Be to, pasak Justinos Antropik, „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovės, lygiai trečdalis respondentų atskleidė susivilioję prekėmis, pamatytomis socialinių tinklų reklamose.
Visų mylimiausias – „YouTube“
„Tele2“ atliktas tyrimas* parodė, kad 94 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“, o 93 proc. respondentų naudoja ir jo susirašinėjimo platformą „Messenger“. Abi šias platformas Lietuvos gyventojai naudoja dažniausiai – bent vieną ar kelis kartus per dieną.
Tiesa, labiausiai paplitusia ir respondentų mėgstamiausia socialine platforma tapo „YouTube“ – ja Lietuvoje įvairiu dažnumu naudojasi net 97 proc. gyventojų.
„Galima pastebėti, kad „Facebook“ ir toliau išlieka daugiausiai ir dažniausiai naudojamas socialinis tinklas. Tuo tarpu „YouTube“ kanalas yra naudojamas plačiausiai, nes tik 3 proc. apklaustųjų nenaudoja šios platformos iš viso – tokio rezultato neparodė joks kitas socialinis tinklas“, – sako „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.
Pasak J.Antropik, „YouTube“ fenomeną lemia itin praktiški jo panaudojimo būdai: „Čia ieškoma visko – nuo instrukcijų, edukacijos, muzikos, smagaus ir lengvo turinio, iki filmukų vaikams, tad jis pritaikomas daugybėje gyvenimiškų situacijų. Turbūt galima teigti, kad „YouTube“ daugybei gyventojų net atstoja televiziją.“
Remiantis tyrimo duomenimis, 47 proc. apklaustųjų įvairiu dažnumu taip pat naudoja „Instagram“, dar 35 proc. – „TikTok“ platformą. Profesinis socialinis tinklas „Linkedin“ Lietuvoje naudojamas rečiau – dažniausiai atveriamas kartą per savaitę.
Lėtai šalyje prigyja ir neseniai pasirodęs socialinis tinklas „Threads“ – jo dar visiškai nenaudoja 92 proc. gyventojų. Prieš kelis metus pasirodęs ir didelio populiarumo sulaukęs „BeReal“, panašu, tapo nebeaktualus – jį vis dar naudoja vos 4 proc. respondentų.
Apsiperka paskatinti reklamų
Tyrimas parodė ir tai, kad socialiniuose tinkluose matomos reklamos paskatina žmones įsigyti prekes ir paslaugas. Anot J.Antropik, trečdalis (33 proc.) apklaustųjų teigia, kad pirko prekę ar paslaugą pagal soc. tinkluose matytą reklamą 1–2 kartus ar dar dažniau.
„Tai reiškia, kad trečdalis žmonių net sąmoningai pripažįsta, kad reklama padarė įtaką jų sprendimui pirkti paslaugą ar prekę. Įdomu ir tai, kad žmonės dažnu atveju neskiria, kuriame konkrečiai socialiniame tinkle matė reklamą. Galima daryti išvadą, kad socialiniai tinklai nėra labai atskiriami vienas nuo kito“, – pastebi „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.
Ekspertė priduria, kad tai, jog žmonės neatsimena, kuriame socialiniame tinkle pamatė prekės ar paslaugos reklamą, parodo, kad teikti prioritetą tik vienam kanalui neatneša naudos verslui.
„Kadangi žmonės reklamų nepriskiria išskirtinai kažkuriam kanalui, sunku prognozuoti potencialių pirkėjų elgesį viename ar kitame socialiniame tinkle. Dėl to tiems, kurie reklamuojasi internete, didžiausią naudą atneša platformų įvairovė – Lietuvos gyventojai aktyvūs daugybėje skirtingų soc. tinklų“, – sako J.Antropik.