Rusijos dirižablių gamintojas „Airship Initiative Design Bureau Aerosmena“ (AIDBA), dar žinomas kaip „Aerosmena“, siekia 2024 m. paleisti lėkštės formos 600 tonų krovinį galintį gabenti dirižablį.
Iš pradžių šiam projektui vadovavo patyręs rusų orlaivių inžinierius Orfey Kozlovas (kuris, deja, mirė pernai dėl COVID-19).
Šis krovininis dirižablis galės atlikti pakrovimo ir iškrovimo operacijas lauke, nepaisant infrastruktūros. Tai reiškia, kad jam nereikia uostų, kelių, oro uostų ar kilimo bei tūpimo takų. Jis net galės sklandyti virš reljefo ir paimti krovinį naudodamas skriemulių sistemą.
„Prekių gabenimas naudojant tokį dirižablį atliekamas pagal paprastą „nuo durų iki durų“ schemą, kuri padės sumažinti logistikos ir sandėliavimo išlaidas“, – sakė „Aerosmena“ generalinis direktorius Sergejus V. Bendinas.
Bendinas taip pat pažymi, kad skrydžio valandos kaina, naudojant „Aerosmena“ krovininį orlaivį, būtų „ženkliai mažesnė nei prekes transportuojant krovininiu lėktuvu“.
Kalbant apie skraidančios lėkštės formą, „Aerosmena“ teigia, kad milžiniškam dirižabliui bus lengviau manevruoti ir nusileisti skersvėjyje nei kitiems dirižabliams, kurių korpusas yra tradiciškos pailgos formos.
Šis efektyvus dizainas būtų labai svarbus atliekant krovinių misijas vietovėse, kurias sunku pasiekti tradiciniams orlaiviams. Dirižablis galėtų padėti užgesinti miško gaisrus ir pristatyti naudingąjį krovinį į kalnuotą vietovę.
Dirižablio konstrukcijoje taip pat yra dvi dujų kameros, užtikrinančios kilimą. 600 tonų modelyje 620 000 kubinių metrų helio bus panaudota praktiškai „nuliniam“ plūdrumui. Didelė ertmė, užpildyta oru, įkaitintu iki 200 laipsnių Celsijaus, yra atsakinga už krovinio pakėlimą.
„Aerosmena“ planuoja gaminti skirtingus modelius, kurių gabenamas svoris būtų nuo 20 iki 600 tonų, o nuskrendamas atstumas – iki 8000 km. Jie pasiektų iki 250 km/val. greitį.
Bendinas sako, kad įmonė pirmiausia nori sukurti 60 tonų dirižablio versiją, po kurios „bus atliktas jo skrydžio inžinerinis įvertinimas, siekiant sukurti 200 ir 600 keliamąją galią turinčias oro platformas“.
Bendinas pridūrė, kad būsima keleivinio dirižablio versija netgi galės „keliauti aplink pasaulį prabangių skraidančių viešbučių sąlygomis“.
Jei viskas seksis gerai, netrukus galima būtų pamatyti milžiniškus lėkštės formos krovininius laivus, nešamus vėjo per didelius miestus. Ypač turint omenyje, kad „Aerosmena“ nėra vienintelė kompanija, dirbanti prie milžiniškų dirižablių. Pavyzdžiui, „Google“ įkūrėjo Sergejaus Brino dirižablių kompanija kuria didžiulį modelį.
Projektas „Aerosmena“ gali atrodyti šiek tiek per daug žadantis, tačiau, gali būti, kad ateityje tokie orlaiviai bus visiškai mums įprasti.