„Nors jau bemaž dešimtmetį atrodė, kad tokie dalykai, kaip televizorius ar išmanusis telefonas, yra nusistovėję ir vargu ar juos įmanoma pastebimai patobulinti, gamintojai sugeba pateikti staigmenų. Jų sulaukėme ir šiais metais. Inovacijos neaplenkė ir kitų sričių – nuo pakabukų daiktams iki išmaniųjų akinių“, – sako S.Tilindis.
Išmanieji „Apple“ sekikliai
Pakabukai, padedantys rasti raktus, piniginę ir kitus kasdien naudojamus daiktus, buvo sukurti jau seniai, tačiau taip ir neišpopuliarėjo. Iki šių metų, kai į šią rinką žengė „Apple“.
Monetos dydžio „Apple AirTag“ prisegus prie raktų, įdėjus į piniginę ar prikabinus prie kuprinės, savininkas „Find My“ programėlėje gali matyti itin tikslią jų buvimo vietą, kelionės link jų kryptį, o netoliese esančius daiktus atsekti pagal „AirTag“ skleidžiamą garsą.
„Apple“ nesukūrė nei pirmojo kompiuterio, nei pirmojo išmaniojo telefono ar išmaniojo laikrodžio, tačiau būtent jos sukurti įrenginiai sulaukia didžiulio susidomėjimo ir suteikia postūmį visai rinkai. Tam yra paprastas paaiškinimas: kompanija į prekybą stengiasi išleisti tik ištobulintus įrenginius, kuriuos paprasta ir patogu naudoti. Panašu, kad toks likimas laukia ir „Apple AirTag“ sekiklių“, – sako S.Tilindis.
Išmanieji akiniai „Ray-Ban Stories“
Kai 2013-aisiais „Google“ pristatė savo išmaniuosius akinius, vieni į juos žiūrėjo kaip į ateitį, o kiti tik kraipė pirštą prie smilkinio. Ir nors „Google Glass“ taip ir liko nišinis „žaisliukas“, pati rinka ėmė dominti vis daugiau gamintojų: nuo „Amazon“, „Bose“ ir „Snapchat“, iki daugybės kinų, kurių vardinti net neverta.
Šįmet į ją žengė netikėtas duetas: socialinis tinklas „Facebook“ su akinių prekės ženklu „Ray-Ban“ pristatė išmaniuosius akinius „Ray-Ban Stories“, skirtus žmonėms, kurie mėgsta fiksuoti kiekvieną savo gyvenimo akimirką.
Jie atrodo kaip įprasti akiniai, tačiau gali kur kas daugiau: filmuoti ir fotografuoti, leisti muziką, valdyti telefono grotuvą, taip pat jie veikia kaip laisvų rankų įranga. Ir kainuoja panašiai, kaip vidutinės klasės išmanusis.
Ekspertai sako, kad kažko tokio žmonės iš išmaniųjų akinių ir tikisi. Jei taip ir yra, „Ray-Ban Stories“ laukia šviesi ateitis.
Lankstomi „Samsung“ išmanieji
Bandymų gaminti skersai ar išilgai sulenkiamus telefonus buvo ne vienas, tačiau jie tokie ir buvo – bandymai. Iki šių metų, kai „Samsung“ į naujausių flagmanų pristatymą įtraukė abu savo perlenkiamus išmaniuosius, „Galaxy Z Fold 3“ ir „Galaxy Z Flip 3“.
„Toks gamintojo pasitikėjimas rodo, kad šie telefonai yra išties paklausūs ir domina žmones. Nors „Fold 3“ yra gerokai brangesnis, „Flip 3“ kainuoja panašiai kaip ir kiti flagmanai, taigi telefonų ateitis jau yra prieinama šiandien“, – sako S.Tilindis.
„Samsung“ pernai pardavė apie 2 mln. sulenkiamų telefonų. Šįmet šis skaičius, manoma, viršys 5 milijonus.
„PlayStation 5“
Taip, ši žaidimų konsolė buvo pristatyta dar pernai lapkritį, tačiau jos pasiūla buvo tokia ribota, kad daugeliui pirkėjų teko laukti šių metų. Pasiūla lieka ribota iki pat šiol, kita vertus ir pardavimai įspūdingi – „Sony“ skelbia jau pardavusi daugiau nei 13 mln. vienetų „PlayStation 5“.
Kokia šios sėkmės priežastis? Be galingos techninės įrangos, kuri leidžia net reikliausiais žaidimais mėgautis aukščiausia raiška ir sparta, svarbų vaidmenį atlieka ir nauji, būtent „PlayStation 5“ skirti žaidimai, o taip pat atgalinis suderinamumas – konsolė palaiko daugelį „PlayStation 4“ žaidimų. Žinoma, prie to prisidėjo ir COVID-19 pandemija, dėl kurios bendrai išaugo konsolių paklausa pasaulyje.
Susivyniojantis LG televizorius
Spustelėjus mygtuką televizoriaus staliuke prasiveria anga ir iš jos išnyra 65 colių įstrižainės OLED ekranas – tokią inovaciją LG pasauliui pademonstravo prieš kelerius metus, o šįmet „LG Signature OLED R“ pagaliau pasirodė prekyboje.
Tik yra du „bet“: pirma, šiuo televizoriumi prekiaujama tik keliolikoje pasaulio valstybių. Antra, jo kaina, priklausomai nuo rinkos, siekia apie 100 tūkst. eurų. Į šią sumą įeina ne tik pats įrenginys, bet ir jo pristatymas, surinkimas, apmokymai kaip naudotis bei pagalba 24/7.
Išties belaidis „Xiaomi“ telefono įkroviklis
Galimybė įkrauti telefoną be laidų egzistuoja jau daugiau nei dešimtmetį, tačiau jos vienintelis privalumas tas, kad prie telefono nereikia prijungti laido – užtenka jį padėti ant tam skirto dėkliuko ar stovo. Kinų bendrovė „Xiaomi“ šįmet pademonstravo šį tą įspūdingesnio: jos „Mi Air Charge“ technologija įkrauna telefono bateriją vos įėjus į patalpą, kurioje yra įkroviklis.
„Telefonas gali būti įkraunamas kelių metrų atstumu nuo įrenginio, jis taip pat įveikia nedideles kliūtis. Tiesa, įkrovimo galia siekia tik iki 5 W. Palyginimui, šiuolaikiniai greitieji įkrovikliai išspaudžia net 120 W ir gali telefoną pilnai įkrauti per mažiau nei valandą. Bet kuriuo atveju, tai yra įspūdingas pasiekimas – galbūt ateityje galėsime visai užmiršti laidus?“ – svarsto „Telia“ ekspertas.
„Xiaomi“ naująją technologiją kol kas testuoja ir nenurodo, kada ji gali būti pasiūlyta komerciškai.
NFT menas
Blokų grandinių (angl. blockchain) technologija geriausiai žinoma dėl kriptovaliutų, tokių kaip bitkoinai, tačiau ji naudojama ne tik tam.
Šių metų kovą „Christie‘s“ aukcione už 69 mln. dolerių buvo parduotas menininko Beeple skaitmeninis koliažas. Jis tapo brangiausiu visų laikų nepakeičiamu žetonu (angl. Non-Fungible Token, NFT) – kolekcionuojamu skaitmeniniu turtu, perkeltu į blokų grandinę. NFT unikalūs tuo, kad jie užtikrina autentiškumą ir jų kilmės negalima pakeisti – nukopijuoti, suklastoti ir pan.
Skaičiuojama, kad 2020 metais NFT rinkos vertė siekė per 250 mln. dolerių, tačiau jau pirmąjį šių metų ketvirtį jų pardavimai viršijo 2 mlrd. dolerių, o trečiąjį ketvirtį perkopė 10 mlrd. dolerių.