„Telia“: 4 iš 10 perkamiausių išmaniųjų – su specialiu tvarumo įvertinimu

Prieš beveik pusmetį didieji Europos operatoriai, tarp jų ir „Telia“, pristatė telefonų draugiškumą aplinkai vertinantį „Ekoreitingą“ ir jis jau sulaukia žmonių dėmesio. Bendrovės statistika rodo, kad 4 iš TOP10 perkamiausių išmaniųjų telefonų Lietuvoje yra iš šio reitingo. Europoje startavusi tvarumo iniciatyva taip pat įgauna pagreitį – prie jos prisijungia ir operatoriai iš kitų pasaulio žemynų, ir nauji telefonų gamintojai.
Skaitmeninė valiuta
Skaitmeninė valiuta / 123RF.com nuotr.

„Ekoreitingas“ žmonėms suteikia vieningą ir tikslią informaciją apie mygtukinių bei išmaniųjų telefonų poveikį aplinkai – nuo jų gamybos iki naudojimo ar perdirbimo.

Lietuvoje telefonų poveikį aplinkai ženklinanti „Telia“ pastebi, kad žmonės į tai atkreipia dėmesį. „Gamintojas ir įrenginio kainos bei kokybės santykis ir toliau išlieka pagrindiniais kriterijais renkantis mobilųjį telefoną. Tačiau išsamesnė informacija apie įrenginį, taip pat ir jo draugiškumas aplinkai, pamažu turės vis daugiau įtakos sprendimui, ką pirkti, ypač tarp jaunų žmonių“, – sako „Telia“ Tvarumo projektų vadovė Indrė Bimbirytė-Yun.

„Ekoreitingo“ žymėjimą turi keturi iš TOP10 ir aštuoni iš TOP20 telefonų. Pavyzdžiui, per pastaruosius tris mėnesius labiausiai perkamas „Samsung Galaxy S20FE“ modelis turi 83 balų „Ekoreitingą“, o trečioje vietoje įsitaisęs „Samsung Galaxy A12“ įvertintas 81 balu.

„Ekoreitingo“ plėtra: nauji žemynai ir gamintojai

Universalų „Ekoreitingo“ žymėjimą šių metų gegužę pristatė penki pirmaujantys Europos mobiliojo ryšio operatoriai – „Deutsche Telekom“, „Orange“, „Telefónica“, „Telia Company“ ir „Vodafone“. Naujasis žymėjimas startavo prekybos vietose 24 Europos šalyse, vėliau jis tapo prieinamas Pietų Afrikoje ir Brazilijoje, o per artimiausius tris mėnesius „Ekoreitingą“ pristatys ir Argentinos, Čilės, Ekvadoro, Kolumbijos, Meksikos, Peru ir Urugvajaus operatoriai.

Be to, telefonų poveikio aplinkai ženklinimą nuo šiol turės jau 15 skirtingų prekių ženklų gaminiai – prie jų prisijungė trys nauji gamintojai, „Fairphone“, „Realme“ ir „Vivo“. Iš viso „Ekoreitingu“ įvertintų telefonų skaičius siekia virš 150 skirtingų modelių, nuo iniciatyvos starto šis skaičius išaugo beveik dukart.

Vertina 19 skirtingų kriterijų

Atsižvelgdami į gamintojų pateikiamą informaciją ir taikydami vieningą metodologiją, „Ekoreitingo“ sudarytojai objektyviai įvertina 19 skirtingų kriterijų, kurie lemia suminį kiekvieno įrenginio balą. Jis parodo įrenginio draugiškumą aplinkai per visą jo gyvavimo ciklą ir maksimaliai gali siekti 100 balų.

„Ekoreitinge“ taip pat atskirai įvertinami penki esminiai telefonų tvarumą atspindintys veiksniai:

  • Patvarumas – įrenginio tvirtumas, baterijos ištvermingumas ir suteikiama garantija telefonui bei jo dalims.
  • Galimybė pataisyti įvertina, ar įrenginiui sugedus jį galima lengvai pataisyti, taip pat atsižvelgiama į telefono dizainą ir palaikymą, kas gali lemti telefono naudojimo, pernaudojimo trukmę ir jo atnaujinimo galimybes.
  • Galimybė perdirbti – ar įrenginį paprasta išardyti ir atskirti jo komponentus, tam reikalingos informacijos pateikimas ir pačių medžiagų tinkamumas perdirbti.
  • Maža įtaka klimato kaitai – kiek šiltnamio efektą sukeliančios taršos įrenginys sukuria per visą jo gyvavimo ciklą.
  • Efektyvus išteklių naudojimas įvertina, kiek retų žaliavų reikėjo įrenginiui pagaminti (pvz., kiek aukso panaudota elektronikos komponentuose).

„Ekoreitingo“ metodologija paremta ilgamete rinkos patirtimi ir geriausiomis kitų poveikio aplinkai vertinimo iniciatyvų praktikomis. Ji buvo sukurta bendradarbiaujant su IHOBE (viešoji agentūra, kuri specializuojasi ekonomikos vystymo, tvarumo ir aplinkosaugos srityse), įrenginių tiekėjais, naudojant naujausius Europos Sąjungos, ITU-T, ETSI ir ISO standartus bei gaires.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis