Neatidėliotini Bogotos veiksmai
Sostinės meras Carlosas Fernando Galánas ėmėsi didelių pokyčių Bogotos kasdienybėje. Dėl šalį purtančių klimato kaitos iššūkių, milijoninis miestas paskelbė „Dieną be automobilių“, pranešė „The City Paper Bogotá“.
Pasak naujienų agentūros „Reuters“, sausio mėnesį Kolumbijoje buvo užgesinti 204 gaisrai, arba maždaug po septynis per dieną. Jau kurį laiką ši Pietų Amerikos šalis, antra pagal gyventojų skaičių žemyne, susiduria su neeiliniais klimato kaitos iššūkiais.
Baigęs pirmąjį savo kaip mero darbo mėnesį, C.F.Galánas sprendimą priėmė itin svarbiu metu. Šiuo metu Bogota susiduria su neįprastai aukšta oro temperatūra, kurią lemia „El Niño“ orų reiškinys.
Mieste taip pat smarkiai pablogėjo ir oro kokybė. Tai lėmė intensyvių miškų gaisrų Rytinėse kalvose (Cerros Orientales) sukelti dūmai. Bogota ribojasi su šia kalvų grandine, kuri sudaro natūralią Kolumbijos sostinės rytinę ribą.
Sostinė Bogota skubiai ėmėsi specialių veiksmų, siekdama bent trumpo atokvėpio nuo oro kokybę pabloginusių gaisrų dūmų.
Neišriedėjo daugiau nei 2 mln. transporto priemonių
Dienraščio „The City Paper Bogotá“ skaičiavimais, manoma, kad akcijos metu gatvėse neliko daugiau kaip 1,8 mln. transporto priemonių ir apie 460 tūkst. motociklų.
Bogotai minint pasaulinio pripažinimo sulaukusios Ciclovía tradicijos 50-metį, renginys be automobilių įgavo dar didesnę svarbą.
Ciclovía – diena, kai tradiciškai dviratininkams skiriami specialūs takai, jie jau pusę amžiaus atveriami kiekvieną sekmadienį, praneša „The City Paper Bogotá“.
2024 m. vasario 1-ąją merija paskelbė atidaranti 101 kilometrą dviračių takų, kuriais dviratininkai galėjo judėti mieste nuo 6.00 iki 20.00 val.
„Tai proga išbandyti ir atrasti tvarias transporto priemones, tokias kaip ėjimas pėsčiomis, važiavimas dviračiu ar viešasis transportas, ir jų naudojimo privalumus tiek asmeniui, tiek miestui“, – sakė Bogotos mobilumo sekretorė Claudia Díaz.
Miestiečių gyvenimo nesustabdė
Bogotos jungtinė viešojo transporto sistema „TransMilenio" laikino pokyčio metu atliko svarbų vaidmenį palengvinant alternatyvaus susisiekimo galimybes.
Sistema piko valandomis dirbo visu pajėgumu, o ne piko valandomis – nuo 9 iki 16 val. autobusų tinklui buvo suteiktas specialus leidimas. Visomis turimomis stotelėmis buvo galima kursuoti nuo 4.00 iki 23.00 val.
Taip milijoninis miestas siekė užtikrinti sklandų bogotiečių judumą visą dieną.