Sudužusiame laive Baltijos jūroje – „lobis“: šis produktas būdavo toks brangus, kad gabentas su policija

Kai Baltijos jūroje narai pirmą kartą per sonarą pamatė laivo nuolaužas, jie pamanė, kad tai - žvejybinis laivas. Tačiau nuvykę ištirti, rado XIX a. burlaivį, prikrautą šampano, vyno, mineralinio vandens ir porceliano, skelbia BBC.
Audringa jūra
Baltijos jūra / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Narai suskaičiavo, kad prie Švedijos krantų nuskendusiame laive yra daugiau kaip 100 šampano butelių.

Dabar Tomaszas Stachura iš Lenkijos nardymo grupės „Baltitech“ mano, kad ši siunta galėjo būti skirta Rusijos carui. Bendrovė „Baltitech“, kuri specializuojasi tyrinėdama laivų liekanas Baltijos jūroje, radinį pavadino „lobiu“.

T.Stachuros pridūrė: „Naras esu jau 40 metų. Retkarčiais pamatau vieną ar du butelius. Bet tokių dėžių su alkoholio buteliais dar niekada nemačiau“.

Radinys rastas maždaug už 37 km į pietus nuo Švedijos Elando salos. Nuskendusiame laive rasta ir molinių mineralinio vandens butelių, ant kurių buvo matyti Vokietijos bendrovės „Selters“ prekės ženklas, padėjo datuoti, kad laivas galėjo nuskęsti 1850–1867 m.

Nors šiandien daugelį labiau domintų šampanas, mineralinis vanduo buvo išskirtinis produktas, „traktuojamas beveik kaip vaistas“, kuris „patekdavo tik ant karališkųjų stalų“, sakė J.Stachura. Pasak jo, mineralinis vanduo kainavo tiek daug, kad transportą, kuris jį gabendavo, lydėdavo policija.

Kol kas lobis lieka ten, kur yra, o į pagalbą pasitelkti povandeniniai archeologai. Apie tai pranešta Švedijos valdžios institucijoms, be to, prieš iškeliant lobį į paviršių reikia sutvakryti administracinius reikalus.
„Jis ten gulėjo 170 metų, tad tegul paguli dar vienerius metus“, – sakė J.Stachura.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis