Lietuvoje interneto ryšys yra vienas sparčiausių pasaulyje, išmanieji telefonai, nešiojami ar planšetiniai kompiuteriai naudojami tiek darbui, tiek laisvalaikiui. Išnaudojant technologijų galimybes, darbuotojai nebūdami vienoje vietoje gali sėkmingai įgyvendinti projektus, dirbti komandoje, nuotoliniu būdu organizuoti susitikimus. Darbuotojai rinktis lankstų darbo stilių gali tiek norėdami derinti darbą su laisvalaikiu, sutaupyti kelionių išlaidas, tiek dėl smulkių negalavimų (pavyzdžiui, slogos) ar vaikų priežiūros.
Nuotoliniu būdu darbuotojams galimybes saugiai dirbti su įmonės informacija suteikia virtuali kompiuterizuota darbo vieta, paremta debesų kompiuterijos principais. Trumpai panagrinėsiu kas yra virtuali kompiuterizuota darbo vieta, kodėl ji įmonėms naudinga.
Kas yra virtuali darbo vieta?
Pradėkime nuo to, kad virtuali darbo vieta – tai kompiuterinis „darbastalis“, kuris veikia duomenų centre ir vadinamas „DaaS“ (angl. Desktop as a Service). Įmonėms virtuali darbo vieta teikiama kaip paslauga, todėl joms nereikia pirkti įrangos, programų licencijų ar rūpintis atnaujinimais. Taigi įmonėms belieka nusistatyti savo poreikius ir pradėti darbą.
Prie „virtualaus darbastalio“ galima prisijungti internetu, naudojant išmanųjį telefoną, planšetinį kompiuterį ar personalinį kompiuterį. Pavyzdžiui, darbuotojui reikia pasiekti dokumentą, prie kurio jis dirbo biure. Tokiu atveju, prisijungęs, pavyzdžiui, per išmanųjį telefoną darbuotojas iš bet kurios vietos, kur veikia mobilusis internetas, gali pasižiūrėti norimą dokumentą ir jį papildyti.
Jeigu kai kurie nors darbuotojai nori dirbti su savo įrenginiais, tačiau juose yra kita programinė įranga, nei naudoja likusi įmonės dalis, tai virtualios darbo vietos paslauga šią problemą išsprendžia. Tokia koncepcija vadinama „atsinešk savo asmeninį įrenginį“ (angl. bring your own device).
„Virtualių darbastalių" kiekis lengvai keičiamas priklausomai nuo darbuotojų skaičiaus ir mokama tik už tas virtualias darbo vietas, kuriomis naudojamasi. Pavyzdžiui, įmonėje dirbo 10 asmenų kolektyvas, tačiau liko aštuoni darbuotojai. Taigi tokia paslauga lanksčiai prisitaiko prie įmonės poreikių ir galima paprastai atsisakyti nereikalingų virtualių darbo vietų. Tuomet, jei įmonė turi nuosavą įrangą, sumažėjus darbuotojų skaičiui ji tampa nereikalinga.
Virtualios kompiuterizuotos darbo vietos paslauga įmonės darbuotojai leidžia naudotis bendra duomenų talpykla, bendru įmonės kalendoriumi, užduočių sąrašu, resursų rezervavimu ir el. pašto sistema.
Darbuotojams nereikia papildomų mokymų, nes naudotis „virtualiais darbastaliais“ galima kaip įprasta „Microsoft Windows“ operacinės sistemos aplinka.
Kodėl tai naudinga?
Virtualios kompiuterizuotos darbo vietos paslauga įmonei yra naudinga, nes:
- Galima naudoti asmeninius įrenginius. Darbuotojas gali naudoti asmeninį įrenginį prisijungimui prie „virtualaus darbastalio“. Įmonė sutaupo, nes nereikia pirkti darbuotojui kompiuterio, jo prižiūrėti ar atnaujinti programų. Pavyzdžiui, jeigu darbuotojas mėgsta dirbti su „iPad“, tai prie virtualios darbo vietos jis galės jungtis per minėtą įrenginį;
- Užtikrinamas aukštas duomenų saugumo lygis. Net jeigu darbuotojo įrenginys yra pavagiamas arba nepataisomai sugadinamas nei duomenys, nei programos nėra prarandami;
- Užtikrinamas darbuotojų mobilumas. Virtualia kompiuterizuota darbo vieta galima be papildomo diegimo ir konfigūravimo naudotis iš namų, įmonės filialų ar interneto kavinių. Pakanka nedidelio interneto linijos pralaidumo, galima naudoti ir mobilų 3G ryšį.
Dažniausiai virtualios kompiuterizuotos darbo vietos paslauga naudojasi įmonės, kurių filialai geografiškai nutolę, darbuotojai dirba lanksčiu grafiku (pavyzdžiui, iš namų) ar joms reikia sukurti darbo vietas laikiniems darbuotojams. Taip pat tokia paslauga naudinga, kai naujai įmonei reikia kompiuterizuotų darbo vietų ar įmonės IT ūkis yra pasenęs, o lėšų visam jo atnaujinimui nėra.