Tad norėdami keliauti prisimenam, kad vos vienas BMW modelis buvo vadintas „kregžde”, bet skraido jie irgi tik metaforiškai. Taigi, vietiniams ir mūsų herojams belieka kabint pūslę virš geldos ir tikėtis geriausio.
Taip, bent jau ankstyvoje „Black Skylands” versijoje nėra aišku, kodėl Žemė išsitaškė gabalais ir visas nekilnojamas turtas staiga pavirto pasikėlusiu turtu. Žmonija į tai reagavo pakankamai šaltai; išsiskirstė į kastas pagal profesijas ir pradėjo augint dangaus ropes. Eve tėvas yra vienas iš Earners, kastos, besirūpinančios tiek žemdirbyste, tiek kalnakasyba. Tik jis norėjo nuotykiu ir atradimų, ir iš to troškimo prie Aspijos šalies sienos atvedė kažkokių mutantų skėrių pulką Swarm. Dabar Eve reikia išlaisvinti savo gimtąjį „Fathership” (angliškai bemokantys teprunkšteli), išvaduoti salas nuo fašistuojančių medžiotojų, bei rasti kaip išspręsti Swarm problemą.
Viena prieš raganų pasaulį
Ir nors Eve tėra aštuonolika metų, teisės vartoti alkoholinius gėrimus neturėjimas netrukdo leistis į vienos merginos kryžiaus žygius po dausas. Ji turi tris šaunamuosius ginklus, vieną kompiuterinių žaidimų kablį su virve (kelionėms ir priešams gaudyti), naminę kandį Luną, ir stiprų padangių laivelį su dviem patrankom. Kas pastos jai kelią?
Na, tai jau žaidimo sekamai istorijai atsakyt, bet dažna reakcija į „Black Skylands” iškylančias problemas yra smurtas. Gyvendama idealizuotame fentazi pasaulyje, Eve gali be jokios absurdiškos prašalaičių kritikos vietinius fašistėlius šaudyti, stumdyti nuo salų į bedugnę, nudurti iš nugaros (vienu smūgiu!), prisitraukti kabliu smūgiui į snukį, susprogdinti prie bačkos prisiartinusius, ir panašiai. O ką jau bekalbėti apie tų pačių veikėjų nudaigojimą savo oro transporto priemone!
Taip, mielas žaidimo pixel art stilius slepia tai, kad kovos sistemos - tiek pėstute, tiek laivais - sulaukė turbūt daugiausiai kūrėjų dėmesio. Su šautuvais tenka rūpintis dėl amunicijos, atatrankos, užsitaisymo ir net ginklo pakeitimo laiko. Jiems galima pritaisyti maždaug po keturias modifikacijas, kurios keičia ne tik kovos rodmenis, bet ir ginklo elgesį ir išvaizdą. Sveikata natūraliai neatsistato, tad reikia kovos metu rasti kampą pasigyti su viena iš turimų vaistinėlių.
Su lenta ir vinim
O jei „Black Skylands” susirėmimų metu pažeidžiamas laivas, tai reikia paleist šturvalą iš rankų ir bėgti taisyti atsiradusios skylės. Taip, savo laivu gali vaikščioti kaip kad žeme vaikštai, o tai reiškia, kad gali nuo jo denio su snaiperio šautuvu kapoti skraidyklės neturinčius pėstininkus. Kita vertus, gali juos apšaudyti ir galingomis laivo patrankomis.
Aišku, jos pagrinde skirtos kautis su skraidančiais pašlemėkais. O tokiose dvikovose reikia atkreipti dėmesį ir kokiu kampu pakreipti ginklai, ir atatrankos įtaką laivo valdymui, ir ginklų įkaitimą... O ir laivus, kaip ir ginklus, galima tobulint keičiant komponentus, tik prašom neviršyti svorio limito.
Bet va štai šis poreikis pastoviai stiprinti savo arsenalą ir varo žaidimo ekonominę sistemą. Matai, užgrobtos salos turi reitingus - vienas pėstininkams, kitas skraidančiai daliai. Jei tas reitingas bent tašku aukščiau tavo - geriau ten nesirodyt, visi priešai bus vos ne Achilo patvarumo ir šaudantys mirtinomis strėlėmis. Todėl reikia pastoviai tempti namo resursus, ir savo sode auginti augalus, kurie paskui bus iškeisti į retus resursus, o iškasenas reikia lydyti... Žodžiu, „Black Skylands” karinė industrija egzistuoja, tik tai, kad pakibus ore.
Trumpa sakmė apie neskraidančius vabalus
Bet reikia pakalbėti ir apie girnapuses po žaidimo kaklu. Dauguma jų yra atleistina, nes tik rašymo metu „Black Skylands” tik ruošėsi „Early Access” startui. Bet visgi, man šios problemos kilo. Pavyzdžiui, minėjau salų reitingus ir resursus. Viskas būtų tvarkoje, bet tikrai susidūriau su situacijomis, kai man reikalingi resursai gyvavo tik mano veikėjos reitingui neįkandamose salose.
Dar geriau: mano laivo patobulinimai atsiliko nuo mano veikėjos. Tad jei nusileisdavau į salą, tai galėjau užmušt bet ką, tačiau susikovus su ja saugojančiais laivais, aš neišvengiamai pralaimėčiau. Dar blogiau yra tai, kad koviniai bokšteliai įskaitomi prie laivų kovos reitingo. Vadinasi, įsijungia speciali apsauga, ir aš net prisliūkinęs iš nugaros negaliu jų nukirsti.
O kartais tokios salos slepia ir siužetinių vingių, kurie atneša dar daugiau bėdų. Man atrodo, kad mano dabartinė kampanija sulaukė ankstyvos ir neceremoningos mirties, nes aš išvaliau vieną salą per anksti, ir dabar negaliu įvykdyti užduoties išnaikinti ten įsikurusius blogiečius. Buvo ir kitų panašių nemalonumų, kai nugalėta vieno boso Eva atsibudo ne kovos pradžioje, o pačiame „Fathership”. Vadinasi, turėjau naujam pabandymui skristi atgal, o tada paaiškėjo, kad bosas spjaudosi neišvengiamomis, laivą akimirksniu sudraskančiomis bangomis. Gerai, kad radau būda priskrist prie jo ir išsilaipinti kovai ant žemės...
Apibendrinant, „Black Skylands” turi daug potencialo. Gal jis ir keistoko prigimimo - iš požiūrio linksmas dangaus JRPG, bet pasirodo turi rimtą kovos sistemą, o ir išverstas taip gerai, kad neužpelenguosi, jog kūrėjas iš Rusijos. Laimei, visos mano atrastos problemos yra versijoje, plantinamoje apžvalgininkams dar prieš pasirodymą „Early Access” programoje. Va tada tai kūrėjai galės pririnkt kritikos ir paruošt pataisymų!
„Black Skylands“ kuriamas studijoje „Hungry Couch Games“. Šiuo metu žaidimas yra pasiekiamas Steam Early Access programoje. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė žaidimo leidėjas.