Virusas „Citadel“ yra patobulinta trojano „Zeus“ atmaina. Jis fiksuoja žmonių įvedamą informaciją interneto bankininkystės svetainėse ir persiunčia duomenis IP adresu Rusijoje.
Švedijos kompiuterinio saugumo kompanijos „Exait AB“ specialistas Simonas Stralbergas teigia, kad pastarąją savaitę šis virusas aptinkamas ypač dažnai.
Kaip vagiami duomenys: klientui bandant prisijungti prie interneto bankininkystės sąskaitos jo paprašoma palaukti, kol patikrinami jo saugumo nustatymai. Tuomet kliento paprašoma antrą kartą įvesti prisijungimo duomenis, tačiau prisijungti prie banko sąskaitos nepavyksta.
Virusą galite atpažinti pagal tai, kad prie interneto bankininkystės jungiamasi ilgiau nei įprasta ir prisijungimas nepavyksta.
SEB banko atstovė Anna Helsen teigia, kad kartais pasitaiko klientų, kurių kompiuteriai užkrėsti virusais, todėl žmonėms patariama turėti atnaujintą antivirusinę programą.
Lietuvoje viruso neužfiksavo
„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigia, kad banko klientai Lietuvoje nenukentėjo.
„Neturime jokių duomenų, rodančių, jog „Swedbank“ klientai Lietuvoje būtų nukentėję nuo šio ar panašaus viruso. Tą patį galima pasakyti ir apie Latviją ir Estiją, – 15min.lt teigė S.Abraškevičius. – Skiriame nemažai išteklių saugumui užtikrinti, įskaitant ir saugumą interneto erdvėje. Visada patariame klientams, kad pastebėję neįprastą veiklą, pvz., jei naudojantis interneto banku prašoma daugiau nei vieno slaptažodžio, klientas nukreipiamas į kitas interneto svetaines, klientai nedelsdami kreiptųsi į banką.“
Jis patarė žmonėms neatlikti bankinių operacijų bendro naudojimo kompiuteriuose, nežinomų prekių ženklų salonuose ar interneto svetainėse, nes duomenys gali likti kompiuterio atmintyje.
„Svarbu ne tik saugiai naudotis viešu, bet ir užtikrinti asmeninio kompiuterio saugumą. Net nekaltas pasiūlymas pasinaudoti nauja sistemų atnaujinimo programa, jums prisijungus gali kompiuteryje pasėti virusą, sekantį ar kaupiantį asmeninius duomenis. Siekiant apsisaugoti nuo internetinių sukčių, pirmiausia reiktų kompiuteryje įdiegti licenzijas turinčias programines duomenų apsaugos įrangas, periodiškai atnaujinti originalias antivirusines programas. Taip pat patariame nenaršyti įtartinose interneto svetainėse“, – patarė S.Abraškevičius.
SEB banko ryšių su žiniasklaida vadovas Arvydas Žilinskas taip pat teigia, kad neturi informacijos, jog nuo viruso būtų nukentėję klientai Lietuvoje.
„Banko paslaugomis besinaudojantiems klientams visuomet patariame įsidiegti patikimą antivirusinę programą ir ją nuolatos atnaujinti savo kompiuteriuose, naudoti naujausias naršyklių versijas. Taip pat nesinaudoti banko paslaugomis internetu bendro naudojimo kompiuteriuose, interneto kavinėse, neatidarinėti iš nežinomų siuntėjų gautų laiškų. Kilus įtarimams, kad kompiuteris gali būti užkrėstas virusu, patariame iškart nustoti naudotis banko paslaugomis internetu bei nedelsiant informuoti banką – tokiu atveju bankas gali saugumo sumetimais užblokuoti prieigą prie banko paslaugų internetu“, – sako A.Žilinskas.