„Zoom“ skambučių metu sumažėja darbuotojų gebėjimas mąstyti kūrybiškai

Tyrėjai teigia, kad susitikimų akis į akį metu gimsta daugiau idėjų nei vaizdo konferencijų metu.
Bendravimas per „Zoom“
Bendravimas per „Zoom“ / 123RF.com nuotr.

Naujausias tyrimas rodo, kad didėjantis priklausomumas nuo technologijų kainuoja kūrybinį mąstymą.

Kolumbijos universiteto docentė Melanie Brucks ir jos kolega Jonathanas Levavas iš Stanfordo universiteto pradėjo tyrimą dar prieš pandemiją.

Jie įdarbino daugiau kaip 600 savanorių, kurie turėjo kartu tame pačiame kambaryje arba virtualiai per „Zoom“ spręsti kūrybiškumo užduotį.

Rezultatai parodė, kad tie, kurie dirbo per „Zoom“, turėjo 20 proc. mažiau idėjų nei tie, kurie susitiko akis į akį.

Tas pats poveikis buvo akivaizdus ir realiame pasaulyje. Kito tyrimo metu mokslininkai analizavo 1490 vienos tarptautinės bendrovės inžinierių sukurtas naujų produktų idėjas. Suomijoje, Vengrijoje, Indijoje, Indijoje, Izraelyje ir Portugalijoje dirbantys inžinieriai buvo atsitiktinai suskirstyti į poras ir jiems buvo skirta maždaug valanda, per kurią jie asmeniškai arba per „Webex“ vaizdo konferenciją kūrė produktų idėjas.

Žurnale „Nature“ tyrėjai rašo, kad dirbdami gyvai inžinieriai pateikė daugiau inoovatyvesnių idėjų.

Įdomus pastebėjimas – bendrovės padalinys Lenkijoje idėjų generavimo sesiją surengė viešbutyje, todėl „buvo pastebėtas besaikis išsiblaškymas, kurį lėmė pastebimas susidomėjimas viešbučio teikiama kava ir sausainiais“.

123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.
123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.

Tolesni eksperimentai laboratorijoje atskleidė ryšį tarp didesnio kūrybiškumo ir to, kiek žmonės žvalgėsi po kambarį ir pastebėjo neįprastus rekvizitus, pavyzdžiui, skeleto plakatą ar dubenį citrinų.

Tuo tarpu „Zoom“ skambučių metu žmonės sutelkia dėmesį tik į ekraną ir jame matomą žmogaus veidą.

Šios išvados verčia susimąstyti, kaip įmonės sprendžia grįžimo į biurą problemą. Vaizdo konferencijos padeda žmonėms bendradarbiauti skirtingose laiko juostose ir gali sumažinti poreikį važinėti į darbą, tačiau viską atperka kūrybiškumo stygius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis