Na o sirpstanti vyšnia ant mikrorajono atsinaujinimo torto – vis garsiau skambantys grandioziniai Vilniaus miesto savivaldybės planai, susiję su Stoties rajono plėtros ir modernizavimo alternatyvų paieškomis.
Bjauriojo ančiuko metamorfozė: iš stigmomis apgaubto – į geidžiamą
Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, Šv. Stepono gatvės rekonstrukcija, pritaikant ją pėstiesiems ir dviratininkams, skvero įrengimas. Visa tai numatoma teritorijoje, kuri vilniečiams taps ne tik šiuolaikišku transporto mazgu, bet ir pridėtinę vertę paslaugų ir rekreacijos sektoriams kursiančia vieta.
„Stoties rajonu domiuosi pastarąjį dešimtmetį. Jau pradžioje jis buvo viliojantis, tik tuomet mažiau tvarkingas ir aplinka, ir žmonėmis“, – pastebi NT agentūros „Vilniaus Turtas“ brokerė Linda Razgaitienė.
Aišku viena: NT kainos čia stipriai augs, ir jau greitai.
Pasak brokerės, nuo 2010-ųjų šioje teritorijoje įvyko galybė pokyčių: kilo ir renovuoti buvo viešbučiai, įsikūrė prekybos centrai, sutvarkyti šaligatviai, atnaujintas Halės turgus, pridygo kepyklėlių, meno studijų.
„Atgijo ir Geležinkelio stoties pastatas, pražydęs naujomis spalvomis. Labai gražiai žiūrisi ir mėlynuoja stoties stogai, ypač – žvelgiant iš Tyzenhauzų daugiaaukščių. Traukiniai tapo modernūs ir viliojantys keliauti, nebebaisu į geležinkelio stotį užsukti, priglusti prie jaunatviško įvaizdžio – knygų, pianino, sėdmaišių. Aišku viena: NT kainos čia stipriai augs, ir jau greitai“, – 15min pasakojo rinkos specialistė, į kurios žinią pateko naujakuriams paruoštas būstas Stoties rajono Geležinkelio gatvėje.
Apžiūrėti nestandartinį butą galite lankomiausiame šalies NT skelbimų portale Aruodas.lt, paspaudę šią nuorodą.
Nejaukios vairavimo mokyklos patalpos virto jaukiu butu
Šis būstas įkurtas 1940 metais statytame dviaukščiame name su mansarda. Anksčiau 53,4 kv. m ploto patalpos priklausė vairavimo mokyklai.
L.Razgaitienės teigimu, NT rinkoje praktika, kuomet privatūs asmenys arba nedidelės statybų bendrovės įsigyja apleistas patalpas ir su interjero dizainerių pagalba prikelia antrajam gyvenimui, jau tapo įprasta.
„Žmonės natūraliai neturi marių laiko užsiimti buto paieškomis ir dar rūpintis jo įrengimu, todėl dairosi jau beveik arba pilnai įrengtų būstų. Tai lemia, kad Lietuvoje dažnėja atvejų, kada būstas nuperkamas, iš pagrindų atnaujinamos komunikacijos, įrengiamas interjeras, ir tik tuomet pradedamas pardavimo procesas.
Kitos Baltijos jūros regiono šalys šiame procese mus lenkia keliais žingsniais ir pardavinėja butus daugiausia su pilna apdaila“, – lygino agentūros „Vilniaus Turtas“ brokerė.
Nuėmę gipso kartono plokštes, nulupę anksčiau atliktą apdailą, atradome aukštas, 3 m besistiebiančias lubas, autentiškus akmenis sienose ir medines pertvaras.
Toks likimas, pasak L.Razgaitienės, ištiko ir buvusios vairavimo mokyklos patalpas, virtusias 100 000 eur. perkopiančios vertės butu:
„Apleistas radome, su sienomis, rožine spalva dažytomis. Atrodė nepatraukliai, nes patalpos nebuvo atradusios savo veido.
Sužemintomis lubomis labiau priminė kišenę negu erdvų objektą istorinėje Vilniaus miesto dalyje. Nuėmę gipso kartono plokštes, nulupę anksčiau atliktą apdailą, atradome aukštas, 3 m besistiebiančias lubas, autentiškus akmenis sienose ir medines pertvaras. Senojo įvaizdžio elementus palikome.“
Šiame Geležinkelio g. bute įrengti 2 kambariai – svetainė su papildoma patalpa ir erdvus miegamasis su darbo zona. Virtuvė – dalinai atskirta, kadangi ją nuo svetainės izoliuoja natūrali sena medinė pertvara, atidengta ir palikta unikali, autentiška.
Autentika išsaugota ir abiejuose impozantiškuose san. mazguose – praktiškajame duše ir romantiškoje vonioje su arkinėmis lubomis bei sienose išlikusiais įmūrytais akmenimis.
Savitai aurai pritaikė spalvas ir baldus
Kartu su profesionalios dizainerės Jovitos Bingelytės prisilietimu šis dar neseniai apleistas objektas rožinėmis sienomis tapo erdviu, jaukiu butu jaunatviškiems, veržliems, didmiesčio ritmu alsuojantiems žmonėms.
„Vilniaus butų interjerui įprastas daugiau mažiau panašus sukirpimas: baltos sienos, šviesūs baldai, veliūrinės sofos ir foteliukai. Mūsų dizainerė J.Bingelytė dizainą kūrė atsižvelgdama į supančią aplinką ir jos aurą, idealiai derančią prie priešais buto langus esančio pylimo, ant kurio – garvežių ir vagonų muziejaus ekspozicija. Ką galėjome – išlaikėme, o visa kita kurdami priėmėme drąsius, nestandartinius sprendimus.
Aukštos lubos leido rinktis pilkesnes spalvas, išvengiant slėgimo jausmo. Ryškiai žalia siena vonioje – optinis žaidimas, tarsi žvilgsnis į gamtos peizažą pro riedančio traukinio langą, o ventiliacijos vamzdis – aliuzija į garvežio dūmtraukį“, – vardijo L.Razgaitienė.
Galiausiai – dar ir kelioninis lagaminas su metaliniu rateliu, tapęs svetainės staleliu.
„Kalbame apie įspūdingus dalykus, kuriuos ne kiekvienas atbėgęs susikurs, nepaisant to, kiek ko matęs, išsilavinęs ar pasiturintis“, – pabrėžė L.Razgaitienė.
Daugiau šio NT objekto sostinės stoties rajone interjero nuotraukų apžiūrėti galite portale Aruodas.lt pagal šią nuorodą.
Storos sienos neįleidžia triukšmo ir neišleidžia šilumos
Agentūros „Vilniaus Turtas“ brokerė pastebi, kad traukinių triukšmas, kurio būtų galima tikėtis lankantis Geležinkelio g., realybėje šią vietą aplenkia.
„Geležinkelio eismas vyksta atokiau, arčiau Liepkalnio mikrorajono, priešingoje geležinkelio pusėje. Geležinkeliu riedančių traukinių judėjimas orientuotas labiau į vakarus, o ne į rytinę, buto lokacijos pusę, todėl traukinių triukšmo čia nėra. Triukšmingesnį foną sudaro nebent automobilinis judėjimas sena istorine akmenimis grįsta gatve“, – pasakojo L.Razgaitienė.
Nuo pašalinių garsų šiame 2 kamb. bute saugo storos, aštuonis dešimtmečius stovinčios pastato sienos, funkcionalios ir užklupus žiemos speigui.
„Sienos – storulės. Žinote, kai įsigijome šias patalpas, kurių vairavimo mokykla nebenaudojo jau keletą metų, neaptikome jokio pelėsio, drėgmės, nutekėjusio vandens pėdsakų. Butas sausas ir šiltas. Naujakuriai žiemą nekalens dantimis iš šalčio“, – tikino L.Razgaitienė.
Šilumą žiemos metu užtikrins ir aeroterminis šildymas: naujakuriai autonomiškai šildysis ir vėdinsis prireikus. Sistemą oras-oras bet kuriuo metu galima pakeisti į dujinį šildymą – į butą įvestos dujos.
Laužo visus įmanomus standartus
Dėmesio vertos ne vien nuo triukšmo bei šalčių serginčios sienos, bet ir unikalios būsto durys – tiesioginis išėjimas į gatvę.
„Nors objektas yra dviaukščiame daugiabučiame name, laukujės senovinės dvivėrės durys veda ne į laiptinę, o tiesiai į gatvę. Tokia šio būsto architektūra: kampuota, raityta, arkinė, aukštomis lubomis, į jokius standartus netelpanti. Sakykime taip: kaip vieni meno kūriniai išsiskiria iš kitų, taip ir butai būna standartiniai arba, kaip šiuo atveju, išskirtiniai“, – kalbėjo L.Razgaitienė.
Ši patalpa – dar viena Dievo dovana visame architektūriniame ansamblyje.
NT brokerės teigimu, būtent šis unikalumo faktorius ir traukia interesantus apžiūrėti būsto su savitu dizainu sostinės senojoje dalyje:
„Domisi daugiausia jaunos poros, kurių į jokius standartus ar rėmus neįdėsi. Nepatalpinsi tokių žmonių į butą Justiniškėse arba Viršuliškėse. Jie nori kitoniškumo, autentiškumo, istorijos. Pasitaiko besidominčių šiuo būstu kaip investiciniu objektu trumpalaikei nuomai.“
Dovanų – 20 tūkst. eurų parkavimui ir sandėliukas
Būsimiesiems naujakuriams kartu su 2 kamb. butu atiteks ir dviaukščio namo kieme, į kurį veda varteliai, esantis sandėlis. 18 kv. m patalpa aukštomis arkinėmis lubomis, manoma, kadaise atliko arklidžių funkciją.
„Būstą apžiūrėjusi pora svarstė, kad patogu sandėliuke būtų laikyti stalą su kėdėmis, kuriuos šiltais vakarais išsineštų į kiemą pasisėdėjimui. Kita mergina, menininkė, įžvelgė galimybę sandėliuką paversti į kūrybos studiją. Ši patalpa – dar viena Dievo dovana visame architektūriniame ansamblyje“, – pabrėžė L.Razgaitienė.
Tiesa, naujakuriams pavyks išvengti vieno didžiausių Vilniaus senamiesčio ir centrinės didmiesčio dalies galvosopių – automobilio statymo problemos. Aptvertame namo kieme vietos pakanka bemaž dviem dešimtims transporto priemonių. Prireikus gali pasitarnauti ir greta istorinio namo fasado atnaujintas šaligatvis, kuriame įrengtos nemokamos stovėjimo vietos.
„Šimtaprocentinė vieta automobiliui – didelis privalumas šioje sostinės dalyje. Sutaupysite iki 20 tūkst. eurų, kuriuos kitu atveju investuotumėte į parkavimo vietą kitoje centrinėje gatvėje. Na o Stoties rajonas – mūsų Vilniaus dalis, kuri niekur nedings, į užmiestį nepersikels.
Kita vertus, vargu ar reikėtų, kad išsikeltų? Rajonas – nuostabus: netoliese – Rotušė, už kampo matosi Aušros vartai, į kuriuos žmonės pasileidžia sutvarkytais šaligatviais. Vietoje kuriasi nišiniai verslai ir bendruomenė. Kuo toliau, tuo šioje teritorijoje bus tik fainiau“, – neabejoja NT agentūros „Vilniaus Turtas“ atstovė L.Razgaitienė.
Daugiau Stoties rajono teritorijoje parduodamų būstų skelbimų pavartyti galite čia.