas“ plečiasi tarsi ant mielių ir užsiėmė kurti tokius produktus, kad suklusti turėtų ir tokie gigantai, kaip „Microsoft“ ar „Facebook“, nes lietuviai lenda tiesiai į tą daržą, kurį jau išsimatavo šie technologijų milžinai.
O konkrečiai – lietuviai vysto naują virtualios realybės technologiją „VR Medusa“. Iš esmės „virtualioji medūza“ yra priemonė virtualioje erdvėje susitikti kelioms partnerių grupėms aptarti reikalus ir atlikti kai kuriuos darbus iš savų biurų, neskrendant į kitą Europos galą ar net į kitą žemyną. Susitikimo metu žmonės, esantys skirtinguose pasaulio galuose, vieni kitiems gali rodyti iš „Google Drive“ įkeltas rinkmenas, manipuliuoti tik skaitmeniniame pasaulyje egzistuojančiais objektais taip, tarsi objektai būtų tikri (ir dar lengvai keičiamo dydžio, lengvai sukiojami ir vartomi), o virtualiai realybei paruoštos aplinkos neturintiems kolegoms gali viską, ką reikia parodyti „plokščiame“ „Skype“ ekrane – na, kad ir išmaniojo telefono. Be to, „VR Medusa“ leidžia darytis asmenukes virtualioje aplinkoje ir įkelti jas į „Facebook“.
Labai panašią technologiją ganėtinai neseniai pristatė „Facebook“ (tiesa, jie neturi jokios integracijos su kažkuria prasme konkurentų – „Google“ ir „Microsoft“ – produkcija).
Panašią technologiją, anot „Telesofto“ vadovo Algirdo Stonio, vysto ir „Microsoft“, tačiau jie nenaudoja „Facebook“ ir „Google“ produktų.
Tad „Telesofto“ rankos atrištos – jie, nesijausdami dideliais milžinų konkurentais, imasi laisvos integracijos su įvairiomis populiariomis platformomis, suteikiančiomis papildomo patrauklumo ir funkcionalumo jų kūriniui. „Orientuojamės į virtualių susitikimų kambarių įrengimą dideliuose versluose. Ten, kur reikalingos įvairios, tarkime, dizaino demonstracijos, kur reikalinga susitikimo dalyvių sąveika. Žvelgiame į bendroves, kurios turi kelis biurus skirtingose vietose, tarp kurių reikia nuolat rengti vaizdo konferencijas. Taigi, ši sistema yra iš tikrųjų konkurentas vaizdo konferencijoms – jis viską, kas yra vaizdo konferencijose, įveda į virtualią, 3D erdvę“, – sakė A.Stonys.
„Planuojame vystyti uždariems klientams – pavyzdžiui, architektūros įmonėms, kurioms dabar to reikia turbūt labiausiai, nes norint pademonstruoti 10 GB apimties trimatį modelį namo, kuris turėtų būti pastatytas Singapūre, jiems dabartinėmis sąlygomis reikėtų padaryti daug darbo – vaizdo vizualizaciją, pervaikštą per visą namą, galbūt netgi atsispausdinti trimatį jo modelį, kad būtų ką parodyti klientui. O su mūsų technologija nieko daryti nereikia – tik uždėti VR šalmą klientui ir vaikščioti, šnekėtis, kolaboruoti. Kiekvieną susitikimų kambarį ruošime individualiai ir po kažkiek laiko pažiūrėsim, savo technologijas paversime produktu ir viešai išplatinsime, tarkime, „Steam“ ar kokioje kitoje platformoje“, – apie ketinimus pasakojo A.Stonys.
Tiesa, verslo susitikimai virtualioje aplinkoje – toli gražu ne pagrindinis „Telesofto“ užsiėmimas. Mat tai yra programavimo paslaugas teikianti bendrovė, kuri Barselonoje ieško žmonių, turinčių poreikį suprogramuoti kokią nors programėlę ar kitą su telekomunikacijomis susijusį produktą ir siūlo išradingų, programavime ir telekomunikacijose pasikausčiusių specialistų paslaugas. „VR Medusa“ jiems yra daugiau ne verslo ateities kryptis, o programuotojų išradingumo demonstracija.
„Programavimo paslaugos operatoriams, verslams, kurių biznis mobiliose technologijose yra prioritetinis, kompanijoms, kurios vysto naujas bendravimo technologijas – specializuojamės komunikacijose“, – apie pagrindinį savo darbą sakė A.Stonys.
Daug projektų. Netgi negalime atsiginti tų užklausų
Nors A.Stonys tvirtino, kad parodos metu tiesiogiai programavimo paslaugų teikimo sutartys nesudarinėjamos – tai yra ilgiau trunkantis, labiau apgalvojimo reikalaujantis procesas – tačiau kaip tik su juo besišnekant pro šalį ėjo įmonės vadovo pažįstamas verslo konsultantas, kuris prasitarė, kad kaip tik žino vieną bendrovę, kuriai reikia šį bei tą suprogramuoti ir nukreips juos į „Telesoftą“.
Tai yra turbūt pati geriausia įmanoma Barselonoje vykstančios „Mobile World Congress“ naudos iliustracija: važiuoji į parodą – susirandi pažinčių – užmezgi ryšius – susikuri patikimo partnerio reputaciją – gauni užsakymus dėl to, kad geriau niekas negali. Štai taip jau dešimtas kartas, kai dalyvaujama šioje parodoje, lietuviams krauna vaisius.
„Buvimas parodoje nėra skirtas sutarčių sudarymui. Tai yra prekės ženklo žinomumo didinimas. Buvimas čia atidaro duris ir pastato į šioje rinkoje žinomo žaidėjo vietą, teikia supratimą, kad su tavim galima pradėti kalbėtis apie reikalus. Ryšių, kurie mums būtų vertingi, čia užmegzta daugybė“, – sakė A.Stonys.
Šiuo metu „Telesofte“ – įmonė turi biurus Kaune, Vilniuje, San Franciske, Ciuriche – dirba 150 žmonių. „Iki metų galo, manau, bus ir 200 žmonių“ – plėtros planais dalijosi A.Stonys, kurio įmonė ir praėjusiais metais išsiplėtė panašiu darbuotojų kiekiu. „Daug projektų. Netgi negalime atsiginti tų užklausų“, – klestinčiu verslu džiaugėsi bendrovės vedlys.
Dažniausiai naujais įmonės darbuotojais tampa „žali“ programuotojai. „Pagrinde auginame. Mūsų veiklos sritis – su reikiamomis žiniomis apie telekomunikacijas – Lietuvoje nėra labai populiarus, tad naujus žmones tenka išmokyti“, – teigė A.Stonys. Dėl to įmonė nuolat lankosi techninės pakraipos universitetų karjeros dienų renginiuose. „Labai daug pridėjo ir vasaros programavimo stovykla“, – sakė jis. „Praėjusiais metais įdarbinome 60 žmonių, šiemet planuojame 50, o įdirbis jau didesnis, tai, manau, skaičius realus“, – plėtros planus vertino vadovas.
Jo teigimu, tokią staigią plėtrą lėmė tai, kad per dvejus-trejus pastaruosius metus itin sparčiai išsiplėtė telekomunikacijų technologijų rinka.