Televizorių gamintojų gudrybės: kaip neužkibti ant spindinčio kabliuko

Spalvos tokios sodrios ir vaizdas toks ryškus, kad pažiūrėjus pro langą atrodo, lyg gyventume nespalvotame pasaulyje. Televizorių gamintojų gudrybės puikiai veikia elektronikos parduotuvėse, tačiau parsinešus pirkinį namo net pažiūrėjus paprasčiausią žinių laidą akys prašo poilsio. Bet juk tikrovė ne tokia – nei gėlės pievoje, nei žmonių veidai, nei balos gatvėse nespindi ir nežaižaruoja. Tad kaip neapsigauti ir išsirinkti tikrovišką vaizdą rodantį televizorių?
„Panasonic“ televizorius
„Panasonic“ televizorius / Partnerio nuotr.

Japonų kompanija „Panasonic“ laikosi principo, kad spalvos ir apskritai vaizdas televizoriaus ekrane turi atrodyti ypatingai natūraliai. Toks, kaip tikrame gyvenime, ne ryškesnis, bet ir ne blankesnis.

Ypatingą dėmesį gamintojas skiria kino filmams ir jų kūrėjų vizijoms. Kompanija dar nuo 2011 metų bendradarbiauja su didžiausiomis Holivudo studijomis ir Holivude yra įkūrusi savo laboratoriją, todėl jos televizoriai tiksliai atkuria kinematografų sumanymus.

Ne išimtis ir šįmet pristatytas pažangiausias iki šiol japonų gamintojo OLED televizorius „Panasonic HZ2000“, kurį žiūrint atrodo, lyg filmo veiksmas vyksta čia pat, už lango.

„Holivudo studijų režisieriai turi savo viziją, ką žiūrovai turi matyti savo ekrane: kokios turi būti spalvos, atspalviai, kontūrai, šešėliai. Visgi šiose studijose naudojami dešimtis tūkstančių eurų kainuojantys monitoriai, o perkėlus turinį į namų televizoriaus ekraną spalvos išsikraipo, nelieka tam tikrų detalių. Su „Panasonic“ televizoriais taip nenutinka, kadangi juos filmų kūrėjai naudoja kaip preferencinius ir įvertina tai, ką realiai matys žiūrovai namuose. Jei vaizdas neatitinka lūkesčių, jis koreguojamas, kad atitiktų pirminį sumanymą. Taigi „Holivudas tavo namuose“ nėra tik mūsų reklaminis šūkis – tai tikrovė, kuria gali įsitikinti „Panasonic“ televizorių naudotojai“, – sako „Panasonic“ mokymų specialistas Baltijos šalims Rolandas Kuprys.

Svarbi kiekviena detalė

Beje, Holivudo specialistai ne tik naudoja „Panasonic“ televizorius tam, kad įvertintų galutinį rezultatą, bet ir prisideda prie „Panasonic“ televizorių vaizdo suderinimo: geriausi „Deluxe Company 3“, EFILM ir „Encore“ pogamybinių įmonių koloristai, vaizdo specialistai ir inžinieriai dirbo su „Panasonic“, kad sureguliuotų ir išbandytų 4K OLED televizorius. Nuo 2017 m. „Panasonic“ glaudžiai bendradarbiaujant su Holivudo gigantu „Deluxe“, užtikrinama, jog jų OLED televizorių techninis tikslumas atitiktų kūrybinį filmų kūrėjų užmojį.

Taip pat šio japonų gamintojo televizoriuose naudojami galingi „HCX Pro“ išmanieji procesoriai, užtikrinantys nepriekaištingą vaizdo kokybę – ši neįtikėtinai galinga sistema nustato spalvų, juodos spalvos lygio ir ryškumo parametrus, kad vaizdai būtų kuo artimesni tiems, kuriuos sumanė filmų kūrėjai. Gamindamas HZ2000 modelį, „Panasonic“ naudoja pagal specialų užsakymą sukurtas profesionalios serijos OLED plokštes, patobulintas mokslinių tyrimų ir plėtros inžinierių, taigi šio televizoriaus atkuriamas vaizdas atrodo kur kas kokybiškiau ir natūraliau.

Anot R. Kuprio, kiekvienas asmuo, atsakingai rinkdamasis televizorių, padedant pardavėjams, galėtų atlikti paprastą skirtingų gamintojų televizorių vaizdo kokybės palyginimą ir savo akimis, o ne vien tik aprašymais remdamasis, juos įvertinti. Svarbiausia tai daryti korektiškai – lyginti tos pačios klasės skirtingų gamintojų televizorius, juose parinkus tokius pačius vaizdo nustatymus ir žiūrint tą patį, tos pačios kokybės, vaizdo šaltinį.

Tokie testai paprastai atskleidžia akivaizdžius skirtumus. Tarkim, viename ekrane siena gali atrodyti vienalytė, o „Panasonic“ televizoriuje jau matysis plytos; vienur mėnulis spindės melsvai, „Panasonic“ – natūralia balta šviesa. Atrodo, smulkmenos, tačiau juk tokios detalės ir sudaro visumą bei lemia galutinį įspūdį.

„Mūsų išskirtinumas yra žinių, įdirbio ir ilgametės gamybos patirties visuma. Tai ne tik pažangūs procesoriai, naujos technologijos ir kokybiškos detalės, bet ir teisingas jų suderinimas, tam, kad televizoriai išgautų ir žmonėms perteiktų maksimalią kokybę“, – sako R. Kuprys.

Partnerio nuotr./„Panasonic“ televizorius
Partnerio nuotr./„Panasonic“ televizorius

Sferinio garso apsuptyje

Visa tai galioja ne tik vaizdui, bet ir garsui. Kitaip nei daugelyje šiuolaikinių televizorių, „Panasonic HZ2000“ garsiakalbiai įrengti ne tik televizoriaus apačioje, bet papildomai dar ir korpuso viršuje, nukreipti į viršų – tai yra naujiena TV rinkoje. Taigi garsas sklinda ne tik statmenai nuo ekrano, į žiūrovus, bet ir aukštyn – į lubas. Kodėl ir ką tai suteikia?

Pirma, „Panasonic“ televizoriai palaiko „Dolby Atmos“ garso kodavimo technologiją. Ji sukuria tikrą sferinį garsą ir, pavyzdžiui, žiūrint veiksmo filmą galima išgirsti ne tik iš kurios pusės atvažiuoja automobilis, bet ir kad virš galvos „kybo“ malūnsparnis, o aplink aidi šūviai ir sprogimai. Maža to, „Dolby Atmos“ sugeba vienu metu užkoduoti 128 skirtingų objektų garsus erdvėje, o žiūrovai gali juos visus atskirti.

Tačiau garsų įrašymas ir užkodavimas yra tik pirmas žingsnis, dar svarbesnė užduotis – juos kokybiškai atkurti. Čia ir žengia „Panasonic“ televizorių inovacijos bei audiofilų pripažinto garso prekės ženklo „Technics“ specialistų sureguliuota integruotoji „360 Soundscape Pro“ garso sistema, užtikrinanti sferinę garso apsuptį.

„Nuo lubų atsimušusios garso bangos sukuria savotišką sferinio garso „burbulą“, kuris apsupa žiūrovą ir jis jaučiasi įtrauktas į veiksmą, tarsi pats jame dalyvautų. Žinoma, žiūrint pokalbių ar žinių laidas ypatingo efekto nepajausite, tačiau filmai ir serialai, įrašyti su „Dolby Atmos“ garsu, sukuria neįtikėtiną pojūtį. Atkuriamas idealiai vaizdą atitinkantis garsas, skambantis itin tikroviškai, lyg viskas čia pat ir vyktų“, – pastebi „Panasonic“ atstovas.

Tie, kam žiūrint filmus turi drebėti sienos, prie televizoriaus per ausinių jungtį gali papildomai prijungti žemų dažnių kolonėlę. Ją įrenginys atpažins automatiškai ir pasiūlys nustatyti pageidaujamą galingumą.

Prisitaiko ir prie aplinkos

„Panasonic“ yra bene vienintelis gamintojas, kurio televizoriai palaiko tiek „Dolby Vision“, tiek HDR10+ vaizdo kodavimą. Kaip paaiškina R. Kuprys, kokybiškiausiam vaizdui perteikti vienos filmų kūrimo studijos naudoja „Dolby Vision“, kitos – HDR10+ vaizdo kodavimą. Taigi įsigijus tik vieną iš šių technologijų palaikantį televizorių, ne visus filmus matysite aukščiausia kokybe. Su „Panasonic HZ2000“ nesvarbu, kokį filmą ir kaip žiūrėsite – ar per „BluRay“ grotuvą, ar internetu, ar turinio transliavimo platformose – galite būti tikri, kad matote geriausią kokybę.

Papildomai, „Panasonic HZ2000“ modelyje naudojama pažangi „Dolby Vision IQ“ technologija, kuri išmaniai pritaiko ekrane rodomą vaizdą pagal aplinkos apšvietimą, taigi net esant ryškiam kambario apšvietimui pamatysite visas detales, kurias kino kūrėjai norėjo, kad pamatytumėte. Tikriems kino gurmanams skirtas Kino kūrėjų režimas („Filmmaker Mode“), kurį nustatę išlaikysite užfiksuotas filmo spalvas, kontrastą, filmo formatą ir kadrų spartą būtent tokius, kokius juos norėjo parodyti kūrėjai.

Savaime suprantama, „Panasonic HZ2000“ turi visas svarbiausias išmaniąsias funkcijas bei programėles, tokias kaip „YouTube“ ir „Netflix“, palaiko valdymą balsu su „Google Assistant“ ar „Amazon Alexa“, gali rodyti turinį iš išmaniųjų įrenginių, jungtis prie belaidžio interneto. Visi aukštesnės klasės „Panasonic“ televizoriai yra „Netflix“ platformos rekomenduojamų įrenginių sąraše – tai reiškia, kad jie atitinka visus keliamus reikalavimus, palaiko reikiamus formatus, taip pat turi dedikuotą mygtuką nuotolinio valdymo pulte, o „Netflix Calibrated Mode“ režimas „Panasonic“ OLED televizoriuose užtikrina, kad žiūrovas šios platformos kurtus filmus ir serialus matys būtent taip, kaip buvo numatę kūrėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų