„Twitter“ alternatyvų paieškos tęsiasi: ką renkasi lietuviai?

Praėjo daugiau nei dveji metai nuo tada, kai Elonas Muskas oficialiai tapo socialinio tinklo „Twitter“, dabar vadinamo „X“, savininku. Nors kitos platformos suskubo užimti naujos trumpų įrašų lyderės poziciją, dauguma jų neišsilaikė, rašoma „Tele2“ pranešime spaudai.
Twitter pervadino X".
Twitter pervadino X".

Justina Antropik, „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovė, pastebi, kad vartotojų judėjimui tarp soc. tinklų įtakos turi ir JAV rinkimų rezultatai.

„X“ patiria nuosmukį: vartotojai bėga nuo neapykantos

„Edison Research“ tyrimo duomenimis, nuo 2023 iki 2024 metų „X“ neteko 30 proc. vartotojų. Šis tyrimas prieštarauja palankiai statistikai, kurią pateikia pats E.Muskas. „X“ vertė, palyginus su tuo metu, kai ją prieš dvejus metus įsigijo milijardierius, nukrito daugiau nei 75 proc. Ši informacija pateikta „Fidelity Blue Chip Growth Fund“ ataskaitoje, kurioje nurodoma, kad liepos mėnesį fondas turėjo 4,96 mln. Eur vertės socialinio tinklo „X“ akcijų. Panašu, kad platforma ir toliau susiduria su iššūkiais.

„Per savaitę nuo JAV prezidento rinkimų vartotojų skaičius „Twitter“ alternatyviose platformose šovė į viršų. Pavyzdžiui, neseniai susikūręs soc. tinklas „Bluesky“ per savaitę pritraukė net 700 tūkst. vartotojų. Žmonės gali norėti persikelti į soc. tinklą, kuris nepriklauso E.Muskui. Arba, kaip kai kurie Taylor Swift gerbėjai, gali ieškoti naujos platformos, nes „X“ padaugėjo neapykantos kurstymo“, – pastebi J.Antropik.

Pasak „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovės, vienas pagrindinių veiksnių, kodėl žmonės palieka „X“, yra vis auganti nuomonė, kad ši platforma nebėra saugi, ypač tiems, kurie patiria diskriminaciją arba yra socialiai pažeidžiami. Platformos turinio moderavimas, valdant E.Muskui, buvo kritikuojamas dėl per didelio pralaidumo, dėl kurio išaugo kenksmingo ir įžeidaus turinio kiekis.

Lietuviai tarp „X“ ir „Threads“

Lietuvoje socialinių tinklų vartotojai ir toliau domisi įvairiomis platformomis. Tarp tokių yra „Threads“ ir „Bluesky“, kurios siūlo naujas funkcijas. Konkurencija soc. tinklui „X“ auga.

Nors Lietuvoje „Twitter“ niekada nebuvo socialinių tinklų populiarumo viršūnėje, jis buvo plačiai naudojamas politikų, žurnalistų bei visuomenininkų sluoksniuose ar tiesiog tarp tų, kurie domisi aktualijomis. Kita vertus, panašiu formatu veikiantis socialinis tinklas „Threads“ būrį vartotojų Lietuvoje pritraukė dar pernai metais. O 2024 m. spalio mėn. „Threads“ pasiekė net 275 milijonus naudotojų per mėnesį iš viso pasaulio.

„Prieš metus „Threads“ Lietuvoje išgyveno savo aukso amžių. Tai tapo erdvė diskusijoms, kur žmonės dalijosi trumpais juokeliais, komentavo aktualijas, tačiau vengė kelti „selfių“. Platforma sujungia paprastą aktualijų dalijimąsi su „Instagram“ auditorija. Kadangi žmonės ieško naujų socialinių tinklų, kurie būtų patogūs, saugūs ir be perteklinio moderavimo, „Threads“ galėtų būti ta platforma, kuri patenkintų šį poreikį“, – įžvalgomis dalijasi J.Antropik.

Anot „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovės, užsienyje sparčiai į priekį pagal vartotojų skaičių besiveržianti programėlė „Bluesky“ yra sukurta pagal „Twitter“ principus. Joje galima dalintis trumpais pranešimais, nuotraukomis, atsakinėti į įrašus ir sekti pasirinktas paskyras.

„Bluesky“ tampa vis patogesnė, joje neseniai atsirado naujų funkcijų. Nuo šiol programėlėje galima talpinti ir vaizdo įrašus, siųsti asmenines žinutes – atsirado viskas, kas yra ir socialiniame tinkle „X". Tačiau ji gausios lietuvių auditorijos dar nepritraukė.

„Vis dar nėra aiškaus „Twitter“ įpėdinio. „X“ nepavyko tapti viską aprėpiančia platforma, kurią E.Muskas tikėjosi sukurti. Tačiau, nepaisant „Threads“ sėkmės ir „Bluesky“ augimo, „X“ vis dar išlieka ta vieta, kur daugelis žmonių ir įmonių dalijasi turiniu, prieš išbandydami kitas platformas – bent jau kol kas“, – teigia J.Antropik.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis