Mokslinis tyrimas buvo atliekamas septyniose šalyse (Australijoje, Kinijoje, Vokietijoje, Rusijoje, Taivanyje, Jungtinėje Karalystėje bei JAV), jame dalyvavo 2177 dalyviai. Jiems, naudojantis gražiais, funkcionaliais ir gražiais bei funkcionaliais objektais namuose ir darbo vietoje, buvo matuojamas širdies pulsas, prakaitavimo lygis. Tyrimo metu buvo atskleistos tokios įžvalgos: daiktai, kurie yra gražūs ir funkcionalūs žmogui sukelia teigiamas emocijas, tarp kurių – ramybės ir pasitenkinimo jausmas bei nuslopina pyktį ir susierzinimą beveik trečdaliu (29 proc.).
Gražūs ir puikiai savo funkciją atliekantys daiktai gali mus taip pat pradžiuginti, kaip pasivaikščiojimas kaime ar paplūdimiu, – sakė Simonas Mooore‘as.
Tyrėjai taip pat išsiaiškino, kad funkcionalūs objektai, kurie nėra gražūs, neigiamas emocijas (liūdesį ir depresiją) padidina 23 proc. Nefunkcionalūs objektai net 45 proc. sumažina žmogaus kūrybiškumą. Tyrimo metu žymesnių skirtumų tarp jame dalyvavusių atstovų iš 7 šalių nepastebėta, tad šias įžvalgas galima vadinti pasaulinėmis tendencijomis.
„Grožis sustiprina pozityvias emocijas ilguoju laikotarpiu ir nuslopina neigiamas. Gražūs ir puikiai savo funkciją atliekantys daiktai gali mus taip pat pradžiuginti, kaip pasivaikščiojimas kaime ar paplūdimiu. Gražių ir funkcionalių daiktų lietimas ar darbas su jais – tarsi emociniai vitaminai, iššaukiantys laimės ir pasitenkinimo emocijas bei nuslopinantys stresą. Tai galioja ir kalbant apie išmaniuosius telefonus, kuriuos visuomet turime su savimi“, – sakė psichologas bei organizacinės elgsenos specialistas dr. Simonas Mooore‘as.
Laimingi yra tie, kurie nelygina savęs su kitais
Anot jo, be gražių ir funkcionalių daiktų daug teigiamų emocijų mums suteikia draugai darbe, su kuriais visuomet galima pasikalbėti. Taip pat ryškūs ir šviesūs namai su daug saulės ar tiesiog geru apšvietimu. Laimingi yra tie, kurie nelygina savęs su kitais bei daug juokiasi, taip pat aktyviai sportuoja. Tai ypač galioja kalbant apie žmones, dirbančius protinį darbą.
„Dirbdami tokioje kompanijoje, kaip HTC, mes instinktyviai suprantame gero dizaino svarbą. Mums rūpi ne tik sukurti gražiai atrodantį telefoną, tačiau taip pat ir suprasti, kokią įtaką visapusiškai puikus daiktas gali turėti žmogaus emocijoms ir elgsenai. Todėl ir nusprendėme atlikti šį tyrimą. Jo rezultatai – išties įdomūs: geras dizainas daro žmones laimingus. Tai suteikia dar daugiau prasmės tam, ką mes HTC darome kas dieną“, – sakė vyriausioji bendrovės HTC dizainerė Claude Zellweger.