Būtina išskirti, kad naujasis „Need for Speed Unbound“ beveik iš karto sukelia prieštaringus jausmus. Pirmasis, bent mums, buvo pernelyg juntamas panašumas į „Need for Speed Heat“. Čia taip pat turime dienos ir nakties ciklus, kai dieną mus rečiau persekios policija, bet bus mažesnis piniginis uždarbis už lenktyniavimą, o naktį bus kur kas pavojingesnė policija, tačiau ir žymiai didesnis piniginis fondas, kurį galėsime išsinešti. Ši formulė čia perkelta ganėtinai tiesmukai ir per daug nemąstant, o tai, norintiems bei ieškantiems kažko visiškai naujo, gali pasirodyti kaip tingus kūrėjų sprendimas.
Anime lenktynės
Toliau seka dalykai, su kuriais kūrėjai nusprendė eksperimentuoti bei pateikti žaidėjams kažką naujo. Pirmiausias ir akivaizdžiausias toks dalykas – žaidimo apipavidalinimas. Nors tai arkadinės lenktynės, kurios stengiasi vaizduoti realistišką pasaulį ir vaizdą, šį kartą kūrėjai vaizdo intarpams pasitelkė anime stilistiką, o paties žaismo paįvairinimui – taip pat gausiai animuotus efektus.
Daliai žaidėjų jie gali iš karto nepatikti, bet prie jų nesunku priprasti ir tam tikro žavesio žaidimui jie, visgi, suteikia. Kita vertus, šie efektai – tai toks dalykas, kuris nei kiek nedaro įtakos žaismui: jeigu žaisti nuobodu, tai efektai šio įspūdžio nepadidins ir nepamažins.
Tikroviškas siužetas
Kiek džiugina tai, kad šįkart mums pateikiamas ir gana įžemintas siužetas. Tai, kas vyksta, neatrodo iš fantastinių įvykių serijos ar banalių siužetų bei dialogų vadovėlių. Taip, „Need for Speed Unbound“ siužetas nėra aukso vertės, bet šios dalies istorija pakankamai įtraukia, įdomiai pakrypsta iš karto po prologo ir nutiesia logišką kelią per žaidimą.
Jau pačioje „Unbound“ pradžioje pagrindinį veikėją ar veikėją išduoda geriausia draugė, o tada veiksmas pasukamas 2 metams į priekį bei atsiranda galimybė suvesti sąskaitas. Žinoma, iki to – ilgas kelias ir sąskaitų suvedimas laukia po visos virtinės lenktynių, kurių metų slinksimės į priekį.
Viso čia bus keturios savaitės, žaidimo laiku, per kurias turėsime kaupti pinigus bei automobilius tam, kad būtume pasirengę svarbiausioms varžyboms. Iki jų mūsų dar lauks atskiri kvalifikaciniai raundai, kurių reikalavimus nuolat matysime ir kuriems galėsime eilę dienų ruoštis.
Ar galime čiustyti automobilius?
Tradiciškai, žaidime galime keisti automobilių detales, pirkti naujas, taip pat grąžinti jų išorę, keisti įvairias vizualines detales ar spalvą. Tenka pripažinti, kad žaidimas nėra dosnus mums kalbant apie iš lenktynių gaunamus pinigus – jų bus, tačiau norimų patobulinimų garaže asortimentas bus dar brangesnis ir teks nemažai arti tam, kad susirinktume reikalingas sumas.
Tai gana greitai įvelia mus į gana nuobodžią monotonišką schemą – zulinti tas pačias ar panašias lenktynes vien tam, kad sugeneruotume reikiamą kiekį finansų. Tokio žaismo nepraturtina ir tai, kad pagrinde varžysimės vos trijų tipų lenktynėse, tarp kurių – nieko įdomaus ar naujo.
Išskirti galima nebent „takeover“ rungtį, kurios metu turėsime rinkti taškus eile skirtingų būdų – manevruodami kelyje, rodydami šonaslydžio sugebėjimus ar atlikdami įvairius triukus. Ar tai kažkas labai naujo? Ne, bet bent praturtina įprastas lenktynes.
Žaidimo miestas
Kūrėjai paliko mums įvairios veiklos ir atvirame, Čikagą primenančiame mieste, kuriame į lenktynes ar iš jų turėsime važiuoti patys. Čia galėsime daužyti reklaminius stendus, meškinus ar ieškoti skirtingų graffiti piešinių. Ar vien tokia veikla pateisina visą atvirą miestą? Nelabai, bet po jį važinėtis visai smagu.
Vieninteliu kliuviniu tampa policijos ekipažai, kurie gatvėse patruliuos gana dažnai ir kartais išvengti susidūrimo ar eilinių gaudynių pradžios bus neįmanoma. Pasitaikys atvejų, kai policija mus vysis vos pasibaigus lenktynėms.
Tokie susidūrimai su policija būna ir smagūs, bet kartais rimtai vargina, nes, atrodo, jie būna dirbtinai pratęsiami. Kita vertus, nuo policijos pabėgti retsykiais taip pat pernelyg lengva ir pavyksta, atrodo, net nesistengiant. Todėl toks lengvas išsibalansavimas sukuria netolygią, nevienodą žaidimo patirtį.
Kaip žaidimas atrodo ir skamba?
Kaip ir reikia tikėtis, „Need for Speed“ žaidime yra paruoštas tikrai vykęs garso takelis, kuris šįkart, keistai, bet dera su visais animaciniais efektais bei intarpais. Netgi prieš lenktynes žaidimas atsuka kamerą į mūsų susikurtą veikėją bei būsimus priešininkus. Prieš lenktynes netgi galima atlikti statymus statant ant kito lenktynininko, kurį tikrai manome, kad aplenksime.
Kuo mažesni mūsų šansai, tuo didesnis ir statymas. Nors tai nėra reikšmingas dalykas, bet džiugina tai, kad galėsime keisti ne tik savo automobilių išorę, bet ir valdomo veikėjo. Čia mūsų pasirinkimui ir rūbai ar aksesuarai ir net veido detalės. Žaisti su mūsų personažo išvaizda ar apranga įdomu ir dėl to, kad visi veikėjai ar jų detalės bus taip pat savotiško anime stiliaus, dėl ko smagu rinktis skirtingus jų išvaizdos elementus.
Atskiras žaidimas tinkle
Galiausiai, čia mūsų lauks ir žaidimo tinkle režimas tik keista, kad tinklo režimas šįkart iškeltas į meniu kaip atskiras. Tai reiškia, kad turėsime palikti savo siužetinę kampaniją ir pradėti tarsi naują, bet žaidžiant tinkle.
Čia reikės kurtis naują personažą, rinktis naują automobilį ir tarsi iš naujo progresuoti tobulinant automobilius bei renkant pinigus. Žaidžiant negali negalvoti, kodėl nebuvo galima viso to padaryti viename pasaulyje, užuot sukuriant tarsi du atskirus. Žaidžiant tinkle mūsų lauks tos pačios lenktynės ar jų tipai, bet jau varžantis su kitais žaidėjais.
Apibendrinant
Taigi, viską sudėję turime tikrai neblogas, savito stiliaus, bet ir pernelyg neblizgančias arkadines lenktynes. Anksčiau šiemet pasirodęs „Grid Legends“, tenka pripažinti, buvo labiau vykęs ir kur kas geriau nušlifuotas, bet žinant, kad lenktyniniai žaidimai nepasirodo taip dažnai kaip norėtųsi, o tai – nauja legendinės „Need for Speed“ serijos dalis, kuriai vis dar jaučiama nostalgija, naujajam „Unbound“ tikrai galima duoti šansą.
O jei abejojate dėl to dabar, tuomet rekomenduojame sulaukti pirmos geros nuolaidos ir išbandyti „Need for Speed Unbound“ patiems.