Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vietoje santykių terapijos, arba Žaidimo „Haven“ apžvalga

Garsus britų dainininkas Peteris Gabrielis sykį dainavo: „Meilės knyga yra ilga ir nuobodi / Šio prakeikto daikto niekas net negali pakelti / Joje gausu diagramų, faktų ir skaičių / Bei instrukcijų, kaip šokti“. Šioje savo 2004 metais pasirodžiusioje dainoje atlikėjas gana tiksliai apdainavo tai, kas yra meilė. Ar kaip ją galima suprasti. Pasiklausyti šios dainos verta visiems eksperimentų nebijantiems žaidėjams, nes į labai rimtą santykių terapiją bei meilės sanklodos paieškas lengvabūdiškai kviečia žaidimas „Haven“.
Kaip ir realybėje, vieni gražiausių vaizdų žaidime – naktį
Kaip ir realybėje, vieni gražiausių vaizdų žaidime – naktį / V.Lukaševičiaus iliustr.

Šį kartą kalbame apie žaidimą, kuris savyje apjungia bent kelias labai sudėtingas temas – tęstinius dviejų žmonių santykius, distopinę visuomenę bei jos ribotumą ir negyvenamų pasaulių tyrinėjimą su resursų rinkimo bei RPG kovų elementais. Ar toks kokteilis žaidžiasi, ar nuo jo iš karto paleidžia vidurius?

VIDEO: Peter Gabriel - The Book of Love

Kalbant atvirai, mažiau patyrusiems žaidėjams ar paprastai nieko nepopuliaraus nesirenkantiems žaidėjams to, ką siūlo „Haven“ iš tiesų gali būti per daug. Be to, žaidimas sudaro ne visai kokį pirmąjį įspūdį. Tuo metu tie, kas mėgsta „indie“ žaidimus ar vertina drąsius eksperimentus žaidimuose apskritai, turėtų skaityti toliau.

V.Lukaševičiaus iliustr./Po kovų su priešais ilgiau pastovėjus vienoje vietoje veikėjai apsikabins, o vėliau ir ne tik. Kita vertus, tai atstato jų gyvybes, tad kodėl gi ne?..
V.Lukaševičiaus iliustr./Po kovų su priešais ilgiau pastovėjus vienoje vietoje veikėjai apsikabins, o vėliau ir ne tik. Kita vertus, tai atstato jų gyvybes, tad kodėl gi ne?..

Žaidimą iškepė nepriklausoma kūrėjų studija iš Prancūzijos „The Game Bakers“. Prieš tai jie yra sukūrę saują žaidimų mobiliesiems įrenginiams, o 2016 metais gana rimtai sužibėjo su žaidimu „Furi“. Tiesa, pastarasis buvo loginis kovų kardais žaidimas, kuriame reikėjo sumaniai kautis su eile skirtingų bosų. Pastarasis žaidimas išsiskyrė tuo, kad tai nebuvo tiesiog paikos kautynės – jame galėjai rasti sočiai filosofijos ir kartais abstrakčiai, o kartais tikrai giliai gvildenamų gyvenimiškų temų.

V.Lukaševičiaus iliustr./Čia dažnai teks gaminti ir ragauti (ne mums, o veikėjams) įvairų tarpgalaktinį maistą
V.Lukaševičiaus iliustr./Čia dažnai teks gaminti ir ragauti (ne mums, o veikėjams) įvairų tarpgalaktinį maistą

Kita vertus, šį kartą kūrėjai pasuko visai kitu keliu ir kalba apie meilę, todėl „Furi“ gerbėjai, įsigydami „Haven“ rizikuoja išvirsti iš koto.

Niekada man meilės nebus per daug?..

Žaidimas prasideda tuo, kad atsibundame kartu su dviem pagrindiniais jo veikėjais – mergina Yu ir vyruku Kay. Abu jie neseniai pabėgo nuo kitų žmonių ir distopinio pasaulio į negyvenamą planetą. Tada, žinoma, sugenda jų erdvėlaivis ir mūsų viso žaidimo tikslas tampa jį iki galo sutaisyti, o pakeliui – atsakyti į ne vieną papildomą klausimą apie gyvenimą ir apie abiejų veikėjų santykius.

Žaisdami vienu metu valdome abu veikėjus – tiek, Yu, tiek Kay. Tiksliau, jie visada visur vyksta kartu, o mes tik galime pasirinkti, prie kurio iš jų labiau prisiplaks žaidimo kamera. Žaidimas iš karto iš kitų išsiskiria tuo, kad rimtai ir betarpiškai gvildena abiejų herojų santykius – jie kartu gamina, kartu kalbasi prieš miegą, kartu kovoja ir t. t.

V.Lukaševičiaus iliustr./Net ir dirbdami rimtą darbą Yu ir Kay nepaleis vienas kito rankos
V.Lukaševičiaus iliustr./Net ir dirbdami rimtą darbą Yu ir Kay nepaleis vienas kito rankos

Visame tame, tarsi trečias nematomas prisišliejėlis draugas dalyvauja ir žaidėjas. Tik tiek, kad dar dažnai gauname ir nulemti vieną ar kitą poros dialogų atsakymą ar pasirinkti, ką jie gaminsis.

Įdomu tai, kad žaidime dažnai vaizduojami ir nesutarimai tarp jų, ir diskusijos, ir netgi nemažai pikantiškų momentų. Tiesą sakant, gana keista žaisti žaidimą, kuriame mums bežaidžiant valdomi veikėjai nusprendžia pereiti prie intymių santykių tiesiog čia ir dabar.

V.Lukaševičiaus iliustr./Tai, be ko šiame žaidime niekaip nepavyktų apsieiti – žemėlapis. Gaila, bet jį gausime ne iš karto
V.Lukaševičiaus iliustr./Tai, be ko šiame žaidime niekaip nepavyktų apsieiti – žemėlapis. Gaila, bet jį gausime ne iš karto

Iš kitos pusės – kadangi stengiamasi kuo autentiškiau atvaizduoti tikrus santykius, smagu, kad galima pastebėti gana tikroviškų situacijų, dialogų, iš nieko kylančių nesutarimų ar tiesiog stebėti, kaip Yu ir Kay skirtybės juos kartais atitolina vienas nuo kito, o kartais smarkiai suartina.

Pasaulio pažinimas (poroje)

Yu ir Kay žaidime turi antigravitacinius batus, kuriais gali sklęsti po pasaulį ir tyrinėti skirtingas jo teritorijas. Teritorijų yra gana daug ir visos gana vienodos, todėl, laimei, žaidimo eigoje atrakinamas žemėlapis, kuris ir taps geriausiu mūsų draugu.

Pačiuose pasauliuose teks tyrinėti aplinkas, ieškoti erdvėlaivio detalių, rinkti maistą, gvildenti iš gabalėlių susidedančią žaidimo istoriją, kovoti su priešais ir valyti visą pasaulį nuo rudžių. Pastaroji prievolė lydės mus visą laiką ir patekus į kiekvieną naują lygį, reikės praskrieti virš rūdžių savo antigravitaciniais batais ir viską išvalyti. Šios veiklos jau įpusėjus žaidimą bus ryškiai per daug, bet tą teks daryti viso žaidimo metu.

V.Lukaševičiaus iliustr./Dialogų tarp veikėjų žaidime bus tikrai daug ir visi bus kataloguojami
V.Lukaševičiaus iliustr./Dialogų tarp veikėjų žaidime bus tikrai daug ir visi bus kataloguojami

Laimei, kad iki galo išvalius lygį jame rūdžių nebeliks ir tai bus pažymėta mūsų žemėlapyje. Kita vertus, šis užsiėmimas tikrai spės įkyrėti ir ne kartą, nes kai kur rūdys bus išsidėsčiusios ir nepasiekiamose vietose, o kai kur mūsų tykos priešai, todėl padūsauti prie ekrano teks ne kartą.

V.Lukaševičiaus iliustr./Kuo daugiau bendrausime ir turėsime veiklos su kitu veikėju, tuo labiau kils jų abiejų lygis. Win-win!
V.Lukaševičiaus iliustr./Kuo daugiau bendrausime ir turėsime veiklos su kitu veikėju, tuo labiau kils jų abiejų lygis. Win-win!

Tyrinėti žaidimo aplinkas labiausiai trukdo tai, kad veikėjai ilgainiui pavargsta, nusilpsta, o mes nebūtinai turėsime maisto ar energijos išteklių, todėl teks kautis tiesiog su nusilpusiais veikėjais. Taip yra todėl, kad žaidime neturime jokios greito keliavimo funkcijos. Kartais galima atrasti gyvūną, kuris nuskraidins mus atgal prie erdvėlaivio, bet prisiminti, kuriose vietose jis būna – sudėtinga, o žemėlapis šiuo klausimu nepadės.

V.Lukaševičiaus iliustr./Kol dėl karantino negalima tokių vaizdų pamatyti realybėje, teks pasitenkinti tuo, ką siūlo žaidimas
V.Lukaševičiaus iliustr./Kol dėl karantino negalima tokių vaizdų pamatyti realybėje, teks pasitenkinti tuo, ką siūlo žaidimas

Taigi, mums reikės tyrinėti žaidimo pasaulį – ir kaskart vis toliau – bet padėti to daryti žaidimas mums nenori. Todėl ne vieną kartą teks erzintis, kad ir vėl išseko energija ar veikėjų gyvybės ir skristi per tuziną lygių atgal prie erdvėlaivio. Taip pat čia yra tarpinės poilsio stotelės arba stovyklavietės, bet jos irgi randamos ne visuose lygiuose, tad problemos labai neišsprendžia.

Netikėtos (bet bent nenuobodžios) kovos

Kovos su priešais šiame žaidime nustebinta savo netikėtumu ir staigiu intensyvumu. Iš pradžių visi sutinkami gyvūnai ar padarai atrodys taikūs ir po to, staiga, mus puls, kai kurie jų bus tikrai agresyvūs ar dideli, todėl kovose netgi teks paprakaituoti. Dar vėliau žaidime kausimės netgi prieš robotus, kas taip pat iš niekur nieko nustebina.

Visos kovos vyks ėjimais, kaip ir senuose japoniškuose RPG žaidimuose. Tik čia viskas daug paprasčiau – komandų nebus daug, galėsime naudotis daiktais ir viskas pateikta gana paprastai. Vienintelis įdomus kovų aspektas – viską taip pat darysime vienu metu valdydami ne vieną, o du veikėjus. Iš karto. Vieną kontroliuosime kairiąja analogine svirtele, kitą – dešiniąja.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimo kovos greitos, todėl kokybiškai užfiksuoti jas – sunku
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimo kovos greitos, todėl kokybiškai užfiksuoti jas – sunku

Žaidimui įsivažiavus, būtent šis aspektas ir taps kovų arkliukų, nes reikės eksperimentuoti ir pačiam orientuotis, ar vienas veikėjas turėtų gintis, o kitas pulti, ar vienas turi pulti su viena ataka, kitas – kitokia ir t. t. Taigi, kovos čia ne kaip rudžių valymas ir ilgainiui neatsibosta, o net pasudėtingėja ir įdomėja.

V.Lukaševičiaus iliustr./Vasaros šiame žaidime tikrai daug, tad tai – gera proga pabėgti iš šaltos žiemos
V.Lukaševičiaus iliustr./Vasaros šiame žaidime tikrai daug, tad tai – gera proga pabėgti iš šaltos žiemos

Žaidime sutiksime netgi tam tikras lygių bosų atmainas. Tokie priešai-bosai nebus dažni, bet dažniausiai nustebins kokiomis nors savo savybėmis ar klastingomis atakomis. Todėl su bosais kautis visada įdomu, bet dalis jų bus slapti ir tam, kad juos surastume, turėsime įdėti pastangų.

V.Lukaševičiaus iliustr./Net „Haven“ krovimosi langai tarsi toliau pasakoja poros istoriją
V.Lukaševičiaus iliustr./Net „Haven“ krovimosi langai tarsi toliau pasakoja poros istoriją

Be bosų „Haven“ pasaulyje yra ir daugiau paslapčių – pavyzdžiui, slaptas pliažas, kuriame veikėjai gali pabūti vieni ir... patys suprantat. Bet tam, kad jį atrastume, taip pat reikės neblogai panaršyti aplinkas bei pasirinkti tinkamus pasirinkimus dialoguose tarp veikėjų.

V.Lukaševičiaus iliustr./Pasitaikys ir labai intymių dialogų
V.Lukaševičiaus iliustr./Pasitaikys ir labai intymių dialogų

Beje, tai, ką sakome ar ką atsakome kitam veikėjui svarbu, nes tai ilgainiui gali padaryti įtaką ir žaidimo pabaigai. Jų čia bus kelios ir, stebėtinai, neblogai susuktos. Nors įdomiausia, vis tik, pagrindinė žaidimo siužetinė linija, kuri pradės rutuliotis tik po gerų 3-4 valandų žaidimo, bet jau prasidėjusi tikrai įtrauks.

V.Lukaševičiaus iliustr./Nors gamtos žaidime ir daug, visa ji dažniausiai kartosis ir bus apyvienodė
V.Lukaševičiaus iliustr./Nors gamtos žaidime ir daug, visa ji dažniausiai kartosis ir bus apyvienodė

Apibendrinant, šis žaidimas, nors ir kokybiškas, vis tik yra eksperimentinis ir prieš perkant verta gerai permąstyti, ar su tokiu žaidimu turėsite kantrybės. Taip, pradėjus žaisti ir apsipratus jis tikrai tiek įtraukiantis, tiek suteikiantis neblogą pramogą, bet iš kitos pusės – jis gana painus, erzinantis, varginantis bei reikalaujantis nemažai kantrybės iš žaidėjo.

V.Lukaševičiaus iliustr./Patogu, kad pasaulio žemėlapį galėsime įsijungti ir tik dalinai, o ne vien atskirame meniu ekrane
V.Lukaševičiaus iliustr./Patogu, kad pasaulio žemėlapį galėsime įsijungti ir tik dalinai, o ne vien atskirame meniu ekrane

Toks žaidimas yra tikrai ne kiekvienam ir skeptiškai žiūrintiems į bet kokius eksperimentus tarp kompiuterinių žaidimų žanrų reikėtų laikytis atokiau. Kita vertus, mėgstantiems nepriklausomų studijų žaidimus ir su malonumu žaidžiantiems kuo keistesnius, kitokius ar iš minios smarkiai išsiskiriančius žaidimus, „Haven“ taps tikru atradimu ir pačiu geriausiu žaidimu tokio poreikio patenkinimui.

Žaidimas „Haven“ naujos kartos konsolėms („PlayStation 5“, „Xbox Series X“ arba „Xbox Series S“) bei asmeniniams kompiuteriams buvo išleistas 2020 metų gruodžio 3 d. Tuo metu konsolėms „PlayStation 4“, „Xbox one“ bei „Nintendo Switch“ šis žaidimas turėtų pasirodyti 2021 metų pirmame ketvirtyje. Žaidimas buvo testuojamas žaidžiant „PlayStation 5“ konsole, besinaudojantiems „Microsoft“ paslauga „Game Pass“, šis žaidimas šiuo metu yra siūlomas išbandyti nemokamai. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė jo leidėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų