Apie „Playdead“ pasitraukimą nėra daug ką pasakoti. Gandą, virstantį realybe, patvirtino keli tarpusavyje nesusiję šaltiniai iš pačios studijos ar ten dirbusių žmonių aplinkos. Panašu, kad ir taip nedidelę studiją per trumpą laiką nusprendė palikti pora darbuotojų ir tolimesnis studijos egzistavimas Vilniuje tapo tiesiog beprasmiškas.
Tuo tarpu gandai apie „Wargaming“ planus perkelti į Lietuvą kelis šimtus darbuotojų iš Minsko Lietuvos žaidimų kūrėjų pokalbiuose sukosi dar nuo rugpjūčio. Tuomet Vilniuje lankėsi ir gausi „Wargaming“ delegacija, kurią sudarė aukščiausio lygio vadovai iš viso pasaulio. Užkulisiuose kalbama, kad Vilnius paliko svečiams gerą įspūdį, tačiau darbuotojai galėjo rinktis būsimo studijos lokaciją patys, balsuodami už Vilnių arba Kiprą.
Nors oficialiai žinia Lietuvoje dar neplatinta, praėjusios savaitės pabaigoje žinutė apie „Wargaming“ biuro steigimą Vilniuje jau pasirodė rusiškoje žaidimų industrijos spaudoje. Tiesa Rusijoje kalbama apie visiškai naujo biuro steigimą pačioje kitų metų pradžioje. Pasak pranešimo, Vilniaus studijoje bus ne tik kuriami nauji žaidimai, bet ir rūpinamasi jų leidyba, o čia dirbančią komandą, pradiniame etape rems Prahos, Kievo, Maskvos ir Sankt Peterburgo studijų specialistai.
Teigiama, kad „Wargaming“ sieks išplėsti darbuotojų gretas iki kelių šimtų, kas be abejo, yra labai gera žinia Lietuvai. Jau vien dėl to, kad po šio įvykio žaidimų industrijoje dirbančių žmonių skaičius augs bene trečdaliu, taip dar kartą įtvirtindamas Lietuvą kaip vieną regiono lyderių. Bei sukurdamas unikalią terpę industrijos renginiams bei tinklaveikai.
Ruduo be stabdžių!
Naują studiją Vilniuje oficialiai įsteigė ir „Human Fall Flat“ kūrėjai. Priminsiu, pasaulį pavergęs „Human Fall Flat“ buvo sukurtas Lietuvoje, tačiau po pradinės sėkmės, siekiant ją užtvirtinti, studija buvo perkelta į užsienį, kur buvo lengviau kibti į naujus rinkodaros, bei vadybos iššūkius. „Human Fall Flat“ kūrimo ir palaikymo darbai liks užsienyje, o Vilniaus studija imsis naujų projektų.
Kol kas daug kas tebelaikoma paslaptyje, bet jau žinoma, kad naujai studijai vadovauja patyręs žaidimų bei UX/UI dizaineris Gediminas Tarasevičius (ex-Nordcurrent). Nauja studija darbus pradės kelių kritines roles užimančių žmonių komandoje, o didesnė studijos plėtra planuojama antrą 2021 metų pusmetį. Naujoji studija kurs žaidimus optimizuotus asmeniniam kompiuteriui. Be abejo, didžiulis dėmesys bus skiriamas galvosūkiams ir fizikos dėsniams. Pasak G.Tarasevičiaus, šiuo metu studijai keliami tikslai yra eksperimentuoti ieškant inovacijų žaisme, siekiant pakartoti unikalią „Human Fall Flat“ sėkmę netradiciniais, bet žaidėjus įtraukiančiais sprendimais.
Žaidimų anonsai
Spalį, o taip pat ir lapkričio pradžioje, lietuviai turėjo nemažai įdomių anonsų. Netikėčiausias ir juokingiausias iš jų? „Daycare Manager“ žaidimas, sukurtas Vilniuje, studijoje „Tag of Joy“. Šis žaidimas buvo kurtas lenkų leidėjui „Games Operators“.
Kas jame juokingo? Iš tiesų nieko, apart sutapimų. Žinote, kaip dviejų vaikų tėvas, pandemijos įkarštyje tikrai nepasigendu progų rūpintis mažaisiais bambliais. Turiu galvoje tai, kad tokio pobūdžio žaidimų nėra, o „Daycare Manager“ tikrai pajėgus patraukti gausią auditoriją, bet laikmetis tam tikrai ne pats geriausias. Kaip ten bebūtų, tradiciškai raginu visus ir kiekvieną apsilankyti žaidimo puslapyje ir įtraukti jį į savo laukiamų žaidimų sąrašą „Wishlist“.
Viso pluošto naujienų sulaukėme ir iš Egidijaus Bachur. Tik aptarėme „Withstand“ reikalus, o Lietuvą jau apskriejo žinia, kad šis žaidimas nebus toliau vystomas. Ir tai nėra bloga žinia, nes tai pirmasis šio žaidimo sėkmės požymis!
Pačioje lapkričio pradžioje žaidimo kūrėjas savo bendruomenėms pranešė, kad stabdo „Withstand“ vystymo darbus, o prekyba žaidimu buvo nutraukta net kiek anksčiau. Pats kūrėjas kaip vieną tokio sprendimo priežasčių nurodė, kad originali užmačia buvo kurti siužeto varomą žaidimą, tačiau natūrali projekto eiga lėmė tai, kad jis slystelėjo „sandbox“ žanro pusėn ir tapo per didelis. Dirbant vienam darėsi ypač sunku palaikyti ir toliau vystyti tokį žaidimą.
Tačiau geros žinios po vieną nevaikšto, tad kartu su šia naujiena buvo paskelbta ir apie partnerystę su „HypeTrain Digital“, kurie tapo naujojo projekto bendrasavininkais. „Su jų (leidėjų - aut. past.) resursais – aš tikiuosi, kad galėsiu išvystyti projektą iki normalaus ir išbaigto AA produkto, su istorija, kuria rašys profesionalūs scenaristai, su personažais, kokybišku garsinimu ir t.t.“ – savo socialinių tinklų paskyrose rašė kūrėjas.
Egidijus tikisi sukurti „žaidėjas prieš pasaulį stiliaus žaidimą“, kuris tiktų ir patiktų žaidėjams, pamėgusiems „Green Hell“ ar „Firewatch“ žaidimus. Baigdamas savo pranešimą kūrėjas dėkoja visiems, kurie palaikė „Withstand“ jo kūrimo procese ir žada, kad visi, rėmę senąjį žaidimą, naująjį gaus nemokamai. Susipažinti ir į savo „Wishlist“ įtraukti „Outbreak Island“ galite čia. Panašu, kad žaidėjų bendruomenė šiuos pokyčius priėmė ypač pozityviai, jau pirmomis dienomis žaidimą ėmė sekti daugiau nei 2400 žaidėjų.
Kiek anksčiau, prieš pat paskelbiant žinias apie „Withstand“, Egidijus dalijosi ir kita naujiena, skirtą ne šaudyklių, o patrakusio lėkimo dviračiais gerbėjams. Viename iš „Game Jam“ renginių gimęs projektas pagaliau tapo visaverčiu žaidimu ir jūs jau galite įtraukti jį į savo svajonių sąrašus! Aplankykite žaidimo puslapį „Steam“ tarnyboje.
Šiemet įsteigta „Golem House“ studija ėmė ir parodė savo debiutinį žaidimą „Treasure Tile“. Ne tik parodė, bet ir pakvietė pažaisti. Visus ir kiekvieną! Pirmojo lietuviškojo ARPG stiliaus žaidimo demonstracinę versiją galite išmėginti itch.io platformoje.
Kuklia mano nuomone tai yra labai smagus ir motyvuojantis kūrėjų žingsnis, nes dabar jau galime tapti šio projekto fanais. Apie baigtinę žaidimo kokybę kalbėti, žinoma, dar anksti, bet pirmieji įspūdžiai puikūs. Žaidimas spinduliuoja kūrėjų užtikrintumu tiek meninio stiliaus pasirinkime, tiek žaisme. Akivaizdu, kad ši iš industrijos veteranų suformuota, bet jauna studija tiksliai žino ko susirinko ir ką nori nuveikti.
Kauniečiai „SneakyBox“ tuo tarpu pranešė, kad ilgai laukta Boriso kelionė į „Nintendo“ visatą įvyko! „Life of Boris“ žaidimas jau išleistas „Nintendo Switch“ platformai ir glumina slaviškai kultiniu, majonezo, saulėgražų ir treningų mišiniu.
Slaviški motyvai rudeniop patraukė ir „Nordcurrent“, kurie išleido naują papildymą, savo globaliam megahitui „Cooking Fever“. Šis šimtus milijonų žaidėjų turintis žaidimas sulaukė eilinio papildymo ir šį kartą tai - rusiškų restoranų tema, su blyneliais, ikrais ir matrioškomis.
Beje, papildomo dėmesio gavo ir praėjusį mėnesį anonsuotas „Nordcurrent“ leidybos projektas „Ocean’s Heart“. Žaidimas buvo demonstruotas internetu organizuojamuose renginiuose bei sulaukė fantastiško, viską paaiškinančio filmuko, kurį ir kviečiu pažiūrėti:
Bekoną, tviterį ir naktinį darbą mėgstantis Aurimas Garuolis toliau aktyviai vysto kortų bei galvosūkių žaidimą „Card Hog“. Kai žaidimą pristatėme pirmą kartą, jis buvo skirtas tik asmeniniam kompiuteriui, tačiau dabar jau jis yra pasiekiamas ir Android vartotojams (kaip „Early Access“ žaidimas), o portalas „PocketGamer“ praneša, kad iOS įrenginiams skirtos kiaulienos sulauksime jau kitų metų sausį!
„META Publishing“ paskelbė, kad sudarė sandorį su Lietuvoje veikiančia „Flazm“ studija („Scrap Garden“, „Train Valley“) ir kuria naują galvosūkių žaidimą „Time Loader“. Šis ryškus, mielas, nostalgija dvelkiantis ir „synthwave“ bangą pasikinkęs projektas jau užkariavo šių eilučių autoriaus širdį. Žaidimo startas numatytas kitais metais, skelbiama, kas jis bus išleistas asmeniniam kompiuteriui ir konsolėms. Įsimylėti į žaidimą galite ir jūs, tyrinėdami jo prologą arba tiesiog pažiūrėdami šį iškalbingą anonsą:
Na ir atsisveikindamas siunčiu linkėjimus kitai didelei Lietuvoje veikiančiai studijai „Estoty“. Ši studija orientuojasi į labai jauną, bet ypač populiarų „hyper casual“ žaidimų žanrą išmaniesiems įrenginiams.
„Hyper Casual“ - tai visiems ir kiekvienam prieinami žaidimai, kurie paprastai yra valdomi vos vienu pirštu, pasitelkia vieną kertinę žaismo mechaniką ir yra puikūs laiko rijikai trumpoms žaismo sesijoms. Kadangi tokių žaidimų nereikia mokytis žaisti, jie mikliai atranda savo vietą rinkoje ir yra vienodai patrauklūs visų lyčių ir amžių žaidėjams.
Šį rinkos segmentą stebintis portalas „Apptopia“ praneša, kad trečią 2020 metų ketvirtį šiame žanre dominavo prancūzų leidėjas „Voodoo“. Per tris mėnesius šio leidėjo žaidimų biblioteka sukaupė daugiau nei pusę milijardo atsisiuntimų! Antroje vietoje „Lion Studios“ su 258 milijonais atsisiuntimų, o trečioje „SayGames“ su 202 milijonais atsisiuntimų.
Razina čia, žinoma ta, kad kalbant apie pirmąsias dvi vietas užėmusius leidėjus, tai pažymėtina, kad pergalę jiems užtikrino būtent katalogai, o štai kalbant apie „SayGames“ išskiriamas ir per 100 milijonų žaidėjų turintis favoritas – „Johny Trigger“, taip pat žinomas kaip „Estoty“ studijoje kuriamų žaidimų flagmanas. Sveikinimai!