Taivanas savo karius aprūpins jėgos ir greičio suteikiančiais egzoskeletais

Taivanas nuo praeitų metų kuria tai, ką pavadino šalies „geležiniu žmogumi“. Tai – egzoskeletas, kuris jį dėvinčiam kariui suteiks jėgos ir greičio.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Geležinio žmogaus ginkluotė

Taivanas, oficialiai vadinamas Kinijos Respublika, tai – daugiausia Taivano saloje įsikūrusi valstybė po to, kai Kiniją perėmė komunistų valdžia. Kinija laiko Taivaną savo dalimi, nors Taivanas to nepripažįsta, o ir de facto yra atskira valstybė. Taivanas Kiniją laiko pagrindine grėsme savo šalies suverenitetui, todėl kariuomenės stiprybė yra labai svarbi Taivano išlikimui.

Kinija stiprina savo pozicijas regione ir karinio konflikto grėsmė yra labai reali. Tačiau Kinija turi beveik pusantro milijardo gyventojų, Taivanas – 23,5 milijonus. Kai skirtumas toks didelis, sunku kalbėti apie technologinius pranašumus. Bet Taivanas ketina bent jau sustiprinti savo karius. Tiesiogine to žodžio prasme.

„Taivano geležinio žmogaus“ projektui skirtas biudžetas yra visai kuklus – vos 5,74 milijonai. Pats egzoskeletas apims tik apatinę kario kūno dalį ir leis jam bėgti greičiau, šokti aukščiau ir, svarbiausia, lengviau panešti sunkų svorį. Kitaip tariant, šis egzoskeletas padės kariams išvengti nuovargio.

Toks kelius ir klubus sustiprinantis egzoskeletas padėtų ne tik kare, bet ir po įvairių gamtinių katastrofų. Antroji egzoskeleto versija padėtų pakelti ir panešti iki 100 kg svorius. Jis leistų gabenti atsargas ir įrankius ten, kur ratuota technika negali privažiuoti. Arba nešti sužeistuosius per daug nepavargstant.

Kinija, beje, irgi kuria egzoskeletus. Kaip ir daugybė kitų šalių. Atrodo, kad kitas apokaliptinis karas, jei toks įvyks, turės ne tik robotų, bet ir robotizuotų karių armijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų