Sudėtingiausias šių metų galvosūkis, arba Žaidimo „Superliminal“ apžvalga

Šį kartą pradėsime netradiciškai. Nors pati apžvalga ir žaidimas yra aktualūs absoliučiai visiems, besidomintiems kompiuteriniais žaidimais, yra trys žmonių grupės, kuriems skaityti toliau tiesiog būtina.
Žaidimas „Superliminal“
Žaidimas „Superliminal“ / Kūrėjų iliustr.

Kokios? Pirmoji – galvosūkių mėgėjai. Tik ne šiaip mėgėjai, bet jaučiantys nenumaldomą norą, pamačius galvosūkį, tučtuojau jį išspręsti. Antroji grupė yra tie, kas laiko save prisiekusiais kompiuterinių žaidimų „Portal“ ir „Portal 2“ gerbėjais (kuo tai susiję – atskleisime kiek vėliau apžvalgoje). Galiausiai, trečioji grupė žmonių, kurie tikrai turėtų skaityti šį tekstą toliau yra minimalizmo bei gero stiliaus žaidimuose gerbėjai.

V.Lukaševičiaus iliustr./Geras pavyzdys, kaip tai, ką matome iš vieno kampo, ir yra tai, ką galvojame matantys
V.Lukaševičiaus iliustr./Geras pavyzdys, kaip tai, ką matome iš vieno kampo, ir yra tai, ką galvojame matantys

Visi kiti, skaitydami, mažų mažiausiai turės gerą laiką, bet šių išskirtų grupių žmonės, baigę skaityti, nesusiturės patys neišmėginę „Superliminal“. Lažinamės?

Taigi, kas yra tas intriguojantis „Superliminal“? Atsakymo į šį klausimą taip pat reikėtų pradėti ieškoti nuo kito galo, o jei konkrečiau – nuo kito žaidimo. Labai populiari ir pripažinta žaidimų serija „Portal“ (abi dalys) į kompiuterinius žaidimus įnešė naują ir iki tol mažai kur matytą formatą – intensyvūs pirmo asmens loginiai žaidimai naudojant portalus.

V.Lukaševičiaus iliustr./Nemaža dalis žaidimo galvosūkių yra pagrįsti tuo, kad iš mažo sūrio gabalėlio galime pasidaryti milžinišką – ir atvirkščiai
V.Lukaševičiaus iliustr./Nemaža dalis žaidimo galvosūkių yra pagrįsti tuo, kad iš mažo sūrio gabalėlio galime pasidaryti milžinišką – ir atvirkščiai

Ši formulė labai patiko žaidėjams, bet kūrėjai portalų mechanika ir apsiribojo. Sklido kalbos, kad jau antroje žaidimo „Portal“ dalyje turėjo atsirasti daugiau galvosūkių, konkrečiai – pagrįstų iliuzijomis bei optika, ne vien portalais, tačiau tai netapo realybe.

V.Lukaševičiaus iliustr./Kartais žaidime aptinkamos erdvės ar vaizdinės užuominos skirtos tam, kad suklaidintų
V.Lukaševičiaus iliustr./Kartais žaidime aptinkamos erdvės ar vaizdinės užuominos skirtos tam, kad suklaidintų

Žaidėjai dėl to nepergyveno ir vis tiek pirko „Portal 2“, bet pačią idėją dėl iliuzijų ir optikos dabar panaudojo kiti kūrėjai. Tai – „Pillow Castle Games“ ir jų debiutinis kompiuterinis žaidimas „Superliminal“.

V.Lukaševičiaus iliustr./Yra lygių, kuriuose judėti toliau galėsime tik išėmę iš aplinkos tam tikrą daiktą
V.Lukaševičiaus iliustr./Yra lygių, kuriuose judėti toliau galėsime tik išėmę iš aplinkos tam tikrą daiktą

Teisybės dėlei, nereikėtų puoselėti jokių tuščių iliuzijų dėl žaidimo siužeto ar dialogų. Jų čia, ypatingai po sėkmingų „Portal“ žaidimų, galima sakyti, kad nėra. Siužetinė linija yra paprastutė ir, žaidžiant žaidimą, veik nereikšminga.

V.Lukaševičiaus iliustr./Maloniai stebina ne tik žaidimo iliuzijos, bet ir kaip kūrėjai prieš žaidėjo akis dekonstruoja kai kuriuos vizualinius triukus
V.Lukaševičiaus iliustr./Maloniai stebina ne tik žaidimo iliuzijos, bet ir kaip kūrėjai prieš žaidėjo akis dekonstruoja kai kuriuos vizualinius triukus

Taip pat reikia iš karto susprogdinti lūkesčių burbulą tiems, kas viliasi, jog „Superliminal“ yra kažkuo panašus į kitą kultinį žaidimą – „The Stanley Parable“. Pastarajame buvo daugybė skirtingų žaidimo baigčių ir galimybių jį žaisti, o viską, ką daro žaidėjas, lydėdavo puikus bei šmaikštus pasakotojo įgarsinimas. Ne, čia to nėra, bet už tai pati lygiu struktūra labai primena pirmojo „Portal“ struktūrą.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidžiant „Superliminal“ teks priprasti matyti įvairius kasdienius daiktus neįprasto dydžio ar keistose vietose
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidžiant „Superliminal“ teks priprasti matyti įvairius kasdienius daiktus neįprasto dydžio ar keistose vietose

Nepaisant siužeto ar įgarsinimo stygiaus, čia pirmais smuikais groja galvosūkiai. Jeigu galvojote, kad galvosūkiai gali pabosti, „Superliminal“ jus neblogai supurtys ir privers persigalvoti. Galvosūkiai čia, beje, tokie inovatyvūs ir lengvai išpildyti, kad neretai atvips apatinis žandikaulis.

V.Lukaševičiaus iliustr./Jei koridoriaus pradžioje matai duris, tai nebūtinai reiškia, kad pro jas pratilpsi...
V.Lukaševičiaus iliustr./Jei koridoriaus pradžioje matai duris, tai nebūtinai reiškia, kad pro jas pratilpsi...

Be to, įspūdį padarys jau pirmame žaidimo lygyje pristatomos mechanikos. Pavyzdžiui, pakėlę nuo žemės didelį kubą, pasukioję jį ar pakėlę į viršų ir pakeitę jo matymo perspektyvą, pakeisime ir dydį. Taip didelius daiktus vien savo matymo perspektyva paversime mažais, o mažus – dideliais. Dėl šios priežasties neverta stebėtis, jei iš pradžių sunkiai seksis narplioti žaidimo galvosūkių pinkles. Kartais reikės tiesiog iš aplinkos ištraukti įvairius daiktus ir žaisti su jų dydžiu tam, kad galėtume progresuoti.

V.Lukaševičiaus iliustr./...arba kad tai apskritai yra durys
V.Lukaševičiaus iliustr./...arba kad tai apskritai yra durys

Vėliau žaidimas dar labiau brausis į mūsų vaizduotę ir pateiks tokių iliuzijų, už kurias šiaip jau reikėtų mokėti pinigus ir eiti į įvairius iliuzijų muziejus. „Superliminal“ sudeda visas jas į krūvą, pagerina, pamaišo ir pateikia galvosūkių pavidale. Todėl galime sakyti, kad žaidžiant žaidimą vienu šūviu nušausime du zuikius – pamankštinsime smegenis ir pasimėgausime optinėmis (ir ne tik) iliuzijomis.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas gali tapti neįprastu svajonės išsipildymu tiems, kas visada norėjo kaip panorėję didint įprastus daiktus arba juos mažinti
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas gali tapti neįprastu svajonės išsipildymu tiems, kas visada norėjo kaip panorėję didint įprastus daiktus arba juos mažinti

Viso žaidimas vėliau pradeda eksperimentuoti ne tik su daiktų formomis, jų padėtimi erdvėje, bet ir su pačia erdve, todėl nuo vėlesnių lygiu gali imti suktis galva. Kita vertus, patys galvosūkiai visuose lygiuose yra pilnai išbaigti ir nors kartais lengvoki, visuomet išpildyti nuo a iki z. Trumpiau tarius, žaidžiant gali jausti, kad kūrėjai niekur nėjo lengviausiu keliu ir nemaskavo nieko pigiais triukais.

V.Lukaševičiaus iliustr./Yra ir keli juokeliai, tačiau jie labai neutralūs
V.Lukaševičiaus iliustr./Yra ir keli juokeliai, tačiau jie labai neutralūs

Žaidžiant yra palikta veiklos ir patiems akyliausiems ar mėgstantiems žaisti žaidimus po du ir daugiau kartų. Čia kūrėjai išslapstė daug skirtingų daiktų – nuo slaptų šachmatų figūrų ar brėžinių, iki žvaigždynų. Visi jie arba paslėpti už iš pirmo žvilgsnio neperžengiamų sienų arba nukišti į aukščiausius lygių kampelius, kuriuos pasiekti reikės ne vien akylumo, bet ir išradingumo. Tai turbūt pirmą kartą žaidime randamos slaptavietės ar renkami daiktai, kuriuos pasiekti reikia kartais ilgai ir nuobodžiai kraunant vieną ant kito daiktus, ieškant skirtingų jų dydžių ir formų, kad tas slaptavietes, net kai žinome, kur jos, galėtume pasiekti.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Superliminal“
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Superliminal“

Žaidimo grafika – minimalistinė. „Superliminal“ yra nepretenzingo, malonaus akiai stiliaus, kuris puikiai dera (ir kuriame dar geriau atsiskleidžia), ne tik optinės apgaulės, bet ir patys galvosūkiai. Tokį vaizdą lydi taip pat neįkyri, rami muzika, kokią paprastai gali išgirsti prabangių viešbučių holuose, o šią estetiką galutinai užpildo garsai, kurie pasigirta atliekant veiksmus ar kažką veikiant su daiktais. Taigi, ieškant ko nors relaksacijai po darbo dienos ar norint neįpareigojančiai praleisti laiką, šis žaidimas taip pat puikiai tiks.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Superliminal“
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Superliminal“

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį prieš pasiryžtant? Žaidimas, norint surinkti viską 100 proc., gali pasirodyti kiek keblaus valdymo. Tiesa, prie jo galima priprasti, bet tam reikės laiko. Pavyzdžiui, kartais, norint surinkt slaptus daiktus, mums sūrio gabaliuką reikės padidinti iki labai specifinio dydžio, o toks dydis nebūtinai lengvai pasidarys siauresniame koridoriuje, taigi, gali tekti pavargti. Tokios situacijos kartosis, kai reikės iš labai specifinio dydžio daiktų sudėlioti bokštą ir juo vėliau lipti, bet, vėlgi, nebijantys praktikuotis ir tikrai norintys atrasti visas slaptavietes šį tikslą ilgainiui tikrai pasieks.

Apibendrinant, specifinių ir savo fanų bazę sugeneravusių žaidimų gerbėjai – „Portal“ serija ar „The Stanley Parable“ – šių žaidimų išskirtinumo žaisdami „Superliminal“ neatras. Kita vertus, mėgstantys galvosūkius ir galintys valandų valandas sėdėti prie vis sudėtingėjančių užduočių čia atras labai daug džiaugsmo. Taip pat „Superliminal“ taps nepamainomu žaidimu tiems, kurie mėgsta iliuzijas, optines apgaules ir eksperimentus su erdve. Tai – lyg didelis galvosūkių ir iliuzijų muziejus, pastatytas kompiuterinio žaidimo pavidalu. Ir be jokio amžiaus cenzo, taigi, tiks tiek visai mažiems, tiek ir gerokai vyresniems – nuo 3 iki 100 metų.

Žaidimo kopiją apžvalgai suteikė jo kūrėjai ir leidėjai „Pillow Castle Games“. Apžvalga ir ekrano paveikslėliai parengti žaidžiant „PlayStation 4“ konsolei skirtą versiją. Pernai startavęs kaip žaidimas asmeniniam kompiuteriui, šių metų liepą jis išleistas ir „PlayStation 4“, „Xbox One“ bei „Nintendo Switch“ konsolėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis