Visai kaip Pandora iš „Avataro“, šio žaidimo planetėlė yra turbūt vienintelė nustekentos Žemės viltis. Jos atmosfera taip pat netinkama kvėpavimui, net jei paviršius ir nusėtas nesibaigiančiais miškais. O šie pilni už žmogų aukštesnių ir stipresnių čiabuvių, kurie norėtų, kad mes dingtume iš ten. Kadangi juos nugalėti vien keleto ginkluotų kareivių neužtenka, į frontą eina ir dideli, šarvuoti ir ginkluoti „Walkeriai“. Dengdamas draugiškų pajėgų atsitraukimą, tokiame aparate žuvo tavo brolis. O kaip seksis tau?
Turbūt keisčiausias „BE-A Walker“ bruožas yra tas, kad jis yra visiškas sidescroller'is – tu visada judėsi iš kairės į dešinę. Nebus nei jokių šoliukų nei apsisukinėjimų – norėdamas(a) judėti kairėn turėsi žingsniuot atbulomis. Kelias veda tik į priekį – gal ir gerai, nes šios mašinos valdymo schema nėra labai lengva.
Beveik kaip legendiniame „QWOP“, tu tai kelsi, tai leisi roboto kojas, kiekvieną jų individualiai. Vadinasi, jei nori eiti į priekį, turi pakelti vieną koją, pasvirti robotu į priekį, nuleisti ją, tada pakelti kitą... Jei reikėtų atilikti bent kiek įmantresnius viražus, ar galvoti ne tik apie X ir Y, bet ir Z koordinačių ašis, kiekvienas žaidėjas susidurtų su problemomis.
Tiesa, „BE-A Walker“ problemų netrūksta ir be vaikščiojimo. Taip, tavo mašina gali turėti tris ginklus: greitai šaudantį lazerį, kulkosvaidį arba patranką, ir raketinį ginklą, šaudantį arba dujomis, arba sprogmenimis. Tačiau lazeris gali greitai perkaisti ir nustoti veikti, iššovus balistiniu ginklu reikia laukti kol šis užsitaisys, o raketiniai ginklai apskritai šauna tik porą kartų per mūšį.
O kol sprendžiate dilemą, kokį ginklą galima būtų panaudoti tuo metu, beveik visą laiką į jus tave lekia ordos agresyvių čiabuvių. Galvotum, kad nieko čia baisaus, ką jie ten tavo robotui padarys? Bet pasirodo, kad už žmogų aukštesni vietiniai gyventojai yra ginkluoti ilgaisiais lankais – na, tokiais kuriais anglai prancūzų riterius skabė. Štai tokie lankai gali lašas po lašo ir šarvuose skylę pragręžti. O kur dar atakos su padegamaisiais ginklais, savižudžiai sprogdintojai, ant tavo stogo besikabarojantys niekšai ar trofėjiniai žmonių ginklai. Jei ne galimybė tarp mūšių iškviesti robotą-remontininką ar deguonies rezervus, tai visai liūdna būtų.
Taip, mūsų „BE-A Walker“ mašina turi ne tik sveikatos stulpelį, bet ir deguonies. Nepamiršk: planetos atmosfera yra mirtina žmonėms. Dėl tos priežasties kiekvienas vaikščiojantis robotas turi savo oro atsargas... gal minutei veiksmo. Atrodo kvailoka, bet ką aš žinau, aš tik žaidimų apžvalgininkas, o ne dvikojų kovos mašinų inžinierius. Ir jei dar kažkiek gali išsaugoti savo sveikatą pakankamai greitai pritrėkšdamas čiabuvius, tai prieš deguonies netektį nelabai pakovosi.
Ir tarsi deguonies rezervuarų kiekis ir taip nebūtų mažas, kartais pasitaiko, kad būna pažeidžiamas roboto kabinos vientisumas ir deguonis veržiasi laukan, galima persijungti į atsargas daug greičiau eikvojantį „walker“ režimą, o kartais pasitaiko ir labai giliai kvėpuojančių bendrakeleivių.
Todėl du dalykus tenka išmokti daryti greitai: traiškyti čiabuvius mašinos kojomis ir identifikuoti ypatingas grėsmes. Kartais verta pataupyti balistinius ginklus padegėjams ar kitiems pavojingiems niekšams. O kartais priešai lieka tau už nugaros ir nelieka nieko kito, kaip tik žingsniuoti atgal ir bandyti juos pritrėkšti. Gaila, kad tik truputį užkliudę čiabuvį jį tik kilstelsit į kitą vietą, o ne nuspirsit už ekrano ribų.
Visas šitas kraujo liejimas yra padalintas į siužetines ir šalutines misijas. Šalutinės padeda kiek geriau įsijausti į žaidimo pasaulį ir kaupti daugiau pinigų (tiek mašinos taisymas, tiek nauji ginklai ar robotų-pagalbininkų atsargos kainuoja). Aišku, negali prigalvoti per daug skirtingų užduočių žaidime, kur galima tik eiti į priekį, o šaudyti iš esmės tik žemyn, bet paįvairinimų pasitaiko.
Misijas žaidime pateiks visokiausi kolonijos karininkai bei mokslininkai. Jie ir yra tikrieji „BE-A Walker“ veikėjai. Mūsų protagonistas yra beveidis ir bebalsis, pagal geriausias senų laikų FPS tradicijas. Tad emocinis įsitraukimas žaidime juntamas tik tiek, kiek sugebate atjausti ir susitapatinti su tomis kalbančiomis galvomis. O ar sugebėsite tai padaryti - jau yra didelis klausimas, nes žaidimas nėra nei toks ilgas, nei interaktyvus, kad pradėtum rimtai rūpintis jo gyventojų likimu.
Laimei, jis yra bent jau neblogai nupieštas. Veikėjų portretai yra labiau patenkinami nei stebinantys, o štai visi maži žmogeliukai mūšio lauke atrodo labai gerai. Taip, nėra čia aukštojo meno, bet kartais užtenka ir kompetencijos. Gaila, kad nepažaista daugiau su animacijomis (traiškant kažką koja matai kaip susiploja pats dvimatis plokščio piešinio modelis, lyg naudojant „MS Paint“ paveiksliuką spaustum), bet kiek to „BE-A Walker“ yra, tiek ir užtenka.
Apie garsą nėra ką kalbėti, bet nesenai žaistas „1971: Project Helios“ priminė, kad geriau muzika, kurios neatsimeni, nei tokia, kurią norėtum pamiršti. „BE-A Walker“ dar gali pasigirti padoriu kiekiu įkalbėtų dialogų, nors jų kokybė žaidimui jokių privalumų nesuteikia.
„BE-A Walker“ yra žaidimas, kurį sunku rekomenduoti, bet nelengva ir smarkiai peikti. Jis tikrai nėra lengvas, bet taip pat nėra ir ilgas. Galiu pasakyti, kad niekad neteko versti savęs jį žaist per prievartą, kas jau yra pusė rekomendacijos. Vadinasi, jei kada nusipirksi per „Steam“ platformos išpardavimą, tai arba nenusivilsite, arba spėsite atsiimti pinigus dar iki sužaidžiant dvi valandas.
Žaidimą apžvalgai suteikė jo kūrėjai, „Be A Walker“ testavome asmeniniu kompiuteriu, o žaidimas jau išleistas arba netrukus bus išleistas „Nintendo Switch“, „Android“, „PlayStation 4“, „Xbox One“ bei asmeniniam kompiuteriui su „Microsoft Windows“, „Linux“ ar „MacOS“ operacinėmis sistemomis.