„Tai pirmas žingsnis remiant Ukrainą, o artimiausiu metu žengsime daugiau“, – žadėjo bendrovė.
Detalės neatskleidžiamos, taip pat nežinoma, kiek „Vegvisir Core“ sistemų bus pristatyta Ukrainai ir kokia yra bendra sutarties vertė. Tačiau pažymima, kad tiekimai planuojami šių metų pradžioje.
Primename, kad sistema „Vegvisir Core“ yra bendras Estijos ir Kroatijos kūrinys. Apie tokios sistemos kūrimą tapo žinoma 2022 m. pradžioje, o produktas buvo pristatytas praėjusių metų rugsėjo pradžioje.
„Vegvisir“ – tai technologija, leidžianti naudotojams stebėti, naršyti, priimti sprendimus ir greičiau veikti mūšio lauke bei kritinėse situacijose. Paprastai tariant, pasak gamintojo, sistema leidžia šarvuotos transporto priemonės įgulai „matyti pro sienas“.
Sistemoje naudojamos kameros, jutikliai ir vaizdo apdorojimo algoritmai, kad transporto priemonės įgulai būtų pateikti 360 laipsnių išplėtotos ar virtualios realybės vaizdai, kurie rodomi karinėje transporto priemonėje esančiame ekrane.
Todėl šarvuotoje transporto priemonėje esanti įgula vis dar gali matyti ne tik artimiausią aplinką, bet ir priešo pozicijas realiuoju laiku, iki 10 km atstumu, teigiama „Defensphere“ pranešime.
Pagrindinės „Vegvisir“ savybės:
- Modulinė konfigūracija, leidžianti naudoti atskirus sprendimus 95 proc. galimų naudotojo užduočių spręsti;
- Keturių lygių pertekliniai jutikliai: vairuotojo jutiklių sistema, trumpojo nuotolio jutiklių sistema su vaizdu iš paukščio skrydžio, vidutinio nuotolio jutiklių sistema su visu infraraudonųjų spindulių kanalu ir tolimojo nuotolio vado taikiklis;
- Patvarūs šalmo ekranai su VR sąsaja arba ekrano parinktimis;
- 360 laipsnių kampu sumontuotas vado taikiklis su keturiais apžvalgos taškais ir iki 10 km veikimu;
- Silpno apšvietimo optika, skirta naktiniam naudojimui;
- Daugiaspektriniai jutikliai.
„Vegvisir“ sukurtas pagal NATO karinius standartus.
Sistema teikia informaciją apie draugiškų ir priešo dalinių buvimo vietą mūšio lauke, vaizdo įraše vaizduodama jų pozicijas, realiuoju laiku pateikdama duomenis apie jų buvimo vietą ir judėjimo kryptis bei rodydama įvairių transporto priemonių funkcijų būklę. Ją galima integruoti su kitomis informacinėmis sistemomis ir kitomis sąsajomis.