Tai – technologiškai pažangiausia pradinė mokykla Lietuvoje, kasdieniam mokymui pasitelksianti planšetinius kompiuterius, internetą ir naujosiomis technologijomis paremtas mokymo programas.
Šviesūs koridoriai ir erdvios klasės, baltos lentos ir markeriai, visur veikiantis „Wi-Fi“ ryšys bei vaikams pamokų pradžioje išdalinami planšetiniai kompiuteriai „iPad“, laisvė mokytis taip, kaip nori ar sugebi – tai tik dalis to, ką patirs būsimieji šios mokyklos auklėtiniai.
Pasak A.Landsbergienės, šiuo metu vaikai mokosi XIX amžiaus mokyklose: sėdi suoluose, „kala“ jiems galbūt nereikalingą informaciją, viską daro taip, kaip liepiami... Ir nors pasaulis keičiasi žaibišku greičiu, mokyklas pokyčiai pasiekia kur kas lėčiau.
„Mes net nežinome, kam dabar turėtume ruošti vaikus – dar prieš penkerius metus pasaulis, kuriame dabar esame, neegzistavo, – sako A.Landsbergienė, pastebėdama, kad labiausiai pokyčius lemia technologijų raida. – Mūsų tikslas yra išmokyti vaikus mokytis: gauti informaciją, ją susieti su jau turima informacija ir išmokti ją pritaikyti.“
Jos įkurtoje mokykloje viskas vyksta šiek tiek kitaip nei tradicinėje: vaikams suteikiama daugiau laisvės, jie pratinami prie technologijų, mokinių neblaško skambučiai, jiems neužduodami namų darbai, o ir suolų klasėse net nėra tiek, kad tilptų visi – vaikai dažnai sėdi tiesiog ant kilimo. Tuo pačiu jie pratinami būti atsakingais, rūpestingais: kasdien kiekvienam mokiniui suteikiamos užduotys ar darbai (valyti lentą, prižiūrėti lentynas, pašluoti klasę, padėti mokytojui ir pan.).
Planšetiniai kompiuteriai vaikams padeda ne tik pratintis prie technologijų, pažinti internetą, bet ir išplečia pažinimo ribas.
„Mokslininkai įrodė, kad mokymasis per pojūčius ir asmeninę patirtį yra efektyviausias. Planšetės ir internetas leidžia keliauti laiku: su vaiku per dieną neapskrisi 7 pasaulio stebuklų, o specialios programos leidžia tai padaryti. Dėstant gamtos mokslus, vaikui liūtą galima parodyti enciklopedijoje, tačiau visai kitą jausmą jis patirs matydamas, kaip liūtė su liūtukais žygiuoja per savaną ar stebėdamas tiesiogiai internetu, ką veikia ruoniai Ramiojo vandenyno pakrantėje“, – teigia A.Landsbergienė.
Edukologė sako, kad šalia vaiko turi būti suaugęs žmogus, kuris jam padėtų suprasti, kiek laiko tam skirti, kaip su tuo dirbti. „Su vaikais nuolat kalbame apie tai, kad jie valgytų vaisius, daržoves, sriubą, šiltą maistą... O kodėl nekalbame apie tai, kaip teisingai naudotis technologijomis, bijome jų? Tai neteisinga vaikų atžvilgiu: jei norime, kad užaugęs vaikas būtų sąmoningas ir gebantis tinkamai naudoti technologijas pilietis, tam reikia skirti tiek pat dėmesio“, – sako mokyklos įkūrėja.
Tuo pačiu ji pabrėžia, kad „iPad“ yra tik pagalbinė, bet ne vienintelė, mokymo priemonė.
Visoje mokykloje veikia „Wi-Fi“ belaidžio interneto ryšys, kurį įdiegė bendrovė „Teo LT“. Vienu metu prie interneto gali būti prisijungę per 200 vartotojų, kurie su išmaniaisiais įrenginiais gali judėti iš vienos klasės į kitą. Sukurtas tinklas leidžia planšetę bet kada prijungti ir vaizdą iš jos demonstruoti per projektorių.
Saugumo dėlei tinklas yra apsaugotas nuo įsilaužimų ir piktavalių, neleidžiami prisijungimai prie „peer-to-peer“ programų. Apsaugos sistemos taip pat blokuoja nepageidaujamus interneto portalus.
Rugsėjį šioje mokykloje veiks dvi priešmokyklinio ugdymo klasės ir po vieną pirmą bei antrą klasę. Visose jose mokysis iki 18-os vaikų.