Ieva Mikulėnienė. Lietuva – tarp patraukliausių vietų Europoje investuoti į NT. Ar užsieniečiai tai žino geriau, nei mes patys?

Didžiausias Europoje tarptautinis naujienų portalas „Euronews“ prieš savaitę paskelbė analitikų parengtą investavimo į NT apžvalgą žemyne šiems metams. Lietuva joje atsidūrė palankiausių investicijai į NT valstybių TOP 5-uke, Vilnius – Europos sostinių TOP 10-uke.
Ruduo Vilniuje
Ruduo Vilniuje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Ši statistika sudaryta remiantis pagrindiniu investicijos atsiperkamumo kriterijumi: metine nuomos grąža. Vilnių, kurio vidutinė grąža pirmąjį šių metų ketvirtį įvertinta 5,47 proc., žemyne lenkia tokie miestai kaip Dublinas, Stambulas, Londonas, Lisabona, Briuselis, Varšuva ar kaimyninė Ryga.

Tačiau, stebėdami investicinius sandorius, matome, kad pastaraisiais metais dalis mūsų tautiečių, užuot investavę pažįstamoje namų rinkoje, renkasi investuoti tokiose šalyse, kaip, pavyzdžiui, pagal nuomos grąžą nuo mūsų pastebimai atsiliekanti Ispanija. Tai akivaizdžiai rodo, kad atsiperkamumas – nebe vienintelis kriterijus Lietuvos investuotojams.

Vienas iš neretai pasitaikančių sprendimą investuoti skatinančių sprendimų yra patraukli kaina, ypač – Europos Pietuose. Egzotiškai skambanti ir dažnai romantizuojama valstybė, šiltesnis klimatas ir įperkama kaina – daliai pirkėjų tai gali pasirodyti pakankama priežastis įsigyti nekilnojamojo turto.

Tačiau aš ir vėl grįžtu prie atsiperkamumo: perkant bet kokį objektą investicijai, lemiančiu faktoriumi finansine prasme visuomet turėtų būti ne kaina, o metinė nuomos grąža. Nusipirkus kad ir labai pigų NT, tačiau negalint jo išnuomoti ar nuomojant itin pigiai, sėkminga šios investicijos pavadinti nepavyks.

Greta finansinių aspektų, svarbu ir kiti iš pažiūros elementarūs, tačiau, perkant turtą užsienyje, itin sudėtingi tampantys aspektai: vieta ir jos patrauklumas tarp vietos gyventojų ir turistų, užstatymo tankumas ir konkurencinė aplinka, įstatymai, leidimai, biurokratija ir mokesčiai, užterštumas ir nusikalstamumas, sezoniškumas, ekonomikos ir NT vertės augimas, galiausiai – įvairių stichinių nelaimių ir, politinių ir socialinių neramumų tikimybė. Visi šie aspektai Lietuvoje atrodo gana nesudėtingai pamatuojami, todėl jų svarbos dažnai neįvertiname ir rinkdamiesi turtą užsienyje.

Jei pratęstume „Euronews“ pradėtą analizę ir pamėgintume lyginti investicijas į NT įvairiose Europos vietose ne tik pagal metinę nuomos grąžą, bet ir pagal aukščiau mano įvardintus aspektus, visai nenustebčiau, jei Lietuva bei Vilnius ir toliau išliktų sąrašo viršuje.

Tvariai auganti ekonomika, kylanti NT vertė, artimiausius kelerius metus ne tik dėl natūralaus Vilniaus gyventojų skaičiaus augimo, bet ir dėl 5000 Vokietijos karių ir jų šeimų persikėlimo čia reikšmingai augsianti nuomos paklausa, mažas nusikalstamumas, stichinių nelaimių nebuvimas, skaitmenizacijos dėka itin supaprastinti leidimų, mokesčių ir kiti sprendimai, švarus oras ir vanduo. Visa tai – tik dalis mūsų šalies privalumų Europos kontekste.

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, tarp Lietuvos gyventojų atsirado itin didelę įtaką ilgalaikiams sprendimams turintis neužtikrintumas dėl ateities. Ši nesaugumo emocija tikriausiai yra tiksliausias būdas lietuvių investicijoms užsienio šalyse paaiškinti. Ši emocija – labai suprantama, visgi ilgalaikiai sprendimai turėtų būti priimami racionaliai, įvertinus visus aspektus, išsamiai susipažinus ne tik su dominančiu NT objektu, bet ir su ekonomine, socialine, politine bei gamtine vietovės ir valstybės situacija, rinka ir konkurencine aplinka. Gali būti, kad įvertinus situaciją išsamiau, svetur besidairančių Lietuvos investuotojų, kaip ir „Euronews“ analitikų, žvilgsnis ir vėl sugrįš į Lietuvą.

Ieva Mikulėnienė yra NT ekspertė, vienos iš didžiausių Lietuvoje NT plėtros bendrovių „Omberg group“ Pardavimų ir klientų patirčių vadovė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis