Tyrimas: skaitmeninės televizijos žiūrovai laimi prieš analoginės

Skaitmeninės televizijos žiūrovai labiau mėgaujasi televizijos pramogomis nei analoginės antžeminės, o 9% pastarosios žiūrovų teigė, kad jie nežino, ką reikia daryti, kad galėtų ir toliau matyti mėgstamas laidas po spalio 29 d. Tai paaiškėjo iš skaitmeninės televizijos „Viasat“ užsakymu atliktos reprezentatyvios gyventojų apklausos, kurią atliko rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“.
Televizija
Televizija / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Nors informacinė kampanija vykdoma seniai, iki šiol niekas nebuvo tyręs, kaip patys žmonės vertina analoginės ir skaitmeninės televizijos kokybę. Likus vos mėnesiui iki analoginės televizijos išjungimo pirmąkart skelbiame tyrimo rezultatus, kaip televiziją vertina žiūrintieji analoginę, o kaip – skaitmeninę“, – teigia „Spinter tyrimai“ direktorius Ignas Zokas.

Tyrimo metu apklausti vis dar žiūrintieji analoginę antžeminę televiziją, kurių, bendrovės TNS duomenimis, vis dar yra apie penktadalis namų ūkių Lietuvoje, ir vienos pirmųjų Lietuvoje skaitmeninės televizijos „Viasat“ klientai. Jiems buvo užduoti tie patys klausimai apie televizijos žiūrėjimą. Atsakymai skyrėsi reikšmingai.

Analoginės televizijos žiūrovai nėra patenkinti matomos televizijos kokybe

Tiek skaitmeninės, tiek analoginės televizijos žiūrovų buvo klausiama apie pasitenkinimą garso ir vaizdo kokybe, turiniu bei kanalų įvairove. Skaitmeninės televizijos klientai visose kategorijose televiziją vertino geriau nei žiūrintieji analoginę. Turinio kokybę „Viasat“ klientai dešimtbalėje skalėje įvertino labai gerai (8,31), o analoginės – tik patenkinamai (6,14). Labai gerai ir gerai matomos televizijos turinį įvertino keturi penktadaliai skaitmeninių žiūrovų ir mažiau nei trečdalis analoginių. Ketvirtadalis senosios televizijos žiūrovų buvo labai nepatenkinti turiniu.

Panašios tendencijos išliko ir kalbant apie televizijos kanalų įvairovę. Skaitmeninės televizijos „Viasat“ klientai ja džiaugėsi (8,44), tuo tarpu analoginės televizijos žiūrovai buvo gerokai santūresni (6,29). Maža to, tik trečdalis analoginės televizijos žiūrovų teigė esantys visiškai patenkinti kanalų pasirinkimu, o tarp skaitmeninės televizijos žiūrovų tokių buvo beveik 78%. Ketvirtadalio analoginės televizijos žiūrovų netenkino turimų kanalų pasirinkimas.

Pagal garso ir vaizdo kokybės vertinimą vėlgi pirmavo skaitmeninė televizija. Šioje kategorijoje skaitmeniniai žiūrovai ją vertino gerai (8,34), o analoginiai – tik 6,83. Be to, visiškai patenkintų analoginės televizijos kokybe buvo 39%, o skaitmeninės – 78%. Beveik penktadalis analoginės televizijos žiūrovų skundėsi televizijos garso ir vaizdo kokybe.

„Neabejoju, kad toks analoginės ir skaitmeninės televizijos vertinimų skirtumas yra nulemtas labai objektyvių priežasčių. Skaitmeninė televizija tiek pateikia geresnį vaizdą bei garsą, tiek suteikia galimybę matyti ir daugiau, ir kokybiškesnio turinio kanalų. Norėdami patenkinti reiklius skaitmeninės televizijos žiūrovus, mes nuolat investuojame į turinį – į populiarias sporto varžybas, į gerą, vertingą kiną bei dokumentiką. Be to, nuolat tobuliname klientų aptarnavimą, kad jie galėtų mėgautis visomis televizijos pramogomis kokybiškai. Tai labai akivaizdus skaitmeninės televizijos „Viasat“ pranašumas ir prieš analoginę televiziją, ir net prieš kitus skaitmeninės televizijos operatorius“, – teigia skaitmeninės televizijos „Viasat“ Ryšių su klientais vadovė Ingrida Matuolienė.

Skaitmeninės televizijos „Viasat“ žiūrovai džiaugiasi didesniu televizijos pramogų pasirinkimu. Trys ketvirtadaliai jų teigia turintys galimybę stebėti savo mėgstamas sporto varžybas. Tarp analoginės televizijos žiūrovų tokių yra pusė.

Be to, didesnis dokumentikos kanalų pasirinkimas skaitmeninės televizijos žiūrovus dažniau nei analoginės įkvepia pačius keliauti. 37% skaitmeninės televizijos žiūrovų teigė, kad juos televizinės laidos apie svečias šalis skatina keliauti ar padeda pasiruošti kelionėms. Tarp analoginės televizijos žiūrovų tokių buvo 22%.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis