Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
09 13

Tamsioji dirbtinio intelekto pusė darbe: tyrimai atskleidžia, kad ne viskas „rožėmis klota“

Dirbtinio intelekto (DI) priemonių šalininkai pabrėžia, kad šis technologinis proveržis yra naudingos optimizuojant darbo našumą, greitai apdorojant duomenis ir atliekant kitas užduotis. Tačiau ne visi atsižvelgia į neigiamą to pusę.
Biuras
Biuras / Shutterstock nuotr.

Buvo atlikti trys tyrimai, kurie atskleidė gana nemalonias pasekmes darbuotojams, savo darbe įdiegusiems dirbtinio intelekto įrankių naudojimą. „Harvard Business Review“ aprašė šiuos tyrimus ir siūlo ieškoti problemų sprendimo būdų.

Dirbtinio intelekto įrankiai ir jų kvapą gniaužiančios galimybės beveik užvaldė pasaulį. Jau įrodyta, kad įvairios programos gali prilygti žmonėms ar net juos pranokti atliekant įvairias užduotis – nuo teisinių dokumentų analizės ir pardavimų prognozavimo iki geriausio kandidato į darbą paieškos.

Vis dažniau įmonės sako, kad didžiausia rizika yra vengti naudoti dirbtinio intelekto įrankius. Tyrimai rodo, kad 35 proc. pasaulio įmonių jau naudoja dirbtinį intelektą, o „Harvard Business Review“ (HBR) duomenimis, iki 2030 m. šios technologijos pasaulinė rinkos vertė gali siekti 1,85 trilijono JAV dolerių.

Tačiau kyla pavojus, kad pernelyg didelis darbuotojų užduočių automatizavimas ir įmonių pagrindinis dėmesys technologijoms turės neigiamų pasekmių svarbiausiam ištekliui – žmonėms.

Tyrėjus domino, ar ir kaip dirbtinis intelektas veikia darbuotojo socialinį ryšį su darbu ir pasitenkinimą kasdieniu gyvenimu. Gauti rezultatai kelia susirūpinimą, kad viskas vyksta pernelyg skubotai.

Skatina izoliaciją

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais