Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vyriausybės kanclerė: „Facebook“ neatsižvelgia į karo kontekstą, Rusiją ir Ukrainą traktuoja vienodai

Jeigu socialinio tinklo „Facebook“ vartotojai kviečia susidoroti su vaikus žudančiais rusų kariais ar su šalį ginančiais ukrainiečių kariais, tokius kvietimus „Meta“ moderatoriai traktuoja identiškai, pirmadienį teigė Vyriausybės kanclerė Giedrė Balčytytė, susitikusi su bendrovės atstovais. Susitikimo metu siekta išsiaiškinti priežastis, kodėl gausiai blokuojami tam tikri Ukrainą palaikantys pranešimai.

„Šiandien įvykusio susitikimo metu galbūt pagrindinis dalykas, kurį sužinojome, „Facebook“ ir „Meta“ nediferencijuoja karo nuotaikos ir taiko tas pačias turinio moderavimo praktikas. Neatsižvelgiant į tai, kad vyksta karas, kad yra šalis agresorė, kad yra šalis, kuri ginasi, ar tai būtų kažkokio veiksmo skatinimas prieš Kremlių, ar Baltuosius rūmus, jis būtų traktuojamas lygiai taip pat“, – žiniasklaidai kalbėjo G. Balčytytė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Giedrė Balčytytė
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Giedrė Balčytytė

Jeigu kas kviečia susidoroti su vaikus žudančiais rusų kariais ar su šalį ginančiais ukrainiečių kariais, tokius kvietimus „Meta“ traktuoja identiškai, nurodė G.Balčytytė.

Ji teigė, kad susitikimo metu Vyriausybė paaiškino bendrovės atstovams savo poziciją: negalima traktuoti Rusijos taip pat kaip taikos metu ir į karo kontekstą turi būti atsižvelgiama.

„Meta“ atstovai pažadėjo iškelti šį klausimą aukščiausiai vadovybei artimiausiu metu. Tikimės, kad taip ir įvyks“, – kalbėjo kanclerė.

Ji pridūrė, kad kalbėta ir apie nuomonės formuotojus, rašančius karo temomis – jų paskyros ar žinutės dažnai blokuojamos, todėl iš Vyriausybės pateiktas prašymas juos vertinti kitaip bendrovės algoritmuose.

„Tokie nuomonės formuotojai, kurie turi didelį skaičių sekėjų, jų vertinimas galėtų būti spartesnis, jeigu įvyko pavartojimas vienas kitas to žodžio, kuris įjungia „Meta“ algoritmus“, – sakė G.Balčytytė.

Kompanija „Meta“ jau kuris laikas kaltinama dėl nepagrįsto turinio filtravimo ir Ukrainai palaikymą reiškiančių, Rusijos vykdomą karą ir jo nusikaltimus viešinančių autorių blokavimo.

Ukrainą palaikančios paskyros dažniausiai blokuojamos už terminus „maskoliai“, „kacapai“ ir „orkai“, konstatuoja asmenų ir įrašų blokavimo priežasčių socialiniuose tinkluose tyrimą atlikęs dezinformacijos analizės centras debunk.org.

Bendrovės turinio moderavimo taisyklės akivaizdžiai taikomos nenuosekliai. „Galima pastebėti, tuos pačius žodžius naudojančios pro-rusiškas žinutės ir dezinformaciją skleidžiančios paskyros, grupės, ar puslapiai, ne visada yra pastebimi ir nubaudžiami“, – pirmadienį išplatintame pranešime cituojamas Debunk.org vadovas Viktoras Daukšas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Viktoras Daukšas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Viktoras Daukšas

15min jau rašė apie konkrečių asmenų pavyzdžius: štai rašytojas ir vertėjas Marius Burokas sulaukė feisbuko ribojimų už tai, kad pasidalintose nuorodose buvo žodis „orkai“. Kaunietis Ričardas mėnesiui turėjo „pailsėti“ nuo socialinio tinklo, kai po naujiena apie degančią Rusijos gamyklą pasidalijo daina su žodžiais apie „degantį stogą“. Tuo tarpu verslo konsultantas Justas Gavėnas pasakojo sulaukęs ribojimų už tai, kad pasidalino internete vaikščiojusiu vaizdu įrašu, kaip Ukrainoje kariaujantys Rusijos kariai buvo įsikūrę tikrose kiaulidėse – t. y. vietoje, skirtoje auginti kiaules – tačiau šis greitai buvo panaikintas.

Siekdama rasti sisteminius sprendimus, kuriais tokių atvejų būtų išvengta, Vyriausybės kanceliarija kartu su Debunk.org komanda praėjusių metų gruodį pradėjo rinkti vartotojų nurodytus nepagrįstus žinučių sklaidos ribojimo ir autorių blokavimo pavyzdžius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?