Vilniuje kuriamos kosmoso technologijos: startuoliai kviečiami teikti paraiškas

Vilniuje veikiantis Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centras (ESA BIC Lietuva) paskelbė naują kvietimą startuoliams, turintiems idėją ar sprendimą, pritaikomą kosmoso pramonėje. Taip pat galima teikti projektus, skirtus kosmoso technologijų pritaikymui įvairiuose sektoriuose, rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai.
Vilnius ESA BIC
Vilnius ESA BIC / Organizatorių nuotr.

Sostinėje jau ne vienerius metus remiama aukštųjų technologijų, duomenų ekonomikos plėtra. „Kosmoso pramonė – tai ne tik technologijos, skirtos kosmoso tyrinėjimo sektoriui. Jos pritaikomos įvairiuose pramonės sektoriuose ir kuria didelę pridėtinę vertę. Pavyzdžiui, beveik kiekvienas iš mūsų kone kasdien naudojasi GPS – tai irgi kosmoso technologija“, – kalbėjo Europos kosmoso agentūros verslo inkubatoriaus atstovė Lietuvoje Geda Daškevičiūtė-Lazauskienė.

Atrinktiems sostinės startuoliams Vilniaus miesto savivaldybė kasmet skiria papildomai iki 50 tūkst. Eurų finansavimą.

Šiuo metu Visorių informacinių technologijų parke, kuris koordinuoja Europos kosmoso agentūros verslo inkubatorių, darbuojasi trys startuoliai. Du iš jų kuria tiesiogiai kosmoso pramonei panaudojamus produktus.

UAB „Uvireso“ Covid pandemijos metu sukūręs ir sėkmingai praktikoje pritaikęs UV spinduliuotės oro dezinfekcijos sistemas, inkubatoriuje kuria naujos kartos variklį, kuris galėtų ženkliai padidinti mikro ir nano palydovų misijų trukmę.

Startuolis UAB „Sensmetry“ vysto projektą „satFDIR“ – kuriamas programinės įrangos sprendimas, pagrįstas gedimų aptikimo, izoliavimo ir atkūrimo (FDIR) technologija, kuris padės aptikti palydovo sistemos gedimus ir imsis atsako kontrolės veiksmų. Ši sistema padidintų palydovų patikimumą ir efektyvumą.

Tuo tarpu UAB „Hikos“ tobulina išmaniąją ūkininkavimo platformą, kuri naudodama palydovinius duomenis užtikrina tikslumą ir tvarumą žemės ūkyje, padeda ūkininkams priimti pagrįstus sprendimus, skatina atsakingai naudoti turimus resursus.

Patekusiems į verslo inkubavimo centrą dalyviams užtikrinamas ne tik 50 tūkst. eurų finansavimo paketas, tačiau teikiama ekspertinė verslo vystymo ir techninė parama Europos masteliu.

Iki 2027 metų šiame inkubavimo centre siekiama paskatinti 25 naujus startuolius, kurių veikla yra susijusi su kosmoso pramone.

Anot G.Daškevičiūtės-Lazauskienės, įprastai inkubacinis laikotarpis, per kurį siekiama išvystyti idėją, trunka nuo 12 iki 24 mėnesių. Dalyvauti inkubatoriuje reiškia turėti galimybę sparčiai augti ir plėtoti verslą kosmoso pramonės srityje, gauti reikalingą paramą ir ekspertų žinias bei prisidėti prie inovacijų ir technologijų tobulinimo kosmoso sektoriuje.

Teikti paraiškas kviečiamos įmonės iki 5 metų amžiaus, privatūs asmenys ar komandos, įsipareigojančios įsteigti juridinį vienetą patekimo į inkubatorių atveju.

Atrankos vyksta du kartus per metus. Pavasario atranka jau prasidėjo, paraiškų laukiama iki balandžio 14 d. Paraiškos teikiamos anglų kalba. Paraiškos formas ir daugiau informacijos rasite ESABIC.LT.

Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centro Lietuvoje partneriai – Vilniaus miesto savivaldybė, VILNIUS TECH, Vilniaus universitetas ir Lietuvos kosmoso technologijų klasteris, Kauno technologijos universitetas, Tech park Kaunas/Kauno mokslo ir technologijų parkas, Fizinių ir technologijos mokslų centras, Lietuvos inovacijų centras.

Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centras yra didžiausias verslo inkubatorių tinklas Europoje, kuris vienija daugiau kaip 1100 startuolių. Šiuo metu veikia 23 Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centrai 18-oje valstybių narių. Kiekvienas ESA BIC inkubatorius yra valdomas vietinio operatoriaus, kuris vienija startuolius, universitetus, mokslinių tyrimų centrus, šalyje veikiančius verslus, valstybines organizacijas ir investuotojus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis