XCOM 2 – tai kultinio strateginio žaidimo tęsinys. XCOM serija gimė 1994-aisiais ir tapo vienu populiairausių ir įsimintiniausių žaidimų istorijoje. Tiesa, anuomet XCOM tęsiniai nesulaukė didžiulio gerbėjų dėmesio, tad veik du dešimtmečius žaidėjai rinkosi klasikinę XCOM versiją.
Žaidimas buvo toks sėkmingas, kad ne tik įtiko serijos gerbėjams, bet ir subūrė naują fanų kariauną.
Vis tik žanro ir serijos gerbėjai buvo išgelbėti 2012-aisiais, kai pasaulį išvydo net du jiems skirti žaidimai. „XCOM: Enemy Uknown“ buvo kurtas „Firaxis“ studijoje ir tapo oficialiu, kokybišku klasikinio žaidimo tęsiniu.
Žaidimas buvo toks sėkmingas, kad ne tik įtiko serijos gerbėjams, bet ir subūrė naują fanų kariauną. Tais pat metais buvo išleistas ir kitas, vizualiai ir techniškai paprastesnis klasikinio žaidimo perdirbinys „Xenonauts“. Pastarąjį sukūrė nepriklausomi modifikacijų kūrėjai, tad žaidėjams buvo siūloma paprasta, bet labai įtraukianti senojo žaidimo adaptacija.
XCOM 2 tai pirmas oficialus „Firaxis“ studijos bandymas nutolti nuo klasikinės formulės ir pasiūlyti naujovių. Kritikų nuomone, eksperimentas pavyko, o tai lėmė gerai pasverti žaidimo dizainerių sprendimai.
Savybės, kurios pavertė šį žaidimą kultiniu nepakito, XCOM 2 tebėra dviejų žanrų mišinys. Savo bazę ir mokslinius tyrimus vystome realiu laiku, o užvirus kovai kraustomės į detalius ir įdomius žemėlapius, kur kova vyksta ėjimais.
Kautynių žemėlapyje valdome specialios paskirties būrį, kurio kiekvienas narys it šachmatų figūra išsiskiria unikaliomis savybėmis, turi pluoštą teigiamų ir neigiamų savybių. Užuot mėginę išrasti dviratį, žaidimo kūrėjai nutarė tiesiog suteikti jam daugiau dinamikos.
Pradėję žaisti XCOM 2 mes įsiveliame į lenktynes su laiku, o mūsų priešu tampa ne tik atėjūnai iš kosmoso, bet propagandos mašinon įsukta žmonija. Žaidėjai privalo elgtis apdairiai ir ypač kruopščiai planuoti savo laiką ar išlaidas. Daugiau apie žaidimą, jame esančias naujoves ir paliktas klaidas sužinosite pažiūrėję žaidimo vaizdo apžvalgą: