„Toyota“ pristato puodelio dydžio kalbantį robotą, kuris padės vienišiems žmonėms

Japonijos automobilių milžinė „Toyota“ ketina pasiūlyti rinkoje puodelio dydžio šnekantį robotą vardu „Kirobo Mini“, kuris galės palaikyti draugiją savo savininkams.
„Toyota“ ketina pasiūlyti rinkoje puodelio dydžio šnekantį robotą vardu „Kirobo Mini“
„Toyota“ ketina pasiūlyti rinkoje puodelio dydžio šnekantį robotą vardu „Kirobo Mini“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Dešimties centimetrų aukščio robotas prekyboje Japonijoje pasirodys kitąmet ir kainuos 39,8 tūkst. jenų (400 JAV dolerių).

„Toyota“ paprastai siejama su automobiliais, tačiau įmonė investuoja milijonus į robotų techniką ir „Kirobo“ yra jos pirmasis komercinis produktas šiame sektoriuje.

Pasak didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos, šis robotas – o jis gali palaikyti paprastą pokalbį ir reaguoti į emocijas – galėtų jai padėti vystyti transporto priemonių technologijas.

„Norime padėti spręsti vis didesnį mastą visuomenėje įgyjančias problemas, kai žmonės neturi su kuo pasikalbėti“, – pareiškė „Toyota“ atstovas Moritaka Yoshida.

„Kirobo Mini“ pristatomas didžiausioje Azijos elektronikos parodoje – „IT & Electronics Comprehensive Exhibition“ (CEATEC), kuri šią savaitę vyksta Tokije.

„Kirobo Mini“ yra mažesnė roboto „Kirobo“ versija. „Kirobo“ išgarsėjo kaip pirmasis pasaulyje robotas astronautas, kai 2013 metais buvo nuskraidintas į tarptautinę kosminę stotį kaip jai tuomet vadovavusio japonų astronauto Koichi Wakata pašnekovas.

„Kirobo“ buvo įtrauktas į ilgesnės trukmės projektą, kurį įgyvendinant siekta nustatyti, ar robotas galėtų tapti vienišų ar izoliuotų žmonių kompanionu ir ar jis galėtų vystyti savo bendravimo įgūdžius.

Siekta nustatyti, ar robotas galėtų tapti vienišų ar izoliuotų žmonių kompanionu ir ar jis galėtų vystyti savo bendravimo įgūdžius.

Demografijos srityje Japonijai kyla dvi grėsmės – gyventojų senėjimo (prognozuojama, kad iki 2060 metų vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės sudarys beveik 40 proc. visų šalies gyventojų) ir gimstamumo mažėjimo.

Šalyje taip pat kyla nemažai socialinės atskirties ar atsiskyrimo problemų. Verta paminėti reiškinį, vadinamą hikikomori, kai žmonės, o tai dažnai būna paaugliai ir jauni suaugusieji, atsisako eiti iš namų ar bendrauti su kitais žmonėmis ir vietoj to žaidžia vaizdo žaidimus ar lieka savo kambaryje.

Robotais rinkoje prekiauja ne viena Japonijos įmonė. Pavyzdžiui, mobiliojo ryšio operatorė „SoftBank“ nuo pernai metų siūlo pirkėjams savo kalbantį robotą humanoidą „Pepper“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis