Pirmą kartą didelį desantinį laivą nuskandino ukrainiečių antvandeniniai lėktuvai „Magura V5“.
Šis Ukrainos jūrinis dronas buvo sukurtas specialiai karo laivų medžioklei jūroje – jis yra mažesnis, greitesnis ir daug manevringesnis už panašius ginklus. Ukrainos karinė žvalgyba nurodė, kad planuoja dar jį sustiprinti, jog galėtų išnaudoti visą jūrinio drono potencialą, rašo naujienų svetainė „Ukrainskaja pravda“.
Ukrainos karinės žvalgybos vadovo Kyrylo Budanovo teigimu, šis jūrinis dronas dar neišnaudojo visų savo galimybių. Kitas numatytas žingsnis – dronuose įdiegti priešlėktuvinės gynybos ir galbūt kitas ginkluotės sistemas.
„Šiuo metu ekspertai dirba siekdami ant bepilotės platformos pritaisyti oro gynybos sistemas. Nesu technikas, bet suprantu, kad ši užduotis gana sudėtinga. Juk reikia priemonių taikiniui aptikti, oro objektui užfiksuoti, naikinimo priemonių – ir visa tai reikia patalpinti ant gana mažos platformos. Grynai techniniu požiūriu tai nėra lengva, tačiau realu“, – atskleidė K.Budanovas.
Pažymima, kad pats dronas yra labai brangus daiktas. Tiksli jo kaina nėra įvardinta, tačiau manoma, kad ji siekia milijonus grivinų už vienetą. Tačiau kol kas jo padaryta žala Rusijos pajėgoms dešimteriopai atperka išlaidas.
Paklaustas, kas leido pereiti nuo paprasto pataikymo į laivus prie beveik garantuoto jų nuskandinimo jūrų bepiločiais dronais, karinės žvalgybos vadovas pažymėjo, kad už tai atsakingos tobulėjančios technologijos ir jų operatorių įgūdžiai.
„Norėčiau jums pasakyti, kad tai išimtinai mūsų technologijų ir mokymo reikalas. Tačiau kartais įtakos turi ir laivo, prieš kurį jie dirba, įgulos narių pasirengimas. Ir dar, kartais sėkmė taip pat atlieka tam tikrą vaidmenį. Taip, mums kartais pasiseka, bet visada pasiseka tiems, kurie yra pasirengę“.
„Magura V5“ – Ukrainos daugiafunkcinis antvandeninis bepilotis dronas, galintis vykdyti įvairias užduotis: stebėjimo, žvalgybos, patruliavimo, paieškos ir gelbėjimo operacijas, kovą su minomis ir kitas kovines misijas.
V5 hidrodinaminis korpusas ir aptakus profilis leidžia orlaiviui judėti nepastebimai ir manevruoti.
„Tai nebrangus sprendimas, be to, jį galima lengvai paleisti iš bet kurios nutolusios vietos. Dėl bepiločio valdymo iki minimumo sumažinamas žmogiškųjų išteklių poreikis misijoms vykdyti, todėl sumažėja galimų žūčių atvejų“, – anksčiau nurodė kūrėjai.
„Magura V5“ ilgis gali siekti 5,5 m, o svoris iki 1000 kg. Teigiama, kad šis bepilotis jūrinis dronas gali nešti iki 320 kg svorį ir įveikti net 800 km
nuotolį. Iki 60 val. autonomišką veikimą užtikrinantis ginklas gali išvystyti iki 78 km/val. maksimalų greitį.
Be paties drono, kuriame įrengta autopiloto sistema, vaizdo posistemės, naktinio matymo režimas, rezerviniai ryšio moduliai ir kovinė galvutė, kompleksą sudaro antžeminė autonominio valdymo stotis, transportavimo ir saugojimo sistema bei duomenų centras.
2022 m. lapkritį Ukrainos vyriausybė paskelbė apie Ukrainos kovinio antžeminio bepiločio orlaivio, kurio veikimo nuotolis siekia 800 km, kūrimą. Pirmą kartą jis buvo pristatytas Tarptautinėje gynybos pramonės parodoje, kuri vyko 2023 m. liepos 25-28 d. Stambule, Turkijoje.
Tačiau jau 2024 m. vasario 1 d. dešimt „Magura V5“ bepiločių orlaivių atakavo Rusijos raketinę korvetę „Ivanovec“, iš kurių 6 pataikė į taikinį. Laivas nuskendo ir visi įgulos nariai žuvo.
Po dviejų savaičių „Magura“ dronai sunaikino ir Rusijos didįjį desantinį laivą „Cezar Kunikov“. Ukrainos karinė žvalgyba nurodė, kad tai buvo vienas naujausių Rusijos laivų.