Tai nėra sąmokslo teorija: aviacijos organizacijos ir JAV karinės pajėgos prašo stabdyti 5G plėtrą

5G ryšys sulaukė daug prastų nuomonių – skleis vėžį, kontroliuos mintis, žudys, valdys ir t. t. Galima klausyti specialistų ir mokslininkų ir numoti į visą tai ranka – sąmokslo teorijos. Tačiau, kai stabdyti 5G plėtrą prašo įvairios aviacijos organizacijos ir JAV karinės pajėgos, verta suklusti.
„Alitalia“ lėktuvas
„Alitalia“ lėktuvas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 5G ryšys Aviacija

Federalinė aviacijos administracija, Transporto departamentas, JAV Ginkluotosios pajėgos ir dar kelios organizacijos prašo Federalinę komunikacijos komisiją (FCC) stabdyti 5G plėtrą.

Bent jau laikinai. Ir ne šiaip sau – specialistai baiminasi, kad 5G plėtra sukels ne vieną aviacijos katastrofą, kurios, žinoma, nusineštų daugybę gyvybių.

Išvardintos organizacijos ir struktūros nori išsamesnių tyrimų, kurie padėtų užtikrinti aviacijos saugumą 5G ryšio eroje. Problema ta, kad 5G dažnių juostos yra pavojingai arti tų, kurios aviacijoje yra naudojamos navigacijai. 5G dažnių plėtra, kaip skelbiama, gali būti pažymėta mirtinais lėktuvų sudužimais. Ir nors tai skamba kaip keista sąmokslo teorija, laikinai stabdyti 5G plėtrą prašo rimtos aviacijos organizacijos.

5G bangos neiškeps pro antenas skrendančių lėktuvų ir jie nekris kaip lapai rudenį. Tiesiog tas naudojamų dažnių artumas gali sukelti pavojingus trikdžius, kurie gali sutrikdyti saugią lėktuvų navigaciją. Įsivaizduokite oro erdvę prie vieno iš labiausiai užimtų oro uostų. Dabar įsivaizduokite, kad saugią šių lėktuvų navigaciją trikdo nekontroliuojami trikdžiai, kurių oro eismo kontrolieriai ir kitos lėktuvų eismą prižiūrinčios organizacijos net norėdamos negali pašalinti. Katastrofos receptas su žuvusiųjų skaičiumi pagal skonį.

Dažnių juostos parduodamos aukcione. Pavyzdžiui, aukcione parduodama 3,7–3,98 GHz juosta, šiuo metu priklausanti C juostai, dažniausiai naudojamai mažos galios palydovų. Iki šiol 3,7–3,98 GHz juosta buvo labai tyli, todėl 4,2–4,4 GHz dažniai puikiai tiko radijo aukštimačiams. Kaip galite įsivaizduoti, netinkamai veikiantys jie yra pavojingi.

FCC teigia, kad skirtumas tarp 3,7–3,98 ir 4,2–4,4 GHz yra pakankamai didelis, kad pavojingų trikdžių nebūtų. Bet ar tikrai tai žinome? Aviacijos organizacijos mano, kad FCC nuomonę neišvengiamai veikia ir telekomunikacijų bendrovių lobistai. Galbūt tas skirtumas yra pakankamai didelis, tačiau kad tai žinotume užtikrintai, reikia daugiau tyrimų.

Taigi, komercinės, privačios ir karinės aviacijos organizacijos prašo stabdyti 5G plėtrą, kol bus atlikti tyrimai. Jei 5G nekels problemų aviacijai, šis klausimas bus išspręstas. O jei radijo aukštimačiai visgi yra veikiami gretimų bangų, teks ieškoti išeičių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis