„Google“ surinkti duomenys buvo naudojami „sukurti labai išsamius vartotojų profilius, kuriuos bendrovė gali panaudoti reklamos rodymui ir kitiems tikslams“, pažymėjo Vokietijos kartelių tarnyba (vok. Bundeskartellamt).
Remdamasi preliminariais vertinimais, reguliuotoja nustatė, kad naudotojams nebuvo pakankamai aišku, kaip technologijų įmonė „apdoroja jų duomenis teikdama įvairias paslaugas“.
„Bendras ir beatodairiškas duomenų saugojimas <...> yra neleistinas“, nesuteikiant vartotojams pasirinkimo, pažymėjo institucija.
Atsižvelgiant į tai, „šiuo metu planuojama įpareigoti bendrovę pakeisti siūlomus pasirinkimus“.
Tarnyba pridūrė, kad galutinį sprendimą tikisi paskelbti šiais metais.
„Google“ verslo modelis labai priklauso nuo naudotojų duomenų apdorojimo“, – pažymėjo agentūros vadovas Andreasas Mundtas.
Skaitmeninė milžinė turėjo „prieigą prie svarbių duomenų, surinktų teikiant daugybę skirtingų paslaugų“, o tai reiškia, kad ji turėjo „strateginį pranašumą prieš kitas įmones“, sakoma A. Mundto pranešime.
Įspėjimas paskelbtas po to, kai 2021 metais „Google“ įvardyta „kritinės svarbos įmone rinkose“.
Tokia klasifikacija suteikia Vokietijos reguliavimo institucijoms galimybę anksčiau įsikišti ir užkirsti kelią potencialiai konkurencijai kenkiančiai didelių skaitmeninių įmonių veiklai.