Evaldas Viselga, įrenginių serviso „Smart Master“ vadovas, pranešime spaudai dalijasi įžvalgomis, ką reikia žinoti apie išmaniųjų įrenginių kokybės garantiją ir kaip netyčia jos neprarasti.
Įrenginys sugedo: ką daryti ir ko ne?
Jei jūsų išmanusis sugedo ir jam dar nesibaigė garantijos terminas, geriausia kreiptis į pardavėją, iš kurio pirkote įrenginį, arba į autorizuotą išmaniųjų įrenginių priežiūros servisą. Pristatydami išmanųjį taisymui, su savimi turėkite telefono įsigijimą patvirtinantį dokumentą ir jo garantinį taloną.
Ekspertas pabrėžia, kad geriau nebandyti telefono taisyti patiems ar kreiptis į su įrenginių gamintojais sutarčių neturinčius servisus.
„Kartais, kai įrenginio gedimui negalioja garantinis taisymas, pavyzdžiui, jis sušlampa ar sudūžta ekranas, jo savininkai sugalvoja pataupyti ir telefono remontą patiki neautorizuotiems servisams. Tąkart gal ir sutaupoma, bet įrenginys akimirksniu netenka garantijos“, – sakė E.Viselga.
Anot jo, jei vėliau įrenginiui nutiktų garantinis gedimas, autorizuoto serviso specialistams tektų užfiksuoti, kad jis anksčiau buvo taisytas netinkamai arba buvo pažeistas jo serijinio numerio lipdukas. Tokiu atveju klientui telefoną tektų remontuoti savo sąskaita.
Net nepagalvotum: kada garantija negalioja
Yra ir daugiau atvejų, kai garantija išmaniojo įrenginio taisymui negalioja. Tai gedimai, atsiradę dėl vartotojo kaltės ar dėl mechaninių bei cheminių pažeidimų, taip pat korozijos, oksidacijos. Į šį sąrašą patenka ir gedimai, nulemti nuo gamintojų nepriklausančių veiksnių, pavyzdžiui, žaibo ar trumpo jungimo.
Pasak E.Viselgos, pasitaiko ir tokių atvejų, kai iš pažiūros visai nekalti veiksmai gali sugadinti išmanųjį ir pažeisti jo garantijos sąlygas.
„Vieni tokių – tai neoriginalių priedų, pavyzdžiui, įkroviklio ar ausinių, naudojimas. Iš pradžių jie gali puikiai veikti su telefonu, tačiau ilgainiui gali sugadinti lizdus, neatlaikyti įtampos šuolių, netgi pažeisti vidines telefono detales“, – teigė E.Viselga.
Rūpesčių sukelti gali ir kartu su ne iš oficialių parduotuvių atsisiųstomis programėlėmis įdiegti virusai. Išmaniųjų įrenginių gamintojai vertina, kad tai yra operacinės sistemos pakeitimai, dėl kurių atsakomybė tenka vartotojams.
„Vis tik dažnesnės yra geriau pasibaigiančios istorijos. Prieš bet kokį remontą yra atstatomi gamintojo parametrai, taigi yra ištrinamos ir visos vartotojų atsisiųstos programėlės. Neretai vien to užtenka išmaniojo veikimo trikdžiams pašalinti – tokiu atveju užfiksuojama, kad gedimas nebuvo rastas“, – pasakojo E.Viselga.
Garantija – ir priedams
Jei jūsų išmaniajam telefonui suteiktas garantinis remontas užtruko, ekspertas pataria neišmesti gauto kvito.
„Kol įrenginys yra taisomas ir vartotojas juo negali naudotis, garantija yra sustabdoma. Laikas, kol buvo daromas remontas, yra pridedamas kaip papildomas prie numatyto 2 garantijos metų termino. Tokiu atveju svarbu aiškiai fiksuoti taisymo pradžią ir pabaigą: kvitu ar priėmimo-perdavimo raštu“, – patarimu dalijosi E.Viselga.
Ekspertas taip pat primena, kad garantija yra taikoma ne tik telefonui, bet ir jo komplektuojamoms dalims – įkrovikliui ar ausinėms. Tiesa, kartais papildomam gaminiui gali būti taikomas trumpesnis nei pagrindinio įrenginio garantijos terminas. Tačiau net ir tokiu atveju, nusiskundimai dėl komplekte esančio įrenginio gali būti pareikšti per pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminą.