Aruodas.lt: autentiškasis Stoties rajono perlas su nemokamu parkavimu ir dirbtuvėmis

Paklaustas, kokias asociacijas kelia Stoties rajonas sostinėje, retas kuris įžodintų teritorijos prestižą. Tačiau kada ši vieta atsidurs geidžiamųjų sąrašo viršuje, greta Senamiesčio bei Žirmūnų, tėra laiko klausimas. Ir, greičiausiai, nebe tolimos ateities. Nuo stigmų besivalantis Stoties rajonas jau kurį laiką juda tinkama atsinaujinimo linkme, paskui vesdamas jame besikuriančius nišinius verslus ir nestandartinius nekilnojamojo turto (NT) projektus.
Geležinkelio gatvėje įrengtas 2 kamb. butas
Unikalaus dizaino būstas – iš užmaršties kylančiame sostinės Stoties rajone / D.Gurski ir J.Bingelytės nuotr.

Na o sirpstanti vyšnia ant mikrorajono atsinaujinimo torto – vis garsiau skambantys grandioziniai Vilniaus miesto savivaldybės planai, susiję su Stoties rajono plėtros ir modernizavimo alternatyvų paieškomis.

Bjauriojo ančiuko metamorfozė: iš stigmomis apgaubto – į geidžiamą

Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, Šv. Stepono gatvės rekonstrukcija, pritaikant ją pėstiesiems ir dviratininkams, skvero įrengimas. Visa tai numatoma teritorijoje, kuri vilniečiams taps ne tik šiuolaikišku transporto mazgu, bet ir pridėtinę vertę paslaugų ir rekreacijos sektoriams kursiančia vieta.

Dariaus Gurski nuotr./Stoties rajone kuriasi nišiniai verslai ir nestandartiniai NT projektai
Dariaus Gurski nuotr./Stoties rajone kuriasi nišiniai verslai ir nestandartiniai NT projektai

„Stoties rajonu domiuosi pastarąjį dešimtmetį. Jau pradžioje jis buvo viliojantis, tik tuomet mažiau tvarkingas ir aplinka, ir žmonėmis“, – pastebi NT agentūros „Vilniaus Turtas“ brokerė Linda Razgaitienė.

Aišku viena: NT kainos čia stipriai augs, ir jau greitai.

Pasak brokerės, nuo 2010-ųjų šioje teritorijoje įvyko galybė pokyčių: kilo ir renovuoti buvo viešbučiai, įsikūrė prekybos centrai, sutvarkyti šaligatviai, atnaujintas Halės turgus, pridygo kepyklėlių, meno studijų.

„Atgijo ir Geležinkelio stoties pastatas, pražydęs naujomis spalvomis. Labai gražiai žiūrisi ir mėlynuoja stoties stogai, ypač – žvelgiant iš Tyzenhauzų daugiaaukščių. Traukiniai tapo modernūs ir viliojantys keliauti, nebebaisu į geležinkelio stotį užsukti, priglusti prie jaunatviško įvaizdžio – knygų, pianino, sėdmaišių. Aišku viena: NT kainos čia stipriai augs, ir jau greitai“, – 15min pasakojo rinkos specialistė, į kurios žinią pateko naujakuriams paruoštas būstas Stoties rajono Geležinkelio gatvėje.

Dariaus Gurski nuotr./Būstas įrengtas 1940 m. statytame name
Dariaus Gurski nuotr./Būstas įrengtas 1940 m. statytame name

Apžiūrėti nestandartinį butą galite lankomiausiame šalies NT skelbimų portale Aruodas.lt, paspaudę šią nuorodą.

Nejaukios vairavimo mokyklos patalpos virto jaukiu butu

Šis būstas įkurtas 1940 metais statytame dviaukščiame name su mansarda. Anksčiau 53,4 kv. m ploto patalpos priklausė vairavimo mokyklai.

L.Razgaitienės teigimu, NT rinkoje praktika, kuomet privatūs asmenys arba nedidelės statybų bendrovės įsigyja apleistas patalpas ir su interjero dizainerių pagalba prikelia antrajam gyvenimui, jau tapo įprasta.

„Žmonės natūraliai neturi marių laiko užsiimti buto paieškomis ir dar rūpintis jo įrengimu, todėl dairosi jau beveik arba pilnai įrengtų būstų. Tai lemia, kad Lietuvoje dažnėja atvejų, kada būstas nuperkamas, iš pagrindų atnaujinamos komunikacijos, įrengiamas interjeras, ir tik tuomet pradedamas pardavimo procesas.

Jovitos Bingelytės nuotr./Namai Geležinkelio gatvėje įgavo tikrąjį veidą
Jovitos Bingelytės nuotr./Namai Geležinkelio gatvėje įgavo tikrąjį veidą

Kitos Baltijos jūros regiono šalys šiame procese mus lenkia keliais žingsniais ir pardavinėja butus daugiausia su pilna apdaila“, – lygino agentūros „Vilniaus Turtas“ brokerė.

Nuėmę gipso kartono plokštes, nulupę anksčiau atliktą apdailą, atradome aukštas, 3 m besistiebiančias lubas, autentiškus akmenis sienose ir medines pertvaras.

Toks likimas, pasak L.Razgaitienės, ištiko ir buvusios vairavimo mokyklos patalpas, virtusias 100 000 eur. perkopiančios vertės butu:

„Apleistas radome, su sienomis, rožine spalva dažytomis. Atrodė nepatraukliai, nes patalpos nebuvo atradusios savo veido.

Sužemintomis lubomis labiau priminė kišenę negu erdvų objektą istorinėje Vilniaus miesto dalyje. Nuėmę gipso kartono plokštes, nulupę anksčiau atliktą apdailą, atradome aukštas, 3 m besistiebiančias lubas, autentiškus akmenis sienose ir medines pertvaras. Senojo įvaizdžio elementus palikome.“

Jovitos Bingelytės nuotr./Dešimtmečius skaičiuojančios autentiškos medinės pertvaros
Jovitos Bingelytės nuotr./Dešimtmečius skaičiuojančios autentiškos medinės pertvaros

Šiame Geležinkelio g. bute įrengti 2 kambariai – svetainė su papildoma patalpa ir erdvus miegamasis su darbo zona. Virtuvė – dalinai atskirta, kadangi ją nuo svetainės izoliuoja natūrali sena medinė pertvara, atidengta ir palikta unikali, autentiška.

Autentika išsaugota ir abiejuose impozantiškuose san. mazguose – praktiškajame duše ir romantiškoje vonioje su arkinėmis lubomis bei sienose išlikusiais įmūrytais akmenimis.

Savitai aurai pritaikė spalvas ir baldus

Kartu su profesionalios dizainerės Jovitos Bingelytės prisilietimu šis dar neseniai apleistas objektas rožinėmis sienomis tapo erdviu, jaukiu butu jaunatviškiems, veržliems, didmiesčio ritmu alsuojantiems žmonėms.

„Vilniaus butų interjerui įprastas daugiau mažiau panašus sukirpimas: baltos sienos, šviesūs baldai, veliūrinės sofos ir foteliukai. Mūsų dizainerė J.Bingelytė dizainą kūrė atsižvelgdama į supančią aplinką ir jos aurą, idealiai derančią prie priešais buto langus esančio pylimo, ant kurio – garvežių ir vagonų muziejaus ekspozicija. Ką galėjome – išlaikėme, o visa kita kurdami priėmėme drąsius, nestandartinius sprendimus.

Jovitos Bingelytės nuotr./Aukštos lubos įgalino eksperimentus su tamsesnėmis spalvomis interjere
Jovitos Bingelytės nuotr./Aukštos lubos įgalino eksperimentus su tamsesnėmis spalvomis interjere

Aukštos lubos leido rinktis pilkesnes spalvas, išvengiant slėgimo jausmo. Ryškiai žalia siena vonioje – optinis žaidimas, tarsi žvilgsnis į gamtos peizažą pro riedančio traukinio langą, o ventiliacijos vamzdis – aliuzija į garvežio dūmtraukį“, – vardijo L.Razgaitienė.

Galiausiai – dar ir kelioninis lagaminas su metaliniu rateliu, tapęs svetainės staleliu.

„Kalbame apie įspūdingus dalykus, kuriuos ne kiekvienas atbėgęs susikurs, nepaisant to, kiek ko matęs, išsilavinęs ar pasiturintis“, – pabrėžė L.Razgaitienė.

Daugiau šio NT objekto sostinės stoties rajone interjero nuotraukų apžiūrėti galite portale Aruodas.lt pagal šią nuorodą.

Jovitos Bingelytės nuotr./Kelioninis lagaminas su metaliniu rateliu tapo puikiausiu svetainės staliuku
Jovitos Bingelytės nuotr./Kelioninis lagaminas su metaliniu rateliu tapo puikiausiu svetainės staliuku

Storos sienos neįleidžia triukšmo ir neišleidžia šilumos

Agentūros „Vilniaus Turtas“ brokerė pastebi, kad traukinių triukšmas, kurio būtų galima tikėtis lankantis Geležinkelio g., realybėje šią vietą aplenkia.

„Geležinkelio eismas vyksta atokiau, arčiau Liepkalnio mikrorajono, priešingoje geležinkelio pusėje. Geležinkeliu riedančių traukinių judėjimas orientuotas labiau į vakarus, o ne į rytinę, buto lokacijos pusę, todėl traukinių triukšmo čia nėra. Triukšmingesnį foną sudaro nebent automobilinis judėjimas sena istorine akmenimis grįsta gatve“, – pasakojo L.Razgaitienė.

Jovitos Bingelytės nuotr./Ventiliacijos vamzdis vonioje – aliuzija į garvežio dūmtraukį
Jovitos Bingelytės nuotr./Ventiliacijos vamzdis vonioje – aliuzija į garvežio dūmtraukį

Nuo pašalinių garsų šiame 2 kamb. bute saugo storos, aštuonis dešimtmečius stovinčios pastato sienos, funkcionalios ir užklupus žiemos speigui.

„Sienos – storulės. Žinote, kai įsigijome šias patalpas, kurių vairavimo mokykla nebenaudojo jau keletą metų, neaptikome jokio pelėsio, drėgmės, nutekėjusio vandens pėdsakų. Butas sausas ir šiltas. Naujakuriai žiemą nekalens dantimis iš šalčio“, – tikino L.Razgaitienė.

Šilumą žiemos metu užtikrins ir aeroterminis šildymas: naujakuriai autonomiškai šildysis ir vėdinsis prireikus. Sistemą oras-oras bet kuriuo metu galima pakeisti į dujinį šildymą – į butą įvestos dujos.

Laužo visus įmanomus standartus

Dėmesio vertos ne vien nuo triukšmo bei šalčių serginčios sienos, bet ir unikalios būsto durys – tiesioginis išėjimas į gatvę.

„Nors objektas yra dviaukščiame daugiabučiame name, laukujės senovinės dvivėrės durys veda ne į laiptinę, o tiesiai į gatvę. Tokia šio būsto architektūra: kampuota, raityta, arkinė, aukštomis lubomis, į jokius standartus netelpanti. Sakykime taip: kaip vieni meno kūriniai išsiskiria iš kitų, taip ir butai būna standartiniai arba, kaip šiuo atveju, išskirtiniai“, – kalbėjo L.Razgaitienė.

Ši patalpa – dar viena Dievo dovana visame architektūriniame ansamblyje.

NT brokerės teigimu, būtent šis unikalumo faktorius ir traukia interesantus apžiūrėti būsto su savitu dizainu sostinės senojoje dalyje:

„Domisi daugiausia jaunos poros, kurių į jokius standartus ar rėmus neįdėsi. Nepatalpinsi tokių žmonių į butą Justiniškėse arba Viršuliškėse. Jie nori kitoniškumo, autentiškumo, istorijos. Pasitaiko besidominčių šiuo būstu kaip investiciniu objektu trumpalaikei nuomai.“

Dariaus Gurski nuotr./Butui priklauso 18 kv. m sandėliukas masyviomis durimis bei arkinėmis lubomis
Dariaus Gurski nuotr./Butui priklauso 18 kv. m sandėliukas masyviomis durimis bei arkinėmis lubomis

Dovanų – 20 tūkst. eurų parkavimui ir sandėliukas

Būsimiesiems naujakuriams kartu su 2 kamb. butu atiteks ir dviaukščio namo kieme, į kurį veda varteliai, esantis sandėlis. 18 kv. m patalpa aukštomis arkinėmis lubomis, manoma, kadaise atliko arklidžių funkciją.

„Būstą apžiūrėjusi pora svarstė, kad patogu sandėliuke būtų laikyti stalą su kėdėmis, kuriuos šiltais vakarais išsineštų į kiemą pasisėdėjimui. Kita mergina, menininkė, įžvelgė galimybę sandėliuką paversti į kūrybos studiją. Ši patalpa – dar viena Dievo dovana visame architektūriniame ansamblyje“, – pabrėžė L.Razgaitienė.

Tiesa, naujakuriams pavyks išvengti vieno didžiausių Vilniaus senamiesčio ir centrinės didmiesčio dalies galvosopių – automobilio statymo problemos. Aptvertame namo kieme vietos pakanka bemaž dviem dešimtims transporto priemonių. Prireikus gali pasitarnauti ir greta istorinio namo fasado atnaujintas šaligatvis, kuriame įrengtos nemokamos stovėjimo vietos.

„Šimtaprocentinė vieta automobiliui – didelis privalumas šioje sostinės dalyje. Sutaupysite iki 20 tūkst. eurų, kuriuos kitu atveju investuotumėte į parkavimo vietą kitoje centrinėje gatvėje. Na o Stoties rajonas – mūsų Vilniaus dalis, kuri niekur nedings, į užmiestį nepersikels.

Kita vertus, vargu ar reikėtų, kad išsikeltų? Rajonas – nuostabus: netoliese – Rotušė, už kampo matosi Aušros vartai, į kuriuos žmonės pasileidžia sutvarkytais šaligatviais. Vietoje kuriasi nišiniai verslai ir bendruomenė. Kuo toliau, tuo šioje teritorijoje bus tik fainiau“, – neabejoja NT agentūros „Vilniaus Turtas“ atstovė L.Razgaitienė.

Daugiau Stoties rajono teritorijoje parduodamų būstų skelbimų pavartyti galite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis