„Tyrimo duomenys rodo, kad 97 proc. išmaniųjų telefonų turėtojų šiais įrenginiais naudojasi intensyviai, neretai iki kelių kartų per valandą. Telefonai pasitarnauja ne tik prireikus kam nors paskambinti ar parašyti, bet ir bendrauti socialiniuose tinkluose, fiksuoti vaizdus, pervesti pinigų ar tiesiog praleisti laiką laukiant. Telefonas tapo tokiu svarbiu mūsų palydovu, kad situacijos, kai jo neturime, greitai pradeda kelti stresą“, – tyrimo duomenis komentuoja Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.
Jaunimas pasigenda greičiau
„Swedbank“ tyrimo duomenys rodo, kad diskomfortą be savo išmaniojo telefono jaustų visų amžiaus kategorijų gyventojai, tačiau jaunimas visgi jo pasigestų kur kas greičiau. Pavyzdžiui, 25-34 amžiaus gyventojų tolerancijos riba siekia 1-2 valandas, tuo metu 55-64 m. amžiaus respondentų − pusdienį.
„Mažesnis jaunesnių respondentų kantrumas rodo, kad jie išmanųjį telefoną naudoja dažniau ir įvairesnėse situacijose, praktiškai – kai tik yra laisva akimirka. Pavyzdžiui, respondentai iki 35 metų telefoną dažniau išsitraukia laukdami eilėje parduotuvėje, valgydami ar važiuodami viešuoju transportu. Net 50 proc. jauniausių, tai yra 18-24 m. metų respondentų, galima sakyti užmiega su telefonu rankose – naršo telefone lovoje bei stengdamiesi užmigti. 55-74 m. amžiaus grupėje taip besielgiančių – vos 6 proc.“, – lygina J. Gumuliauskienė.
Pasak jos, lietuviai yra labiau prisirišę prie išmaniųjų telefonų nei mūsų kaimynai latviai. Jeigu mūsų šalyje diskomfortą be telefono po 1-2 valandų pradeda jausti kas trečias gyventojas, tai Latvijoje – tik kas penktas.
„Daliai Lietuvos gyventojų telefonas yra toks svarbus, kad palikę jį visai dienai namie jaustųsi blogiau, nei pamiršę pasveikinti draugą, smarkiai vėluodami į darbą ar net sukėlę nedidelį eismo įvykį“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.
Tyrimo duomenimis, išmaniųjų telefonų turėtojų dažniausiai naudojama funkcija vis dar išlieka balso skambučiai, kuria kasdien naudojasi 90 proc. apklausos dalyvių. Antrojoje vietoje (62 proc.) – tekstinių žinučių (SMS) siuntimo paslauga. Tiesa, pastarąją jau praktiškai prisivijo socialiniai tinklai – kasdien į juos užsuka 6 iš 10-ies išmaniųjų telefonų naudotojų.
Lygiai pusė apklaustųjų teigia, kad išmaniajame telefone naudojasi ir mobiliosios bankininkystės funkcija. Per pastaruosius 12 mėnesių gyventojai dažniausiai telefonu tikrino sąskaitos likutį ar peržiūrėjo atliktas operacijas (55 proc.), apmokėjo sąskaitą (45 proc.) ar įsigijo prekių ir paslaugų, pavyzdžiui, bilietų, maisto, drabužių ar panašiai (42 proc.).