Buvo atlikti trys tyrimai, kurie atskleidė gana nemalonias pasekmes darbuotojams, savo darbe įdiegusiems dirbtinio intelekto įrankių naudojimą. „Harvard Business Review“ aprašė šiuos tyrimus ir siūlo ieškoti problemų sprendimo būdų.
Dirbtinio intelekto įrankiai ir jų kvapą gniaužiančios galimybės beveik užvaldė pasaulį. Jau įrodyta, kad įvairios programos gali prilygti žmonėms ar net juos pranokti atliekant įvairias užduotis – nuo teisinių dokumentų analizės ir pardavimų prognozavimo iki geriausio kandidato į darbą paieškos.
Vis dažniau įmonės sako, kad didžiausia rizika yra vengti naudoti dirbtinio intelekto įrankius. Tyrimai rodo, kad 35 proc. pasaulio įmonių jau naudoja dirbtinį intelektą, o „Harvard Business Review“ (HBR) duomenimis, iki 2030 m. šios technologijos pasaulinė rinkos vertė gali siekti 1,85 trilijono JAV dolerių.
Tačiau kyla pavojus, kad pernelyg didelis darbuotojų užduočių automatizavimas ir įmonių pagrindinis dėmesys technologijoms turės neigiamų pasekmių svarbiausiam ištekliui – žmonėms.
Tyrėjus domino, ar ir kaip dirbtinis intelektas veikia darbuotojo socialinį ryšį su darbu ir pasitenkinimą kasdieniu gyvenimu. Gauti rezultatai kelia susirūpinimą, kad viskas vyksta pernelyg skubotai.