Vienas toks manekenas kainuoja 4 tūkst. eurų. Išvaizda jie nesiskiria nuo kitų manekenų, bet išskirtinumo suteikia viduje įmontuota technika.
„EyeSee“ akyje įmontuota vaizdo kamera stebi potencialius pirkėjus, o speciali programinė įranga padeda nustatyti jų amžių, lytį bei rasę. Remdamiesi šia informacija prekybininkai gali priimti sprendimus, kurie leistų padidinti pardavimus.
Kai kurios parduotuvės tokias technologijas yra pritaikę salių stebėjimo kameroms, tačiau šie manekenai gali suteikti kur kas tikslesnę informaciją.
Prekyboje jie pasirodė prieš mažiau nei metus ir šiuo metu yra naudojami trijose Europos šalyse bei JAV.
„Almax SpA“ vadovas Maxas Catanese atsisako įvardinti klientus, kurie užsisakė šių manekenų, nes tai draudžia su jais sudarytos sutartys. Tačiau užsiminė, kad kol kas jie domina tik prabangias prekes siūlančias parduotuves.
Klientai jau pasinaudojo „EyeSee“ suteikta informacija. Pvz., viena parduotuvė pakeitė vitrinos ekspoziciją pastebėjusi, kad pirmosiomis išpardavimo dienomis vyrai joje išleido daugiau pinigų nei moterys. Kita pastebėjo, kad trečdalis lankytojų, užeinančių po 16 valandos, yra azijiečiai, todėl vakarinėje pamainoje įdarbino kiniškai šnekančių salės darbuotojų. Dar kita parduotuvė pradėjo prekiauti vaikų drabužiais išsiaiškinusi, kad popiet joje lankosi daug vaikų.
Tiesa, žmogaus teisių gynėjai pastebi, kad tokius manekenus įrengiančios parduotuvės vitrinose turėtų bent jau įspėti, kad praeiviai yra filmuojami, antraip gali būti pažeidžiamos jų teisės į privatumą.
„Almax“ atkerta, kad manekenų nufilmuoti vaizdai nėra niekur saugomi, o renkama statistika yra anoniminė.
Siūlome pasižiūrėti vaizdo įrašą (italų k., su anglų subtitrais):