VU TVM studijos atnaujintos pagal dabartinius verslo poreikius

Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla (VU TVM) kartu su partneriu Vilniaus kolegija šiemet baigė vykdyti itin reikšmingą Europos struktūrinių fondų finansuojamą projektą – „Vadybos ir verslo administravimo studijų krypties pirmosios pakopos programų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas skatinant tarpinstitucinę partnerystę bei diegiant inovatyvius mokymosi metodus“ (Nr. VP1-2.2-ŠMM-07-K-01-061).
Studentai iš Lenkijos ir Lietuvos ieškojo bendros perspektyvos 2012 spalio 25-28 d. Vilniuje vykusioje Lenkijos-Lietuvos akademijoje
Studijos / Armo Rudaičio nuotr.

Projekto vykdymo metu buvo atnaujintos trys studijų programos – VU TVM bakalauro studijų programos „Tarptautinis verslas“ ir „Tarptautinis turizmo verslas“ bei Vilniaus kolegijos profesinio bakalauro programa „Verslo vadyba“. Kaip pastebi Diana Ilevičienė, VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms ir tarptautiniams ryšiams, peržiūrėtos ir atnaujintos programos yra ne tik kokybiškų, bet ir įdomių studijų, rengiančių naujausius rinkos poreikius atitinkančius specialistus, garantas.

Prisidėjo ir dėstytojai, ir studentai

Programų atnaujinimo projektas truko beveik dvejus metus. Prie jo dirbo visa VU TVM bendruomenė: dėstytojai, studentai ir vadovų komanda. Pasak D. Ilevičienės, bendras visų suinteresuotų grupių darbas davė puikių rezultatų – atnaujintos bakalauro laipsnio studijos dabar atitinka net paties reikliausio studento poreikius.

„Mes patys sau keliame aukštus reikalavimus, juk šiandien konkuruojame ne tik su kitais mūsų šalies universitetais, bet ir visu pasauliu. Žinoma, studijų programas peržiūrime kasmet, tačiau atnaujinimui iš esmės, kokį dabar ir padarėme, reikia ir didelių dėstytojų bei studentų pastangų, taip pat ir nemažai lėšų“, – sako D. Ilevičienė. Baigtas projektas buvo įgyvendintas pritraukus Europos Sąjungos (ES) fondų lėšas – beveik 1 mln. litų.

Projekto metu VU TVM reikmėms buvo pritaikyta ir įdiegta „Moodle“ elektroninė sistema. Tokią sistemą universitetai ir aukštosios mokyklos naudoja net 140 pasaulio šalių. 

Projekto metu iš viso įsigyta 10 vadovėlių komplektų, parengta 68 naujų metodinių priemonių – papildomų mokomųjų medžiagų, egzaminavimo užduočių, Lietuvos ir užsienio atvejo nagrinėjimo studijoms pavyzdžių, dalomųjų medžiagų studentams ir pan. Parengti trijų dalykų dėstymo anglų kalba medžiagos komplektai. Įdiegti nauji dėstymo metodai, taip pat – moderni ir interaktyvi elektroninė sistema „Moodle“.

VU TVM Studentų atstovybės pirmininkės Eglės Seiliūtės teigimu, toks projektas buvo itin naudingas ir patiems studentams. „Pamatėme, kad studijų programų sudarymas yra sudėtingas ir labai atsakingas procesas. Džiaugiamės, kad ir mes prie to galime prisidėti, kad universitetas atsižvelgia į studentų rekomendacijas ir poreikius. Pavyzdžiui, mes darėme knygų poreikio analizę ir pateikėme reikiamų knygų sąrašą, pagal kurį daugelis jų ir buvo įsigyta“, – sako TVM studentė.

Įdiegta speciali elektroninė sistema padės ir mokytis, ir bendrauti

Projekto metu VU TVM reikmėms buvo pritaikyta ir įdiegta „Moodle“ elektroninė sistema. Tokią sistemą universitetai ir aukštosios mokyklos naudoja net 140 pasaulio šalių. Pasak D. Ilevičienės, tai yra šiuolaikinė mokymuisi pritaikyta priemonė, kuri sudaro galimybes ne tik gauti medžiagą, mokytis ar atlikti atsiskaitymus nuotoliniu būdu, bet ir betarpiškai bendrauti su dėstytojais, kitais kurso studentais, organizuoti vaizdo konferencijas.

„Ši sistema taip pat nepakeičiama kuriant ir valdant naujus mokymų kursus, sisteminant studentams pateikiamą mokomąją medžiagą. Be to, tai suteikia studijoms daugiau lankstumo, pavyzdžiui, jei studentas dėl ligos negali dalyvauti paskaitose, jis gali būti ramus, kad visą medžiagą ras šioje sistemoje, taip pat galės užduoti rūpimus klausimus dėstytojui“, – sako D. Ilevičienė.

Archyvo nuotr./Diana Ilevičienė, VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms ir tarptautiniams ryšiams.
Archyvo nuotr./Diana Ilevičienė, VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms ir tarptautiniams ryšiams.

Pasak jos, tai kur kas pranašiau nei dabar naudojamas elektroninis paštas, kadangi suteikia daugiau funkcijų, galima iš karto matyti, ar siunčiama studentams medžiaga sėkmingai perkelta į sistemą.

„Neretai studentai skundžiasi, kad dėstytojų laiškai dėl įvairių techninių trikdžių jų nepasiekia, kad juos pastebi pavėluotai. Dabar, naudodami modernią sistemą, to tikrai išvengsime. Be to, ir studentai aiškiai žinos, kokią užduotį ir kada turi atlikti“, – privalumus vardina VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms ir tarptautiniams ryšiams.

„Moodle“ sistema jau gali naudotis visi studentai ir dėstytojai, joje jau sukelta visa naujausia mokomoji medžiaga. Kiekvienam yra suteikiami asmeniniai prisijungimo kodai, todėl bendruomenės nariai prie sistemos jungiasi saugiai ir turi prieigą prie visos, jų studijoms aktualios informacijos.

Studentai analizuos ir Harvardo universiteto parengtas užduotis

Kaip ir visose studijose, teoriją turi lydėti praktinių įgūdžių lavinimas. TVM tam dažniausiai pasitelkia realių verslo situacijų ir atvejų analizes. Pasak VU TVM dėstytojos Aistės Miliūtės, studentai nori mokytis iš šiuolaikinių pavyzdžių, dabartines realijas atitinkančių verslo situacijų, todėl, atnaujinant programas, daug dėmesio buvo skiriama būtent praktinių užduočių rengimui. Į programas įtraukta nemažai Lietuvos bendrovių, taip pat užsienio universitetuose nagrinėjamų atvejo analizės užduočių.

„Paskaitų ar atsiskaitymų metu pateikiamos naujausios verslo situacijos ir pavyzdžiai dėstytojui savotiškai užtarnauja populiarumą. Ypač studentai mėgsta atlikti užsienio verslo įmonių atvejų analizes, nes taip gali įgyti daugiau universalių, tarptautinių rinkų poreikius atitinkančių įgūdžių, geriau suprasti užsienio verslo specifiką, konkurencinę aplinką, sprendimus, kurie veikia ten, bet nebūtinai Lietuvoje“, – pasakoja dėstytoja.

Pavyzdžiui, per vieną semestrą Tarptautinį verslą studijuojantys studentai atlieka iki 4 išsamių tam tikros verslo įmonės ar ekonominės situacijos analizių. Dirbdami savarankiškai ar grupėse studentai turi detaliai išanalizuoti situaciją, problematiką, pateikti savo siūlomus sprendimus.

„Visame pasaulyje ir pats verslas yra suinteresuotas, kad universitetų studentai analizuotų jų problemas, verslo specifiką, tam tikrus procesus. Abipusė nauda akivaizdi: studentai gali mokytis iš „karščiausių“ pavyzdžių, o verslas – vienu metu gauti atgalinį ir vartotojo, ir specialisto ryšį, rekomendaciją“, – sako A. Miliūtė.

Pasak jos, atnaujinus VU TVM programas studentai dabar nagrinės vienus naujausių praktinių verslo situacijų iš viso pasaulio ir, žinoma, Lietuvos. Pavyzdžiui, paskaitų ir praktinių seminarų metu bus aptariami žymaus Harvardo universiteto paruošti ir jo studentų analizuojami verslo pavyzdžiai, studentai spręs naujausias verslo krizes, ieškos dabar verslui reikalingų sprendimų.

Ateityje bus ir VU TVM nuotolinės studijos

Programų atnaujinimo metu atlikti darbai VU TVM bendruomenę paskatino pagalvoti ir apie pilnas nuotolinių studijų programas. Kol kas rinkai tokių studijų nesiūlantis universitetas jau mato didelį tokio mokymosi potencialą ir naujas galimybes tiek vietiniams, tiek iš svetur atvykusiems studentams.

„Pasaulyje sparčiai išpopuliarėjęs nuotolinių studijų būdas pamažu įsitvirtina ir Lietuvoje. Didžiausias skepticizmas dėl tokio pobūdžio studijų jau nuslūgo ir matome, kaip palaipsniui keičiasi rinkos poreikiai. Vis daugiau žmonių, ypač dirbančių visą darbo dieną, jau įgijusių aukštąjį išsilavinimą, tačiau norinčių ir toliau gilinti savo žinias ir gebėjimus, vertina tokias studijas kaip puikią galimybę siekti savo profesinių ar mokslinių tikslų“, – pokyčius pastebi D. Ilevičienė. Be to, pasak VU TVM atstovės, toks studijų būdas taip pat itin patrauklus užsienio studentams, ieškantiems ne tik kokybiško, bet lankstaus ir už prieinamą kainą aukštojo mokslo.

Ateityje kokybiškas nuotolines studijas VU TVM užtikrins ne tik inovatyvios ir lengvai įsisavinamos adaptuotos studijų programos, bet ir techninės priemonės integruotos kartu su „Moodle“ platforma.

„Nuotolinių studijų kokybė labai daug priklauso nuo suteikiamų mokymosi sąlygų, teisingai ir kvalifikuotai parengtų metodikų, gerai apgalvoto informacijos keitimosi, egzaminavimo, galiausiai, studento ir dėstytojo bendravimo mechanizmų. Įsidiegę „Moodle“ sistemą pamatėme, kiek ji turi galimybių būtent nuotolinian mokymuisi, todėl netolimoje ateityje sieksime jas išnaudoti kaip įmanoma plačiau“, – apie ateities planus užsiminė VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms ir tarptautiniams ryšiams.

Kuriame Lietuvos ateitį
Kuriame Lietuvos ateitį
VU TVM logotipas
VU TVM logotipas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos