Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus. Pamažu jos ateina ir į mokyklas bei universitetus.
Prieš keletą metų Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir atliekami strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali pasirodyti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alanas Fengas žaidimo analizei pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje ir kt.
Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, o jo esmė – sprendžiat matematines užduotis derinamas praktiškumas.
Daug laiko profesorius A.Fengas tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų, ar naują mineralų gamybos bazę? Jeigu žaidėjas turi tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galima nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.
Floridos universitetas žaidimą „StarCraft“ švietimui panaudojo kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui bei kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus.
Kurso aprašyme instruktorius Nathanielis Polingas pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI amžiaus darbo vietoje ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.
Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus verta pagalvoti, kad jau yra sukurti ir diegiami veiksmingi bei patrauklūs metodai, skirti mokyti studentus. Vietoj tipinio vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į žaidimų pasaulio situacijas, kad būtų lengviau suprasti teoriją, o ateityje įgūdžius pritaikyti darbe.
Pagal Gamification.co inf. parengė „Užupis Creative Cluster“.