„YouTube“ meta iššūkį „TikTok“ – siekia atgal parsivilioti muzikos mėgėjus

Muzikos gerbėjai grįžta į „YouTube“ – trumpo formato vaizdo įrašai (angl. „Shorts“) čia sulaukia vis daugiau populiarumo. Pasak Justinos Antropik, „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovės, nors ilgą laiką pagrindine naujų muzikos kūrinių atradimo platforma yra tituluojama programėlė „TikTok“, neseniai atliktos apklausos rodo, kad šį titulą ateityje gali sėkmingai perimti „YouTube Shorts“, rašoma „Tele2“ pranešime spaudai.
„Youtube“
„Youtube“ / Shutterstock nuotr.

„YouTube“ sugrįžimas

Remiantis muzikos ir pramogų duomenų teikėjos „Luminate“ ataskaita, nuo 2023 m. antrojo ketvirčio iki 2024 m. antrojo ketvirčio, 13 metų amžiaus ir vyresnių JAV muzikos klausytojų, teigiančių, kad naudojasi „YouTube Shorts“, dalis šoktelėjo 5 proc. – nuo 26 iki 31 proc.

Tarp muzikos gerbėjų „TikTok“ vis dar išliko pirmaujanti – 33 proc. respondentų teigė, kad praėjusį ketvirtį naudojosi šia platforma, t. y. tiek pat, kiek ir 2023 m. II ketvirtį.

Spėjama, kad programėlės „TikTok“ populiarumas tarp muzikos klausytojų sumažėjo po to, kai vasario mėnesį kilus ginčui dėl sutarties sąlygų, ji neteko prieigos prie „Universal Music Group“ katalogo. Programėlėje neliko tokių populiarių atlikėjų kaip Taylor Swift, Drake, Ariana Grande, Billie Eilish, „BTS“, Justin Bieber, „The Beatles“ ir kitų kūrėjų dainų.

Vis dėlto, gegužės 1 d. abi bendrovės paskelbė apie susitarimą ir netrukus „Universal Music Group“ prodiusuojami muzikiniai hitai grįžo į „TikTok“.

„Užsienio ekspertų teigimu, „YouTube“ sėkmę gali lemti platus siūlomų trumpų vaizdo įrašų – „Shorts“ – funkcijų spektras, kuris ypač domina muzikos kūrėjus – jie stengiasi vis įdomesniais būdais ir efektais pritraukti kuo daugiau peržiūrų. „YouTube“ atstovai neslepia, kad „Shorts“ funkcija šiuo metu yra svarbiausia šio socialinio tinklo rinkodaros strategijos dalis“, – sako J.Antropik.

Visgi specialistai atkreipia dėmesį, kad „Shorts“ populiarėjimą gali pristabdyti didesnės reklamos kainos nei „TikTok“. Kaip teigia J. Antropik, tikslesnį kainų palyginimą Lietuvoje galėsime atlikti tik po kurio laiko, nes „TikTok“ reklama startavo tik šių metų rugpjūčio 1 d.

Be to, „Shorts“ platformoje taip pat trūksta dalies būtent naudotojų kuriamų naujovių, dėl kurių „TikTok“ tapo tokia naudojama muzikos industrijos atstovų. „TikTok“ sukurtos tendencijos ne kartą prisidėjo net ir prie pamirštų kūrinių atgimimo.

Mylimiausias ir Lietuvoje

Šiemet „Tele2“ atliktas tyrimas* parodė, kad labiausiai paplitusi ir respondentų mėgstamiausia socialine platforma Lietuvoje – „YouTube“. „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovės, teigimu, šia platforma Lietuvoje įvairiu dažnumu naudojasi net 97 proc. gyventojų.

„YouTube“ fenomenas – nenuginčijamas. Nėra nei vienos socialinės platformos, kuria naudotųsi toks gausus skaičius lietuvių. Tuo metu Z kartos mylimiausiu socialiniu tinklu „TikTok“ Lietuvoje naudojasi beveik tris kartus mažiau gyventojų“, – komentuoja J.Antropik.

Jos teigimu, „YouTube“ lietuviams patinka dėl itin universalaus šio socialinio tinklo panaudojimo – jei 2005 metais ši platforma buvo sukurta su tikslu, kad žmonės galėtų lengvai patalpinti vaizdo įrašus, dabar čia naudotojai leidžia laisvalaikį, mokosi, reklamuoja savo verslus ir seka karščiausias naujienas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis